Srbija možda nije top destinacija za norveške turiste, ali je prvog dana Sajma turizma u Oslu štand naše zemlje svakako bio primećen. Raspitivali su se posetioci o Srbiji, Beogradu, festivalima, a pojedini su svratili da saopšte da su „nekada davno“ ili pre „neku godinu“ već svraćali na Balkan, najčešće na svom putu ka Grčkoj. „Odseo sam pre neku godinu u hotelu Beograd, bio zadovoljan i cenom i uslugom. Naročito je bila dobra kancelarija Turističke organizacije Srbije tu negde u centru, dobio sam sve informacije koje sam tražio“, kaže penzionisani Norvežanin koji žali što nešto više od Beograda nije stigao da vidi na tom putu.


Među tridesetak zemalja, među kojima su Norvežanima naročito primamljivi Španija, Grčka ili Turska, Srbija je svojom turističkom ponudom, planinskim, banjskim, zdravstvenim turizmom pokušala da skrene pažnju. Jedna od agencija, DMC Balkan već godinama radi sa norveškim tržištem, možda zahvaljujući tome što je jedan od vlasnika Norvežanin koji ima kuću u Gornjem Milanovcu. „Godinama dovodimo strance na Balkan, najviše Norvežane“, kaže za Danas Biljana Babić iz agencije DMC Balkan. Ona ističe da Norvežani nisu među najbrojnijim turistima u Srbiji, ali da ih ima sve više i da dolaze „češće, a ostaju kraće“. Prilika da privuku nove goste biće i Srpski muzički festival koji će treću godinu zaredom biti organizovan u Gornjem Milanovcu.

Svoju prezentaciju na sajmu u Oslu ima i nedavno privatizovana Atomska banja Gornja Trepča. Portparolka Ana Boričić kaže da sa skandinavskim tržištem u ovoj banji nisu dosad imala mnogo kontakta i da je ovo prava prilika. „Najviše nam dolaze Rusi, dosta njih iz okolnih zemalja, iz regiona, a imali smo nedavno i gosta iz Kazahstana“, ističe Boričićeva.

Među izlagačima je i agencija Glob metropoliten, a direktorka marketinga Tijana Maljković ističe da se u Oslu predstavljaju pre svega sa gastronomskim turama. „U saradnji sa TOS-om napravili smo tri gastronomske ture, svaka od njih je na pet dana a po izboru može da se obiđu Vojvodina, Šumadija ili južna Srbija“, objašnjava Maljkovićeva. Osim toga, Glob metropoliten, i to zvuči vrlo primamljivo, organizovaće ubuduće „Rakija ture“, gde će se jedan ili dva dana obilaziti destilerije po Srbiji i degustirati čuveno srpsko piće. Zajednički štand Turističke organizacije Srbije i Turističke organizacije Beograda dodatno su ulepšale i vlasnice Adventure lenda, nove srpske agencije koja isključivo radi na dovođenju turista iz Skandinavije. Ivani Ilić i Jeleni Stanković posao dodatno olakšava to što zajedno znaju norveški, švedski i danski jezik.

Norveški Rakija bend na srpskom štandu

Sajam turizma u Oslu traje do nedelje, kada će na štand Srbije posebno pažnju skrenuti i norveški Rakija bend. Među brojnim članovima benda koji svira pesme u srpskom duhu samo je jedan poreklom iz Srbije. Izlagača na sajmu ima najviše iz Evrope, i to Španije, Grčke, Maroka, Turske, Hrvatske, vrlo malo je domaćih tur-operatora, kao i avio-kompanija. U poređenju sa nedavno završenim sajmom u Beogradu mnogo je „slabiji“, tvrde oni koji su posetili oba.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari