Zemlji se približava kometa koja nas je "obišla" pre 50.000 godina: Kada i kako je posmatrati? 1Foto: Shutterstock/Jim Cumming

Kometa otkrivena prošle godine približiće se Suncu ove nedelje, pružajući odličnu priliku da je posmatrate, možda čak i golim okom.

Kometu C/2022 E3 ZTF astronimi na Kalifornijskom institutu za tehnologiju otkrili su u martu 2022. godine, kada je bila oko 640 miliona kilometara daleko od Sunca.

Naučnici su u početku verovali da je C/2022 E3 ZTF asteroid, ali je ubrzo nakon toga primećen oblak leda i prašine koji okružuje njeno jezgro.

S obzirom da će ova kometa 12. januara dostići najbližu udaljenost Suncu, tada će biti vidljiva sa Zemlje, kada padne mrak.

Ipak, najbliže Zemlji proći će 1. februara, i tada će biti najsjajnija.

Ako nastavi da svetli onoliko koliko je svetlela tokom dosadašnjih posmatranja, kometa bi čak mogla biti vidljiva golim okom.

Pun mesec bi mogao da oteža posmatranje komete, a da biste je bolje uočili neophodno je da se pomerite što dalje od svetlosti grada.

NASA-ina Laboratorija za mlazni pogon nagoveštava i to da bi posmatrači neba na severnoj hemisferi trebalo da mogu da uoče kometu kada mesečina bude slabijeg intenziteta.

Kometa trenutno ima zelenkastu boju i dugačak, ali slab rep.

Interesantno je da se kometa C/2022 E3 ZTF nije ovoliko približila Suncu oko 50.00 godina, što znači da je poslednji put bila toliko vidljiva na našem noćnom nebu u periodu paleolita.

Ako ne uspete da je uočite golim okom, možete pratiti prenos uživo na ovom linku.