Ko je odgovoran zbog stradanja dece u saobraćaju?

Ostavite komentar


  1. Čuj, prepoloviti broj povređene dece… Pa šta to znači da treba povrediti određen broj dece, jurcati pored škola, prolaziti kroz crveno. Odgovornost leži isključivo na MUP-u i Ministarstvu za saobraćaj, građevini. Da bi imali sigurne zone oko škola treba
    bolja infrastruktura, drugačiji rad semafora, drugačiji rad policije. Znači ovo sve do sada nije loše odrađeno ali je na niskom nivou. Novi ljudi, nove ideje, nova iskustva. Ovi trenutni su nezreli po ovom pitanju.

  2. Kako je tekst sugestivno napisan svodi se da treva osuditi državu za povećan broj stradale dece. Prvi i osnovni „krivac“ su RODITELJI koji puštaju svoju decu da se maju noću po kafićima i kafanama ne vodeći računa skim im deca sedaju u kola. U zemljama zapadne demokratije maloletna deca ne mogu izlaziti u toku noći bez nadzora roditelja.

  3. Da li ovim sjajnim teksto autor želi da kaže da je politika pod nazivom za našu decu dovela do povećanja broja poginule i povređene dece u saobraćaju? Podaci u tekstu poprilično jezivi!

  4. U Nišu je žuta traka parking traka i za vozila saobraćajne policije. Kako će onaj koji krši ZOBS moći da ga primeni, kada uživa u demonstraciji moći umesto da profi radi svoj posao?
    Nikada nisam videla saobraćajca da piše kaznu vozaču koji ne uspori pred pešački, nego nabije gas i obilazi onoga ko usporava zbog pešaka.
    Nikada nisam videla saobraćajce da pišu kazne onima koji su uparkirani na trotoaru i teraju pešake da silaze na kolovoz.
    Nikada nisam videla saobraćajce da pišu kaznu biciklisti koji na pešačkom glumi pešaka, biciklisti koji ne koristi postojeću biciklističku stazu nego guza po pešačkoj ili kolovoznoj traci.
    Nikada nisam videla saobraćajca da piše kaznu roditelju ili deki/baki koji na crevenom pretrčavaju sa detetom preko pešačkog. Jedna kazna i mogućnost ponovne jeste savršena vaspitna mera.
    Smatram da je ovakav haos kod nas izazvan neradom saobraćajne policije, koja u malim mestima juri samo automobile sa tablama koji nisu iz njihovog kraja i piše kazne za nenačinjene prekršaje, a u većim gradovima obilazi kafane i po nekad popuni po koji zapisnik.
    Neefikasnost ne možemo samo vezati samo za saobraćajnu policiju, da imamo komunalne inspektore, koji profi rade svoj posao, ne bi Srbija bila jedno veliko smetlište. Javni kazan je fantastično sklonište za džabolebaroše.

  5. Klasicna politika ove drzave je minimilizovanje ili negiranje bilo kakve vlastite odgovornosti, i primenjivanje neprimerenih ogranicenja i drakonskih kazni. U gradu gde ja zivim, SVI ulazi u skole su iskljucivo direktno is pravca najprometnijih ulica. Medjunarodni put ka Rumuniji prolazi kroz sela, sva koja imaju skolu imaju ulaz koji void direktno iz pravca medjunarodnog puta (za koji je pitanje da li bi uopste trebalo da prolazi kroz sva sela) – resenje je ogranicenje na brzine na 30km, sto je mozda normalno u nekim drugim uslovima, ali ne znaci da treba sve ostaviti kako jeste. Na ovim ‘punktovima’ mene su zaustavljali u 01h (nocu, naravno), dok sam vozio propisanom brzinom – namera postavljanja patrole ovde je ocigledna i zlonamerna.
    Da ne pominjem nebezbedne krivine gde se problem „resava“ iskljucivo ogranicenjem brzine i, gle cuda, postavljanjem kontrole.
    O intervenciji drzave kako bi se krivine ucinile bezbednim nema ni reci – kazne i ogranicenja, to je jedino sto smo dobijali i sto cemo dobijati.

    1. Da li ce neko iz gradskih sekretarijata i ministarstva procitati ovaj tekst i zasto ne?
      Ako nista bar ce ljudi biti samosvesniji i upuceniji kada procitaju ovo. Za preporuku!

  6. Pa, kriv je zakonodavac, t.j. država koja je propisala loše zakone. Kazne za najteža dela su male, a čak i takve se lako izbegavaju i pretvaraju u uslovne. Pešački prelazi, mesto gde se najviše strada, pretvoreni su zakonom u „zone besmrtnosti“ za pešake na koje oni stupaju potpuno bezbrižno kao da je reč o promenadi. Naravno, nekažnjeno, iako je njihova obaveza da se uvere pre toga da je prelazak bezbedan. Ako prežive, dobijaju velike novčane odštete bez obzira na to što i sami snose krivicu, što je takođe loš koncept.

  7. Ovo je tako detaljno i ozbiljno napisano iako bi ovoj temi trebalo da se posveti serijal tekstova. Iz teksta se vidi koliko smo daleko od strateškog upravljanja bezbednošću saobraćaja, koliko naše opštine i gradovi ne rešavaju probleme stradanja u saobraćaju, koliko nam je svaka struka u državi degradirana, i koliko je nesposobnih i neobrazovanih ljudi na bitnim funkcijama. Ovi video klipovi koji prate tekst i link ka preuzimanju materijala za saobraćajno vaspitanje i obrazovanje dece je pun pogodak. Ovo bi trebalo i drugi portali da prenesu…Svaka čast danas.rs na ovom tekstu!

  8. Većina gradova i opština u Srbiji ima Savete za bezbednost saobraćaja, koji imaju budžete za unapredjenje bezbednosti u saobraćaju. Medjutim, umesto da se ta sredstva upotrebe za izradu strategija i povećanje bezbednosti prvenstveno dece u saobraćaju, ona se nenamenski troše za druge potrebe lokalnih samouprava, što je nedopustivo. Svakog 1.septembra, oko Nove godine i gotovo uvek pred izbore, deci u Zrenjaninu se kupuju sigurnosna sedišta. Medjutim, to nije i ne može biti dovoljno i ovoj problematici se mora pristupiti na stručan i profesionalan način uz angažovanje inženjera saobraćaja, koji najbolje znaju kako povećati bezbednost u saobraćaju svih nas, a jedan od njih je svakako autor ovog teksta, Igor Velić iz Bora!

Ostavite komentar


Auto

Naslovna strana

Naslovna strana za 30. april, 1. i 2. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Maja Nikolić, TV novinarka

List Danas je važniji nego ikada ranije. Kada ne bi bilo takvih novina, ne bismo ni znali kako prave novine treba da izgledaju.