
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo je potvrdu o prijavi radova za gradnju novog mosta preko Save u Beogradu.
To je i poslednji papir koji je neophodan investitorima državi Srbiji i gradu Beogradu da bi gradnja mogla da počne, piše Nova.rs.
“Ministarstvo građevinarstva, postupajući po zahtevu investitora Republike Srbije i grada Beograda izdaje potvrdu kojom se potvrđuje prijava radova na izgradnji novog mosta na mestu Starog savskog mosta”, piše između ostalog u potvrdi o prijavi radova.
Navodi se i da je datum planiranog početka izvođenja radova koji je investitor naveo u prijavi 2. jun 2025, te da se sa izvođenjem radova može početi (odmah) po objavljivanju te potvrde. U tom dokumentu piše ida je investitor prilikom podnošenja zahteva za građevinsku dozvolu dostavio i Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu, koju je izradio Saobraćajni institut CIP.
U svakom slučaju gradnja novog mosta, papirološki gledano, mogla bi da krene već danas, iako do kraja nije razmontiran stari most. Ranije je bilo najava da će razmontiranje starog i gradnja novog u nekom trenutku ići istovremeno, ali novih informacija nema.
Stari savski most ide u Batajnicu
Demontaža Starog savskog mosta počela je 3. aprila, a delove čelične konstrukcije na obalu prenosi dizalica “Klark Adam”, koja je posebno za tu svrhu stigla iz Mađarske. Uklonjeni delovi mosta skladište se u Batajnici, u pogonu “Mostogradnje ING”, navela je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, u odgovoru Insajderu.
Predviđeno je da se tu obavi ispitivanje stanja čelične konstrukcije, a most potom ponovo montira “na nekoj lokaciji koju će odrediti republički organi i institucije“, naveli su iz Direkcije.
Studijom za procenu uticaja na životnu sredinu uklanjanja mosta iz novembra 2021. godine, koja i dalje stoji na sajtu Direkcije, bilo je predviđeno da se delovi mosta Dunavom transportuju u Veliko Selo u opštini Palilula.
Međutim, ta odluka je izgleda promenjena i prema poslednjim informacijama iz Direkcije, delovi idu u Batajnicu u skladište „Mostogradnje“, koja je od kraja 2024. godine u vlasništvu Milenijum tima. Zašto baš tamo, nije obrazloženo.
Građevinska dozvola za izgradnju novog savskog mosta izdata je u oktobru prošle godine, a za taj projekat još u novembru 2022. podignut je kredit u iznosu od 79,9 miliona evra od francuske banke BNP Paribas, dok se iz teksta ugovora moglo videti da je ukupna vrednost projekta procenjivana na oko 94 miliona evra.
Kinezi i Milenijum tim
Sudeći po dostupnoj dokumentaciji, izvođač radova biće kineska kompanija Power China, koja je inače angažovana na velikim projektima u Srbiji. Jedan od njih je izgradnja beogradskog metroa, odnosno prve dve njegove linije, ali i EXPO.
Kako je ranije pisala Nova, zadatak da projektuju novi most dobili su Fakultet tehničkih nauka iz Novog Sada, IO Design enterprise u vlasništvu Dejana Srejića i Slobodana Jaćovića i još dve dobro poznate kompanije bliske vlasti – “Milenijum tim” i “Mostogradnja ing”.
Novi savski most trebalo bi da ima ukupno četiri automobilske i dve tramvajske saobraćajne trake, a njegova dužina iznosiće 420 metara. Biće postavljen na šest stubova.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na X nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.