Opozicija u Nišu kampanju vodi na društvenim mrežama i pijacama, lokalni mediji za njih zatvoreni 1Foto Vesna Torović

Obilaze pijace, stavljaju stranačke novine u sandučiće, često su na društvenim mrežama kako bi doprli bar do mlađih ljudi i ne zakupljuju termine na lokalnim televizijama jer nemaju para.

Ovako predstavnici najaktivnijih opozicionih stranaka u Nišu opisuju svoje „predstavljanje biračima“ pred aprilske izbore, na koje su prinuđeni jer su im, kako kažu, vrata svih lokalnih medija, uz nekoliko izuzetaka, i usred predizborne kampanje- „zaključana“.

Njihova kritika upućena je pre svega najvećim niškim medijima, čiji su osnivači članovi porodica Radomirović, Gašić i Milovanović, koji su vlasnički, finansijski i uređivački bliski aktuelnoj vlasti, a koji na konkursima za sufinansiranje medijskih projekata već godinama dobijaju oko 80 odsto budžetskog novca.

Radomirovići su vlasnici ili suvasnici Belami televizije, radija i portala, Niške televizije i Narodnih novina, dok je sin direktora BIA Bratislava Gašića vlasnik Televizije Zona plus, a Zvezdan Milovanović, doskorašnji poverenik Srpske napredne stranke u Nišu, većinski  vlasnik Televizije Kopernikus.

Čelnica Stranke slobode i pravde u Nišu Jelena Milošević, koja je kandidatkinja za poslanicu na parlamentarnim izborima, kaže da su sve lokalne televizije tokom predizborne kampanje zatvorene za tu stranku, koaliciju Ujedinjeni za pobedu Srbije i nju lično, izuzimajući delimično praćenje jedne konvencije.

Predstavnicima te stranke i koalicije, a ni njoj do sada nije stigao nijedan poziv za gostovanje.

Opozicija u Nišu kampanju vodi na društvenim mrežama i pijacama, lokalni mediji za njih zatvoreni 2
Jelena Milošević, foto: privatna arhiva

„To je skandalozno jer se ti mediji sufinansiraju na konkursima iz gradskog budžeta, zbog čega će jednog dana morati da odgovaraju za takvo kršenje zakona. U međuvemenu, tokom ove kampanje, do građana stižemo preko nekoliko nacionalnih i lokalnih medija, a i društvenih mreža. Idemo ispred tržnih centara, na pijace, trgove, ulice. U sela. Delimo naše ‘Novine’ u kojima piše istina. Jedino ne idemo od vrata do vrata, iako je takva kampanja najbolja, jer ju je SNS ogadila građanima“, kaže Milošević.

I Đorđe Stanković, predsednik niškog odbora Narodne stranke, koji je takođe kandidat za poslanika, kaže da predstavnike te stranke i koalicije kojoj pripada, kao ni njega lično nisu zvali ni na jednu nišku televiziju, a sve su „pod patronatom SNS-a“.

Opozicija u Nišu kampanju vodi na društvenim mrežama i pijacama, lokalni mediji za njih zatvoreni 3
Đorđe Stanković: Foto privatna arhiva

Za opoziciju postoji potpuna blokada u lokalnim medijima, izuzimajući nekoliko portala, dodaje.

„Kad je već tako, mi smo odlučili da budemo najaktivniji na terenu i na društvenim mrežama. Ja sam jedino siguran da preko društvenih mreža mogu da doprem i utičem na ljude, i to one mojih godina, odnosno mlađe od 40. Zato više i ne pokušavam da se redovnije ljudima obraćam preko medija, već to radim preko Instagrama, Tvitera i Fejsbuka“, kaže Stanković.

U niškim Dverima kažu da „mediji finansirani od strane lokalne samouprave novcem Nišlija, poput Televizija Belami, Zona plus i Niška, ni u ovoj kampanji, a ni pre nje nisu pratili aktivnosti tog pokreta, izuzev u par slučajeva.

Predstavnici lokalnih Dveri nisu imali nijedno gostovanje na tim televizijama u poslednje četiri godine, od kada je na čelu niškog odbora Tamara Milenković Kerković, koja je i potpredsednica Dveri, kažu.

Opozicija u Nišu kampanju vodi na društvenim mrežama i pijacama, lokalni mediji za njih zatvoreni 4
Tamara Milenković Kerković: Foto Dveri

„Mediji u vlasništvu porodica Gašić, Radomirović i Milovanović na ovakav način otvoreno krše imperativne propise i glasilo su SNS-a, za šta su u poslednjih šest godina primili oko 4,5 milona evra na niškim medijskim konkursima. Zbog toga ćemo, nakon oslobođenja institucija u Srbiji, tražiti odgovornost vlasnika ovih medija, a i povraćaj sredstava dobijenih na konkursima“, kaže Milenković Kerković.

Svi naši sagovornici naglašavaju da njihove stranke i koalicije nemaju novac za predizbornu kampanju, da sve troškove kampanje finansiraju isključivo iz svojih džepova, a da iz centrala stranaka dobijaju samo reklamni materijal.

Tako je i izvan kampanje, godinama unazad, kažu.

„Nemamo ni približno dovoljno sredstava, a gledajući šta sve ima SNS, ovo je borba Davida i Golijata“, ocenjuje Milenković Kerković.

 

Vlasnik Televizije Kopernikus negira tvrdnje opozicije

Većinski vlasnik Televizije Kopernikus Zvezdan Milovanović kaže za Danas da ta televizija “prati predstavljanje kandidata za poslanike iz Niša i okoline, kao i predstavljanje kandidata za predsednika Srbije opozicionih stranaka i koalicija, ukoliko pošalju poziv za medijsko praćenje”.

On kaže da ova televizija “prati predizborne aktivnosti opozicionih stranaka i koalicija i kroz informativni program, a i kroz njihovo gostovanje u emisijama”.

Dodaje da Kopernikus pored toga i naplaćuje nastupe “po važećem cenovniku, i predstavnicima vlasti i predstavnicima opozicije”.

Vlasnici i uredništvo Televizija Belami i Zone plus nisu odgovorili na pitanja Danasa o tretmanu i zastupljenosti opozicionih stranaka i predstavnika u njihovim programima tokom kampanje.

 

SNS u funkcionerskoj kampanji

Bezmalo svi lokalni mediji u Nišu prate aktivnosti gradonačelnice Niša Dragane Sotirovski (SNS), njenih saradnika i drugih lokalnih funkcionera, koji ovih dana intenzivno u “karavanima” obilaze različite delove grada i obećavaju građanima rešenje problema, polažu kamene temeljce, dele ključeve od stanova ili obećavaju ulaganja u raznim obastima.

Samo malobrojni mediji i deo opozicije upozorili su da ovakve aktivnosti mogu predstavljati protivzakonitu funkcionerski kampanju.

Takođe, na najvišem gradskom hotelu “Ambasador”, visokom 15 spratova, postavljen je bilbord sa likom Aleksandra Vučića, predsednika Srbije i SNS koji je kandidat na predstojećim predsedničkim izborima, na kojem je predizborna poruka: “Vučić. Mir. Stabilnost”, a da javnost nije obaveštena ko je i koliko platio njegovo postavljanje.

U bezmalo čitavom gradu, pa i na lokacijama kakve su ulaz u groblje, nalaze se bilbordi sa likovima kandidata SNS-a na predsedničkim i parlamentarnim izborima.

Bojan Bajagić, koordinator SNS za Nišavski i Pirotski okrug, nije odgovorio na pitanja Danasa koliko je novca opredeljeno za kampanju SNS u Nišu, iz kojih izvora su sredstva obezbeđena i za koje vidove kampanje će se on utrošiti.

Više informacija iz ovog grada pogledajte na posebnom linku.

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari