Da li su električni automobili samo za bogate?

Ostavite komentar


  1. Nekad je automobil bio samo za bogataše, nekada je TV u boji bio samo za bogataše, nekada je mobilni bio samo za bogataše…

  2. Skupa, električna (i hibridna), vozila se prodaju ili u bogatim i zemljama gde su subvencije i podsticaji veliki (recimo Kina). I to se smatra uspehom a niko ne priča koliko proizvodnja litijum jonskih baterija zagađuje životnu sredinu (moguće da je "čuvanje" prirode na ovaj način "skuplje" od korišćenja naftnih derivata). U svetu postoje neke studije o tome (nešto je dostupno i nama) ali se o tome ne priča jel nije u trendu i po volji moćnika. Uskoro će i kod nas otvoriti rudnik i zagaditi celu Mačvu i sve vodotokove … a onda će se hvaliti kako se Srbija razvija. Biće gore nego u Boru i Majdanpeku …

  3. Primer iz Srbije: potrošnja električne energije tokom leta gotovo je dostigla potrošnju tokom zime, zbog korišćenja klima-uređaja. Niko se ne pita, kada bi se izvršio prelazak na automobile na struju, ko bi proizveo toliku potrebnu struju i obzirom da se ona, u svetu proizvodim najvećim delom u termoelektranama korišćenjem fosilnih goriva, ne bismo li imali još gore zagađenje atmosfere nego danas. Po meni, upotreba vodonika je perspektiva civilizacije, kada je saobraćaj u pitanju. Za proizvodnju struje, koliko god to bilo opasno, perspektivu predstavlja nuklearna energija.Jer, ubuduće, otprilike svakih 15 godina na planeti će biti milijardu stanovnika više !

  4. U Norveskoj je porez (carina) na regularne automobile ogromna (240%), dok poreza na elekticne automobile. nema. To objasnjava zasto su elektricni automobili popularni

  5. "Niko se ne pita, kada bi se izvršio prelazak na automobile na struju, ko bi proizveo toliku potrebnu struju i obzirom da se ona, u svetu proizvodim najvećim delom u termoelektranama korišćenjem fosilnih goriva, ne bismo li imali još gore zagađenje atmosfere nego danas."
    Naravno da se pita. Savjetujem vam da malo istražite trenutne globalne trendove u proizvodnji i potražnji.

    Na strani potražnje, trenutno svjedočimo vremenu smanjenja potražnje za električnom energijom u razvijenim državama. Kao primjer možemo uzeti najrazvijeniju državu: SAD. Decenijski trend porasta zamijenio je trend pada potražnje za električnom energijom prije desetak godina. Razlozi su brojni i očigledni. Ostaje da nerazvijene zemlje i zemlje u razvoju uhvate korak sa ovim trendovima, što veliki broj njih i radi.

    Na strani proizvodnje, trendovi su veoma jasni. Globalni trend smanjenja udjela proizvedene struje iz elektrana pogonjenih nuklearnim i fosilnim gorivima a povećanja udjela struje proizvedene obnovljivim izvorima je sve snažniji. Obnovljivi izvori su omogućili dostizanje najniže cijene elektrižne energije u istoriji: 0.025$/kWh (Čile, Indija, Saudijska Arabija, itd.). Ovoj cijeni fosilna i nuklearna energija jednostavno ne mogu da konkurišu čak i sa veoma jakim državnim podsticajima. Tržište će odratiti svoje i već sada veliki broj fosilnih i nuklearnih elektrana radi na ili ispod granice isplativosti. S druge strane države postavljaju veoma optimistične rokove za njihovo kompletno gašenje, time demotivišući investitore i korporacije da ulažu u taj segment. Velike korporacije redom gase sektore vezane za fosilnu i nuklearnu struju (General Electric, Siemens, itd.).

    Trenutna situacija je veoma jasna i optimistična. Naravno da se razmišlja o energiji i njenom globalnom balansu.

  6. I to jeste logicno. Hibridi i elektro automobili su trenutno preskupi za veliku vecinu stanovnika Evrope. O upotrebljivosti mogu da se vode diskusije ali samo Tesla proizvodi upotrebljiv elektro auto a on dobrano kosta. Proizvodnja same elekto energije je daleko od ciste ali i da bude cista ( vetar, sunce ili voda ) proizvodnja baterija je daleko od ciste pa je veliko pitanje cistote predmetnih vozila. Moj predlog za Srbiju je TNG sa svim popustima koje imaju, na pr. Norvezani za elektro-automobile.

  7. Norveska daje subvencije za kupovinu elektricnih automobila. Takodje kupovinom el. automobila su oslobodjeni carine. Parking u Oslo-u je besplatan za ta vozila,a kao i putarina. Intervjuisali su ljude u Oslu i njihov razlog kupovine tih automobila je bio iskljucivo ekonomski. Drzava nece moci da subvencionise elektricne automobile ako ukupan broj predje 10%. Takodje, svako ko poseduje el. auto, ima i vozilo sa unutrasnjim sagorevanjem. Tako da se nista ne postize, samo se povecava broj vozila.

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

Naslovna strana za 29. april 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Slobodan Georgiev, novinar

Danas čitam od prvog broja. Kada se pojavio ’97. posle protesta izgledao je kao nešto što nam treba i ostao je tu sve ove godine.