Vučić: Srbija će pre kraja 2024. godine završiti svoj deo pruge, a Mađarska 2025. 1Foto: Instagram/@buducnostsrbijeav

Izgradnja pruge Novi Sad-Kelebija duge oko 108 kilometara, u okviru projekta brze pruge Beograd-Budimpešta, počela je danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i ministra spoljnih poslova i trgovine Mađarske Petera Sijarta.

Komercijalni ugovor o modernizaciji i rekonstrukciji te deonice, u vrednosti 943 miliona evra, potpisalo je 2018. godine preduzeće Infrastruktura železnice Srbije sa konzorcijumom kineskih kompanija „Čajna rejlvej internešenel“ (China Railway International) i „Čajna komjunikejšn konstrakšn kompani“ (China Communications Construction Company – CCCC), a kreditor je kineska Eksim banka.

Projekat izgradnja pruge Beograd-Budimpešta je u vrednosti oko četiri milijarde evra, od čega će oko dve milijarde koštati radovi u Srbiji, a deo je kineske inicijative „Pojas i put“ koja je postala globalna.

Sijarto je rekao da će Mađarska i Srbija imati veliku korist od izgradnje brze pruge koja će povezati Beograd i Budimpeštu i da taj projekat doprinosi jačanju prijateljskih odnosa dve države.

„Želimo da budemo dobitnici u novom svetskom poretku i u tome će nam pomoći ova investicija“, kazao je Sijarto.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas na ceremoniji obeležavanja početka radova na deonici Novi Sad-Kelebija, da je taj projekat veoma važan za budućnost Srbije.

„Zagledani decenijama unapred mi spremno dočekujemo budućnost i dobro znamo šta sve treba da uradimo da bismo se u potpunosti spremili. Ovo je jedan od velikih i važnih zadataka“, rekao je Vučić.

On je rekao da će Srbija pre kraja 2024. godine završiti svoj deo pruge, a Mađarska 2025. godine i da će se brže stizati od Beograda do Budimpešte, nego od Budimpešte do Beča i da će putovanje trajati dva sata i pet minuta.

Vučić je istakao da se u Srbiji već tri decenije ne zna šta je voz, odnosno šta je dobar voz, a da će nova pruga promeniti „gotovo sve“.

On je rekao da Srbija ima pragmatičan i racionalan pristup u odnosima sa Kinom i Mađarskom, ali i da oseća i prijateljstvo i bratstvo sa ta dva naroda.

„Naše prijateljstvo danas niko ne može da sruši. Ne postoji evropski forum na kojem Peter Sijarto i Viktor Orban nisu najgorljiviji i najhrabriji zastupnici ideja o podršci Srbiji i na njenom evropskom putu i u svim oblastima“, poručio je Vučić.

On je istakao da ne spada u one koji vole da se dodvoravaju strancima iz velikih sila i da nikada neće zaboraviti koliko je Kina učinila kada je kineski predsednik Si Điping obećao da će preuzeti Železaru u Smederevu i da se ne sme zaboraviti ni rudnik u Boru, ni pomoć tokom pandemije.

„Kada slušate naše prijatelje iz Mađarske, ponosni ste što su nam oni komšije, i kada negde nismo zastupljeni braniće nas iskreno, biće iskreno na našoj strani, kao i mi na njihovoj i to je prijateljstvo koje smo uspeli da izgradimo“, poručio je Vučić.

Otvaranju radova prisustvovali su i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo, ministar gradjevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor, predsednik Pokrajinske Vlade Igor Mirović i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.

Saobraćaj na delu pruge predvidjene za brzine vozova od 200 kilometara na sat, od Beograda do Novog Sada trebalo bi da počne marta iduće godine.

Deonicu na brzoj pruzi od Beograda do Stare Pazove u dužini od 34,5 kilometara rade kineske kompanije CCCC i CRI, a deonicu Stara Pazova-Novi Sad u dužini od 40,4 kilometra ruski RŽD Internešnel.

Pruga Beograd-Budimpešta biće dugačka oko 350 kilometara, od čega 184 kilometra na teritoriji Srbije. Planirano je da svi radovi na pruzi budu završeni 2025. godine, a vožnja na toj relaciji brzim vozom trajaće dva sata i pet minuta.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari