Snažna makroekonomija osnova za razvoj telekomunikacija 1Foto: Promo/Telenor

Srbija ima snažne makroekonomske pokazatelje koji se tiču i rasta tržišta i priliva stranih investicija.

Otkako je PPF postao novi vlasnik Telenora u avgustu 2018, naša glavna pretpostavka bila je da se trend mobilnog tržišta može preokrenuti u smeru rasta i uskladiti sa pozitivnim ekonomskim stanjem u zemlji. Verovali smo da bismo, zahvaljujući iskustvu PPF-a sa drugih tržišta i iz oblasti telekomunikacija, mogli dalje da razvijamo poslovanje i podstaknemo tržište da raste. Sada smo završili 2019. godinu sa odličnim finansijskim rezultatima, jačim nego ikad. Dobro je gledati kako mobilno tržište raste. Ovim rečima, Majk Mišel, generalni direktor Telenora u Srbiji opisuje presek stanja u Srbiji, tržištu na koje je PPF grupa došla pre nešto više od godinu dana, kada je od norveškog mobilnog operatera preuzela kompaniju u Srbiji.

Tema ovogodišnjeg KBF-a je četvrta digitalna revolucija, u kojoj će operateri imati ključnu ulogu. Šta možemo da očekujemo od 5G tehnologije i kada bi ona mogla komercijalno da zaživi u Srbiji?

Izbor pravog trenutka je ključno za komercijalno uvođenje 5G tehnologije da bi i industrija i društvo bili potpuno spremni za njeno široko prihvatanje. Da bi se to dogodilo, važno je da svi mi, uključujući vladu, regulatore, privredni i javni sektor, radimo kao partneri i vodimo tržište ka komercijalnoj primeni koja bi mogla da se desi nakon 2021. Naš ključni zadatak, kao operatora je da tragamo za partnerima i praktičnim primerima primene koji bi učinili naša ulaganja u razvoj 5G-a budu održiva. Za samo sedam meseci od kada smo lansirali prvu 5G baznu stanicu, stekli smo prva, neverovatna znanja o tome kako različite kompanije mogu da se transformišu uz pomoć ove tehnologije. Testiranja su radile kompanije u oblasti automobilske industrije, pametnih fabrika i pametnih sistema zaštite, koje posluju kako ovde u Srbiji tako i širom sveta.

Na čemu će se ubuduće zasnivati rast u mobilnoj telefoniji s obzirom da prenos glasa i SMS imaju sve manji značaj?

Kroz našu mrežu, kao što je slučaj u celom svetu, korišćenje prenosa podatka super brzo raste iz dana u dan i naš zadatak je da razvijamo infrastrukturu i kapacitete koji to mogu da podrže. Osim što je mobilni internet nešto bez čega život u velikim gradovima ne može da se zamisli, takođe je ključan za razvoj ruralnih područja. U tom smislu, prvo smo pokrili celokupno stanovništvo zemlje 4G brzom konekcijom, a sada već 60 odsto njih već ima pristup 4G+ tehnologiji koja je tri puta brža. S obzirom na trend koji pokazuje da se najviše koriste video servisi kao što su HBO ili YouTube, obezbedili smo im da taj pregled bude vrhunskog kvaliteta.

Koliko korisnici umeju da prepoznaju razlike u kvalitetu mreže?

I te kako! Sud korisnika i njihovo iskustvo na mreži glavni je razlog zbog kojeg se opredeljuju čije usluge će koristiti. Drago mi je što mogu da kažem da je Telenor ove godine zabeležio rekordno visoke rezultate koji se tiču merenja zadovoljstva korisnika. Pitali smo ih da ocene da li bi preporučili Telenor kao omiljenog operatera svojoj porodici i prijateljima. Rezultati su jako pozitivni, a razlika u odnosu na drugo plasiranog je značajno povećana u odnosu na prošlu godinu. Stalne interakcije sa korisnicima, trud i ulaganje da se mreža razvija tamo gde im je najpotrebnija, ključna je stvar na kojoj se bazira naše poslovanje. Takođe, ponosni smo na činjenicu da kvalitet mreže korisnici ističu kao našu glavnu prednost na tržištu.

Šta na srpskom tržištu dominantno opredeljuje korisnike za određenog operatera, cena, kvalitet signala, ponuda telefona ili dodatne usluge?

Pre svega, to je mreža. Međutim, ne iz perspektive koje se ogleda u njenim tehničkim karakteristikama već u iskustvu koje korisnici imaju u svakom trenutku dok je koriste. NJima je važno da govorni signal bude jak, da ne dolazi do prekida, da brzo mogu preuzimati sadržaje, da omiljenu seriju gledaju u visokoj rezoluciji, da imaju domet kada su u tunelu i data saobraćaj dok su u inostranstvu. Takođe, važno im je i da mogu izabrati uređaj ili gedžet po povoljnim uslovima i ceni. Osim svega toga, pružamo im i dodatne sadržaje koji su već sastavni deo paketa, to su digitalni servisi Deezer za striming muzike, HBO GO, NickPlay i BookMate sa onlajn i audio knjigama. Iskustvo na mreži, dakle jeste glavni razlog zbog koje nas korisnici biraju, ali digitalne usluge su ono zbog čega ostaju verni našem brendu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari