Nova Svetlost: Rekonstrukcija pruge je povlađivanje krupnom kapitalu a ne interes Kragujevčana 1Foto: Z. S. M.

 

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je prošle nedelje unapređenje pruge u Kragujevcu kako bi se olakšao transport i povezivanje grada sa okolnim regionima, posebno u svetlu planova proizvodnje električnih automobila u Stelantisu.

Tom prilikom on je istakao da će pruga biti modernizovana i ubrzana, te da će povezati Kragujevac sa Kraljevom, Čačkom, Užicem i Beogradom, što će omogućiti brži i efikasniji transport robe i putnika.

Povodom ove najave predsednika Vučića, reagovalo je Udruženje građana „Nova Svetlost” na čijem je čelu Jugoslav Ristić, dugogodišnji sindikalni rukovodilac.

– Ponovna najava predsednika Srbije da da ce biti rekonstruisana pruga koja prolazi kroz Kragujevac, u interesu Fijata, i izgrađena pruga do Mind parka, po našem mišljenju je suprotno interesima Kragujevčana i predstavlja povlađivanje krupnom kapitalu. Pita li neko nas koji živimo u Kragujevcu šta je naš interes?, pita Ristić u svom obraćanju javnosti i medijima.

On podseća da je rekonstrukcija pruge bila navodna obaveza Srbije od 2008. godine, kada je potpisan ugovor sa Fijatom.

– Nije rekonstruisana, kao ni izgrađena obilaznica, ali niko nije ni protestovao. Nije interes Kragujevčana da se rekonstruiše pruga koja prolazi kroz centar grada, kao u nekoj kasabi, već da se pruga izmesti izvan grada, i tako omogući normalno funkcionisanje gradskog saobraćaja u Kragujevcu, istakao je on „podsetivši” predlagača da je Kragujevac četvrti grad po veličini u Srbiji.

Napraviti prugu do Mind parka, po njegovim rečima, koji je napravljen na petnaestak kilometara od Kragujevca, na šumadijskim njivama, potom tu izgraditi ulice sa kišnom kanalizacijom koju nemaju ni novije ulice u Kragujevcu i sada potrositi milione našeg novca kako bi se do bivših njiva izgradila pruga, ineres je samo vlasnika tih fabrika, „većinom u stranom vlasništvu”.

– To što je neko napravio fabriku na mestu gde ne postoji nikakva infrastruktura, što mu otežava transport njegovih proizvoda, pri tom je verovatno jeftino platio to zemljište, jeste samo problem tog investitora, ne i nas građana, kako bi se njihov problem rešavao našim novcem i tako se novac siromašnih građana prelivao u džepove bogatih investitora, zaljučuje Ristić uz napomenu „da su plate Kragujevčana, u proseku manje od prosečne plate u Srbiji”.

Interes Kragujevca je, kako smatraju u UG „Nova Svetlost” da se stvarno i hitno izgradi obilaznica oko Kragujevca, kako teški kamioni ne bi prolazili pored škola i raskopavali gradske ulice.

– Da se obilaznica ne „počinje” samo u političkim kampanjama. Da se Kragujevac poveže sa koridorom 10 bez sužavanja brze saobraćajnice, koja je izgrađena nakon decenija gradnje, umesto najavljivanog autoputa. Izmestite prugu izvan Kragujevca. Sklonite glavnu gradsku deponiju, koja se nalazi na dva kilometra od samog centra grada. Ne dozvolite gradnju fabrika u ekskluzivnoj građevinskoj zoni, ako želite da Kragujevac ima budućnost, navodi Jugoslav Ristić stvarne potrebe i akutne probleme Kragujevčana.

Sve drugo, po uvrerenju UG „Nova Svetlost” samo potvrđuje njihovo uverenje o potpunoj marginalizaciji Kragujevca.

Više vesti iz ovog grada čitajte na posebnom linku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari