U Kragujevcu se od juče, nizom prigodnih manifestacija, obeležava 60 godina od početka proizvodnje najpopularnijeg automobila na prostoru bivše Jugoslavije, „fijata 600“, odnosno „fijata 750“, ili(ti) – „fiće“, koji je motorizovao nekadašnju SFRJ, i kojim je začet razvoj domaće automobilske industrije. Tako je u kragujevačkom Domu sindikata održana tribina na kojoj su dugogodišnji direktor Zavoda Crvena zastava dr Radoljub Micić i nekadašnji predsednik opštine Kragujevac Kamenko Sretenović govorili o razvoju Zastave i njene fabrike automobila, a danas je u Velikom parku zakazana manifestacija „Fića fest“ koja će, prema najavi organizatora, Udruženje ljubitelja „fića“, okupiti vlasnike tog automobila iz Srbije, regiona i evropskih zemalja.

Proizvodnja „fiće“ u kragujevačkoj Zastavi počela je 18. oktobra 1955, i trajala je punih 30 godina tokom kojih je plasirano 923.487 vozila. Poslednji automobil, koji je sa proizvodnih linija sišao 18. novembra 1985. čuva se u Muzeju Zastava.

Udruženje Ljubitelja „fića“ godinama od gradske uprave traži da se ovom automobilu u Kragujevcu podigne spomen obeležje. Nadležni koji za tu inicijativu, očito, nemaju sluha, izgovaraju se da za to nema para u gradskoj kasi, a nikako ni da se sete u Kragujevcu jednoj ulici daju ime inženjera Prvoslava Rakovića, nekadašnjeg generalnog direktora Zastava, koji je izgradio prvu savremenu fabriku automobila na Balkanu, stvorio domaću automobilsku industriju i bio i ostao jedan od najvećih, ako ne i najveći srpski jugoslovenski privrednik ikada.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari