Nosilac lokalne izborne liste političke grupacije „Zajedno za Kragujevac – Ujedinjeni regioni Srbije“, aktuelni gradonačelnik Kragujevca i zamenik predsednika URS Veroljub Stevanović četvrti put je kandidat za prvog čoveka centra Šumadije. Ukoliko njegova izborna lista ovde pobedi i 6. maja, Stevanović će u političku istoriju ući kao čovek koji je čak četiri mandata proveo na čelu jednog velikog grada.


U razgovoru za Danas, Veroljub Stevanović ističe da ne želi da bude lažno skroman, odnosno da s izvesnošću očekuje novu pobedu svoje liste na gradskim izborima.

– Očekujem apsolutnu pobedu liste čiji sam nosilac na izborima u Kragujevcu. Takav izborni rezultat obezbeđuje pobedniku potreban manevarski prostor, odnosno omogućava jednostavnije i efikasnije donošenje značajnih odluka, što je vrlo bitno kad je dalji, sve ubrzaniji razvoj grada u pitanju. Ali, to ne znači da grupacija „Zajedno – URS“ neće u Kragujevcu praviti postizborne koalicije. Naprotiv, najverovatnije je da ćemo, bez obzira na očekivanu apsolutnu pobedu naše liste, praviti postizbornu koaliciju s pojedinim strankama.

Na koje stranke tu mislite?

– Najverovatnije, ponovo sa SPS, ali i sa LDP Čedomira Jovanovića. Socijalisti su se u prethodne četiri godine pokazali kao pouzdan politički partner u Kragujevcu, čiji su kadrovi kvalitetno obavili poverene poslove u gradskoj upravi i u lokalnim javnim i komunalnim preduzećima. Sa LDP imamo sličnu viziju daljeg razvoja Kragujevca, tako da je to razlog za eventualno učešće te stranke u budućoj lokalnoj vlasti. Ranija koalicija s DS, u koju je „Zajedno za Kragujevac“ ušla s poštenim namerama, bila je pogrešna jer, pokazalo se, demokrate nisu bile pouzdan i iskren koalicioni partner. Mislim da će DS takvo ponašanje u prethodnom periodu i dosadašnji odnos prema gradu da plati na predstojećim lokalnim izborima, ali to je njihov problem.

Politička grupacija kojoj ste na čelu najavljuje ambiciozan plan daljeg razvoja Kragujevca, ali trpite optužbe da je grad već prezadužen. Vaš odgovor?

– Hajde da najpre prokomentarišemo te optužbe. Posao opozicije jeste da kritikuje poteze vlasti, ali tvrdnje o prezaduženosti grada apsolutno ne stoje, što je pokazala i nedavna kontrola nadležnog revizora. Ta kontrola je, u stvari, pokazala da je Kragujevac, na primer, neuporedivo manje zadužen nego Beograd koji, kao prestonica jedne više nego centralizovane države, ima ubedljivo najveće finansijske potencijale u celoj Srbiji. Kragujevac, dakle, nije prezadužen, a odgovorno tvrdim da ćemo u naredne četiri godine realizovati sve predviđene razvojne projekte. Izgradićemo podzemnu garažu i novi centralni gradski trg, kojim će dominirati monumentalni spomenik utemeljivaču moderne srpske države Milošu Obrenoviću. Planiramo i izgradnju novog pozorišta i zgrade biblioteke, napravićemo i savremenu sportsku halu, na Metinom brdu, a u Kragujevac će doći nove kompanije, pre svega Fijatovi kooperanti, ali i drugi investitori koji će ovde graditi proizvodne pogone, trgovinske lance, hotele i druge objekte.

Da li ovako ambiciozne planove razvoja grada zasnivate na dolasku Fijata u Kragujevac?

– Kompanija Fijat automobili Srbija za Kragujevac i celu zemlju ima onaj značaj i ulogu koju je nekada imala Fabrika automobila Zastava, a koja je bila motor razvoja jugoslovenske i srpske privrede, i od čije proizvodnje je direktno i indirektno živelo na stotine hiljada radnika širom Srbije i bivše SFRJ. Propašću FAZ, ne samo da je zaustavljen razvoj Kragujevca, nego je grad postao svojevrsna „dolina gladi“, i to sve do pre osam godina, kada je koalicija „Zajedno za Kragujevac“ došla na vlast i počela da stvara uslove za dolazak investitora i privredni oporavak. Dolaskom Fijata, koji je privukao i druge investitore, kakvi su Džonson Kontrol, Manjeti Mareli, Sidžit, HTL, Plaza, Meggle, Supernova i druge, Kragujevac je ponovo postao industrijski i privredni lider Srbije i jugoistočne Evrope. Fijatova fabrika će pokrenuti industrijski i privredni razvoj Srbije Izvoz automobila i automobilskih delova donosiće Srbiji između jedne i po i dve milijarde evra godišnje.

Tadić i Dinkić – zasluge i koalicije

Svedoci smo nadgornjavanja Borisa Tadića i Mlađana Dinkića oko toga ko je doveo Fijat u Kragujevac i Srbiju. Pa, koga vi smatrate zaslužnim?

– Hvala svima koji su doprineli da Fijat dođe. Svakako da je važnu ulogu imao i doskorašnji predsednik Srbije Boris Tadić, međutim, doprinos Mlađana Dinkića bio je od presudnog značaja. Dinkić je taj koji je menadžment Fijata ubedio da novu fabriku automobila ne grade u Rumuniji, već u Srbiji, odnosno u Kragujevcu. Dinkić je sa svojim saradnicima pripremao ugovor s italijanskom stranom. Dakle, Tadićeva uloga nije zanemarljiva, ali je Dinkićev doprinos bio presudan.

Kako, onda, komentarišete ovu „otimačinu“ oko zasluga za dovođenje Fijata?

– Vidim je kao deo izborne kampanje, s tim što mi se čini da strasti, nakon nedavnog otvaranja fabrike, počinju da se stišavaju. I sam Tadić je ovih dana negde izjavio da su Dinkić i on najzaslužniji za dolazak Fijata, što ukazuje na smirivanje odnosa, ali i na otvaranje mogućnosti za eventualnu ponovnu postizbornu saradnju DS i URS na republičkom nivou.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari