Mesari traženi gotovo kao i programeri 1Foto: EPA/ ADAM WARZAWA POLAND OUT

Uprkos tome što je u trećem kvartalu 2017. stopa nezaposlenosti u Srbiji iznosila 12,9 odsto, sudeći prema podacima aplikacije Poslonaut, koja omogućava da poslodavci i oni koji traže zaposlenje lakše pronađu jedni druge, ukazuju na to da ima i onih poslova za koje je teško pronaći odgovarajuću radnu snagu.

Ilustracije radi, dok je za angažman na promoterskim poslovima, za jedno mesto konkurisalo čak desetak kandidata, u oblasti nege i lepote stiglo je manje prijava od broja ponuđenih oglasa. Preciznije rečeno, za prodaju i marketing po raspisanom konkursu stiglo je 8,5 prijava, dok je za zanatske poslove bilo „jedan na jedan“. Podaci dalje govore da je na 300 oglašenih pozicija u kategoriji nega i lepota konkurisalo 204 kandidata, dok se za radno mesto u kategoriji priprema hrane (kuvari, roštiljdžije, mesari…) na 130 oglasa javilo 227 kandidata.

– Činjenica je da je na tržištu poslova koji ne zahtevaju visok stepen stručne spreme, najteže doći do frizera i drugih zanimanja iz oblasti nege lepote. Zanimljivo je, takođe, da se mesari, koji su traženi gotovo kao i programeri, teško pronalaze, a problem sa pronalaženjem radnika imaju i poslodavci koji nude radno mesto zanatlijama – kaže Nemanja Stefanović, osnivač aplikacije Poslonaut koja se razvija u saradnji sa Infostudom.

Najviše poslova, oko 1.200, ponuđeno je u proizvodnji, a konkurisalo je čak četiri puta više kandidata. Znatno manje ponuda bilo je za poslove iz oblasti građevinarstva, promotivnih aktivnosti ili administrativne delatnosti. U tom „trojcu“, koji je na začelju liste objavljenih oglasa, u oči pada ogromna razlika u zainteresovanosti potencijalnih kandidata za posao. Tako je, recimo, najveća „navala“, uz već pomenute promotere, vladala za administrativne pozicije, gde je registrovano 8,3 prijave po oglasu, dok ih je za građevinske poslove stiglo tek 1,7. Ubedljivo najviše prijava, više od 6.000, stiglo je za konobarisanje. Kada se taj podatak upari sa brojem ponuđenih radnih mesta, a njih je bilo oko 800, onda se može videti da je za mesto konobara, po jednom oglasu, stiglo 7,5 aplikacija. Istovremeno, za gotovo isti broj oglašenih radnih mesta u maloprodaji, stiglo je dvostruko manje prijava, odnosno 3,8 po oglasu.

Da oni koji traže posao, ipak, umeju da budu probirljivi pokazuju uporedni podaci za pozicije telefonskih operatera i vozača, odnosno kurira, za koje je u 2017. ponuđen gotovo isti broj oglasa. Dok je za telefonske operatere bilo sedam prijava po ponudi, za vozače i kurire na jedno ponuđeno mestu javljala su se četiri kandidata.

Kad posao traži zaposlenog

– Od oglasa za posao, objavljenih u aplikaciji Poslonaut, konobarisanje je i dalje najpopularniji privremeni posao. I za različite vrste promocija lako se pronađu kandidati. Slična je situacija i sa oglasima za poslove koji nisu tako uobičajeni, kao što su pakovanje paketića, ili radnik u internet kafeu… na koje se kandidati, na zadovoljstvo poslodavaca, odazivaju u većem broju od potrebnog. Moglo bi se zaključiti da ne muče muku samo oni koji traže posao. Naprotiv, i neki poslovi teže od ostalih pronalaze zaposlene – kaže Nemanja Stefanović, osnivač aplikacije Poslonaut.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari