Hiljade penzionera čeka epilog na žalbe: Na koji način da postupe ako im je "uskraćen" radni staž pri obračunu penzije? 1foto (BETAPHOTO/DRAGAN GOJIĆ)

Dok država isplaćuje jednokratnu pomoć najstarijim sugrađanima, a ministar finansija Siniša Mali govori o dvogodišnjem rastu penzija od preko 55 odsto, hiljade penzionera čekaju da im primanja budu obračunata u skladu sa radnim stažom.

Naime, osim visine zarade i uplaćenih doprinosa, najvažniju stavku za određivanje visine penzije predstavlja broj godina radnog staža.

Ipak, prema rečima penzionera Dragana Stanimirovića, na hiljade penzionera čeka epilog uložene žalbe, a on je jedan od njih.

Kako pojašnjava za Danas, 10. februara predao je sve potrebne dokumente za penziju, koji dokazuju da ima 44 godine radnog staža, i 65 godina starosti.

„Od februara do 1. aprila je zahtev putovao iz Nemanjine (gde je PIO fond) sa prizemlja na peti sprat, kako bi mi izdali rešenje. Rešenje sam potom čekao osam meseci, i tada sam otišao da vidim šta se dešava. Međutim, oni su sve držali u ladici, te sam otišao kod načelnice, koja mi se izvinila što je došlo do greške. Tada je obećala da ću dobiti rešenje za 10 dana. I kada je stiglo, bilo je obračunato 24 godine radnog staža, umesto 44. Odmah sam napisao žalbu na rešenje. S obzirom na to da sam 12. oktobra predao žalbu, kazali su da će se sve regulisati do penzije koja sledi“, kaže naš sagovornik.

Ipak, kako dodaje, u PIO fondu gde se izvršava reklamacija, u Teslinoj ulici u Beogradu, rekli su mu da je rešenje prošlo kroz dve komisije, te da ne mogu urgentno da reše problem.

„Kazali su da ima oko 12.500 ljudi ispred mene, kojima su pogrešno obračunali penziju. Meni to sve liči da je namerno, jer nije moguće da su svi nepismeni. Tada su mi rekli da ću morati na rešenje da čekam još oko četiri meseca, te će se navršiti godinu dana, od kada primam manju penziju nego što sam zaradio“, kaže Stanimirović, dodajući da nije ni čudo što i dalje mora da radi, „s obzirom na to kako funkcioniše sistem koji obračunava penzije“.

Predsednik Udruženja sindikata penzionisanih vojnih lica Srbije Jovan Tamburić, kaže da je u ovakvim situacijama, ako PIO ne uvaži žalbu odmah, neophodno pokrenuti postupak, odnosno, prijaviti Upravnom sudu.

„Penzioneri imaju mogućnost da se u roku od 30 dana žale direktoru, odnosno centrali PIO fonda, a 60 dana od tada stiču uslove da tuže PIO Upravnom sudu. Raspravljanje sa referentima koji nisu uradili posao kako treba, dovodi do bespotrebnog razvlačenja. Problem je što penzioneri nisu upoznati sa svojim pravima, te ih i ne koriste, već ćute i idu na šaltere. Dakle, moraju se obraćati nadležnima u pisanom obliku, kako bi imali trag. Ukoliko administracija, to jest PIO ne odgovori posle 30 dana, imaju pravo na žalbu Direkciji, a nakon što sačekaju odgovor 60 dana, upute tužbu Upravnom sudu. Sve ostalo je borba sa vetrenjačama, unapred izgubljena“, savetuje Tamburić.

Naš sagovornik ističe da, osim ovog problema, postoje brojne primedbe oko privremenih rešenja, jer, kako kaže, ako se konačno rešenje razlikuje od privremenog, i glasi na manji iznos, penzioneri vraćaju razliku primljenog novca.

„Kada se odradi konačno rešenje, ako je penzija bila veća nego što je naknadno izračunato, penzioner mora da vrati razliku. To je nedopustivo, jer je PIO napravio grešku. Ako već postoji, onda treba da je plati onaj ko ju je načinio. Međutim, zakonom je predviđeno da se tako nadoknađuje greška njihovih referenata“, upozorava Tamburić.

U vezi sa datom temom Danas je trećeg novembra uputio pitanja PIO fondu, koji do objavljivanja ovog teksta nije odgovorio.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari