Međunarodni sajam turizma i hotelsko-ugostiteljske opreme od 23. do 26. februara u Beogradu 1Foto: Wikipedia

Međunarodni sajam turizma, 44. po redu i 18. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme održaće se od 23. do 26. februara na Beogradskom sajmu, a ove godine zemlja partner Sajma je Kina.

Pod sloganom „Kad je odmor nije teško“ održaće se ova tradicionalna turistička smotra celog regiona Jugoistočne Evrope i drugih delova sveta.

Ovogodišnji sajam biće prilika da se, uz pomoć i podršku Ministarstva za turizam i omladinu Srbije, unapredi turistička razmena, da se domaći turisti upoznaju sa mogućnostima da posete zemlju bogate istorije i nasleđa, ali i da se kineski turisti vrate na prvo mesto, kada su u pitanju dolasci stranih gostiju u Srbiju, istaknuto je na konferernciji za novinare.

Savetnik za kulturu Ambasade Kine u Beogradu Šju Hong, rekao će kineski štand biti podeljen na štand Ninboa i Pekinga i da će predstavljati kinesku kulturu kroz predmete nematerijlnog kulturnog nasleđa, kao što su pekinške tradicionalno pravljene lutke od svile, skulpture „zeca sa meseca“ i skulpture i predmeti od porcelana i duborezi, ali i savremeni kulutrni i kreativni proizvodi.

„Od januara do novembra prošle godine, obim bilateralne trgovine između Kine i Srbije porastao je za 20,4 odsto u odnosu na isti period prethodne godine. Kina je uspela da zadrži poziciju drugog najvećeg trgovinskog partnera Srbije“, rekao je Hong.

Kako je istakao, Kina je tokom godina uložila više od milijardu evra u Srbiju a Ziđin majning i Ziđin koper postali su najveći izvoznici za Srbiju.

Podsetio je da su julu 2022. Kina i Srbija su pokrenule i međusobne direktne letove što će dodatno olakšati razmenu između dve strane.

„Turistička saradnja i kulturna razmena su most za unapređenje prijatljstva i odnosa između dve zemlje. Vođen mehanizmom saradnje, broj kineskih turista ka zemljama centralne i istočne Evrope veći je za četiri puta i poslednjih 10 godina sa direktnim letovima nedeljno što je snažno promovisalo razmenu osoblja i razvoj turizma dve strane“, rekao je on.

Podsetio je da je u 2019. godini broj turista koji dolaze u Kinu dostigao 145 miliona, a broj kineskih turista koji putuju van zemlje dostigao 155 miliona, formirajući najbrže rastuće turističko tržište.

Broj kineskih turista koji su posetili Srbiju, prema rečima Honga, iznosio je oko 145 hiljada, a poslednjih nekoliko godina je smanjen zbog pandemije virusa korona.

„Nadam se da će sve strane iskoristiti priliku sajma, kako bi omogućili putovanja kineskih turista po regionu i promovisali trgovinske usluge preko povećanja turističke saradnje i unapređuju humanističko-kulturne razmene između Kine i Srbije i centralne i istočne Evrope“, rekao je on.

Na sajmu je planiran i susret sa predstavnicima iz Kine u koordinaciji sa Privrednom komorom Srbije, a učestvovaće i najznačajnije turističke agencije, udruženja, organizacije, hoteli, turistički centri, transportne kompanije i međunarodni tur-operatori.

Premijerno će se ove godine na Sajmu turizma predstaviti: Alžir, Burundi, Kamerun, Obala Slonovače, Gabon, Ekvatorijalna Gvineja i Namibija.

I ove godine biće predstavljene popularne destinacije kao što su Turska, Grčka, Crna Gora, Tunis, Bugarska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Kipar, Severna Makedonija, kao i prošlogodišnji učesnici Maldivi, i Sao Tome i Principe.

Srbija će svoje turističke adute predstaviti u Hali 4 Beogradskog sajma kroz nastupe Turističke organizacije Srbije (TOS), Turističke organizacije Beograda (TOB), i mnogobrojnih lokalnih i regionalnih turističkih organizacija iz svih delova Srbije.

Kao i do sada, paralelno sa Sajmom turizma na Beogradskom sajmu će se odvijati i 18. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme „HORECA-OPREMA“, koji će prikazati najsavremeniju opremu za hotelske i ugostiteljske objekte.

U Halama 2A i 2C Beogradskog sajma okupiće se najznačajnije kompanije koje se bave proizvodnjom i distribucijom najsavremenijih proizvoda i asortimana za opremanje ugostiteljskih objekata, restorana i hotela, kao i uslužnim delatnostima, novim trendovima poslovanja, snabdevanja i funkcionisanja ugostiteljskih objekata.

Radno vreme Sajma od četvrtka 23, do subote 25. februara, biće od 10 do 19 časova, a u nedelju 26. februara sajam će biti otvoren od 10 do 18 časova. Cena pojedinačne ulaznice biće 450 dinara, a za grupne posete (minimum osam osoba) 350.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari