Dugogodišnji direktor Zastave kamioni Đorđe Nestorović, potvrdio je juče našem listu da je ovih dana aktivirao svoju prošlogodišnju ostavku na tu funkciju, te da će uskoro biti raspoređen na novu dužnost u Grupi Zastava vozila.


On nije želeo da navodi razloge za napuštanje kormila Kamiona, ali nas je uputio na fabrički sajt na kojem se nalazi tekst njegove ostavke koju je Nadzornom odboru preduzeća ponudio još 12. juna prošle godine. U obrazloženju Nestorović navodi da je „svestan dubine socijalne krize“ i zbog „nemogućnosti da se preuzete obaveze prema zaposlenima uredno servisiraju“, moli da NO ostavku uvažite u razumnom roku. Na molbu menadžmenta Grupe Zastava vozila, Nestorovićeva ostavka završila je u fioci, gde je bila do skora, kada ju je, još nezadovoljniji stanjem u fabrici i odnosom nadležnih državnih organa prema njoj, aktivirao a na funkciji ga je nasledio fabrički inženjer Jugoslav Ranić.

– Nisam otišao u junu prošle godine, jer su u to vreme u fabriku intenzivno počeli da dolaze Kinezi, Nemci, Italijani, interesovanje je pokazalo desetak ozbiljnih investitora. Iskreno sam sam se ponadao da ćemo, uz podršku nadležnih, da nađemo rešenje i verovao sam da će tender za privatizaciju fabrike da bude raspisan, kako je zvanično i najavljivano, do 31. maja ove godine – kaže Nestorović za naš list i naglašava da mu nikako nije jasno zašto to nije učinjeno i šta država namerava sa tom fabrikom.

Kako ove nepoznanice ne muče samo doskorašnjeg direktora, već i ostale radnike, to se čak 90 odsto zaposlenih prijavilo da, uz ponuđeni socijalni program, dobrovoljno napusti fabriku. U Kamionima su preostala još 242 radnika (od nekadašnjih nekoliko hiljada), te bi, ukoliko odu svi koji su se prijavili za socijalni program, fabrika radila tek sa nekoliko desetina, što znači da proizvodnja ne bi mogla da se organizuje i da bi se fabrika ubrzo ugasila.

Podsetimo, za Zastavu kamioni već duže vreme su najozbiljnije zainteresovane dve najveće kineske fabrike za proizvodnju teretnih i terenskih vozila – državna kompanija JAK motors i privatna firma Huang hai. Kamioni sa obe imaju potpisane memorandume o razumevanju (saradnji), kojima je predviđena poslovno-tehnička saradnja, sa krajnjim ciljem da to preraste u strateško partnerstvo i zajedničku proizvodnju. Poslovodstvo Kamiona je još sredinom prošle godine od Agencije za privatizaciju tražilo saglasnost za taj potez, ali ona još nije dobijena.

Menadžment kamiona je krajem maja, nakon naknadnog, donekle iznuđenog, svrstavanja Grupe Zastava vozila na spisak od 17 preduzeća koja će biti zaštićena od poverilaca još godinu dana, saopštilo da bi bili mnogo srećniji da je Agencija raspisala tender za privatizaciju fabrike kamiona.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari