Prednosti električnih trotineta

Ostavite komentar

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

  1. Odlicna studija koja otkriva veliki deo benefita koje nude mikro prevozna sredstva. Ovo je jedini logican pravac urbane mobilnosti koji moze da nas oslobodi od zatrpanosti automobilima i otvori vrata humanog inzenjeringa. Treba jako puno toga uraditi, pre svega sto se tice infrastrukture, ali moramo da pocnemo negde, ili ce nas udaviti guzve i izduvni gasovi. Spavacemo na sedistu automobila, istog onog za ciju ratu, registraciju i servis dajemo pola plate! Ja volim automobile i razumem potpuno strast te vrste, ali ovo je previse. Idealno, auto van grada, po gradu nesto drugo!

  2. Svakako zamisljam politicare na e -trotinetima, ako nista drugo ono kao promotere zdravih navika i usteda.

  3. Nažalost morao sam da se nasmejem, jer je tekst tragikomičan za našu svakondnevnicu. Većina stanovnika živi ispod životnog minimuma, a oni koji su se „snašli u privatzacijama“ od 1944 do danas ne pada na pamet da se voze trotinetima.
    Što se „snalazio“ ako ne može da pokaže da se „snašao“ besnim kolima agrsivnom vožnjom, nepropisnim parkiranjem i ostalim benefitima koje imaj „nedodirljivi“ koji su se „snašli u privatizacijama“ ili su „članovi partije nedodirljivih“

  4. şve je to lepo, ali oni mudraci iz komiteta -čuj komiteta- i kolege im iz agencije za bezbednost saobraćaja već više od godinu dana pokušavaju da smisle foru na koju će oglobiti trotinendžije .

    1. Tačni! Kao što su to uradili sa skuterima (preregistracije, zamena papirnih dozvola itd). Čudi da već nisu i za bicikliste uveli registracije. A napolju vozača sa kupljenom B kategorijom više od polovine.

  5. Koliko god nekome el.trotinet lici na deciju zabavu,radi se o jako prakticnom prevozu.Nagla ekspanzija upotrebe trotineta zadesila je i jako ozbiljne uprave u gradovima celog razvijenog sveta,naravno,problem je gde dozvoliti voznju,u vec pretrpanim gradovima,a i njihovo perkiranje nije bas bezazleno.Sada se u mnogim metropolama smanjuje broj ulicnih traka ili parkinga a grade se bezbedbe trake za bicikle i rolere.Nasi „genijalci“ jos ni ne vide o cemu se radi,a kamo li da idu u suret novim nacnima prevoza u gradovima.

  6. Master saobraćaja Velić ne veli ništa o saobraćajnom haosu koji prave ovi trotineti…

  7. Procena je da Trotineta ima u Srbiji 130000, sviđalo se to nekome ili ne, pitanje je koje ce morati da se reguliše jer ce ih biti sve više i više, jer je pre svega zdravo pitanje, koje se tice okoline i ljudi

  8. Takodje, zbog koristenja ovog izuzetno zdravog prevoznog sredstva i svetskih trendova sve masnije i zasecerenije ishrane, ocekuje se i znacajan rast ‘navise’ obima stomaka i zadnjice kod ‘trotinetista’?!

  9. Neprikladan za naše uslove, zbog nemanja adekvatnih staza opasan za pešake i za vozila u saobraćaju. Daleko opasniji od bicikala, zbog svojih konstruktvinih karakteristika, pre svega malih točkova. Smatam ih vrlo dobrim rešenjem za životnu sredinu, ali dok se ne izgrade staze za njih, zabraniti upotrebu!

    1. Čovek je već pisao o tome, ali stiče se utisak da se u Srbiji stalno nude isti izgovori ljudi koji su protiv… bilo čega. Izgovori su UVEK „nije vreme“ ili „nije za nas“. Nema veze šta je u pitanju, demokratija, parada ponosa, kapitalizam, e-trotineti, biciklističke trake, reciklaža…

  10. Ovde u Finskoj policija je pocela da testira ljude sto voze trotinete jer skoro svaki peti vozi u pijanom stanju . U zadnje dve godine 56% ljudi koji su primljeni u bolnice sa raznim prelomima je vozilo elektricne trotinete . Zamislite tek sta bi bilo u Srbiji gde svaki deseti vozi i auto u pijanom stanju .

  11. I to ce proci kao i ostale pomodne stvari: pocevsi od daske na lagerima 50-tih, rolsue, roleri, skejtbordi. samo bicikl opstaje
    sa prvim kisama i snegom, beogradskom kosavom i gomilom u najboljem slucaju uganuca i lomovima kostiju
    inace nema nista gore i opasnije od izlapelih i debelih baba i deda koje vidjam na trotinetima koji razvijaju ogromne brzine a bez zastite, cak ni za laktove i kolena kao na rolerima
    zdravstveno vrlo pogresan nacin prevoza: udisete i onako zagadjen vazduh, atrofiraju se i onako zapostavljana tela a o udesima da ne pominjem
    beograd je grad na brdima sa nesredjenim jos kao u turska vremena uskim strmim ulicicama i voznja je moguca samo u donekle pristojnim bulevarima
    ovo naravno ne vazi za novi bg
    srecom, procentualno mali broj osoba se odlucuje i ima da baca pare samo da bi pratili pomodni trend

  12. Ovo su sve lepe pohvale za trotinete, ali šta ćemo sa njihovim lošim stranama? Za početak, tu su veoma mali točkovi zahvaljujući kojima se neverovatno lako „leti“ sa njih na najmanjim rupama kojih su naši trotoari i kolovozi prepuni. Drugi problem je velika brzina bešumnih zujalica koje izleću niotkuda i prave probleme svima ostalima (niko ne očekuje pešaka koji se kreće 40 km/h, zar ne?). Treće, vozači trotineta nemaju nikakvu zaštitu u slučaju pada ili sudara, lomovi su im jednostavno zagarantovani. Trotinet je, zapravo, krajnje nebezbedan vid prevoza namenjen mlađoj populaciji koja lakše podnosi padove i povrede, ne razlikuje se previše od skejtborda sa motorom i koristi se isključivo po suvom vremenu na površinama kakvih u Srbiji ima veoma malo (ravnim i bez rupa i pukotina).

    1. Kada strada neki pešak i zadobije ozbiljne povrede, setiće se neko da trotineti ipak nisu za trotoar.

  13. Hvala Bogu da je konačno u našim medijima nešto pozitivno i normalno napisao o e-trotinetima. Uglavnom se pisalo sve najgore, zbog toga što većina ima strah od novog i nepoznatog, navodeći primere nekih vozača koji jure ili ne paze, kao da su vozači drugih vozila savesni i pažljivi i nikad ne izazivaju saobraćajne nezgode. Lično ga imam od kad se pojavio, živim u centru grada tako da mi je to najbolji način prevoza, olakšao mi je odlazak u nabavku i na posao a nikog nisam ugrozila. Mnogi vozači automobila mene jesu i to namerno zbog negativne kampanje koja se vodila, a pešaci mi naređivali da siđem jer je vožnja električnog trotineta zabranjena zakonom. Ali to je Srbija.

  14. Kao pesak imam strah od el. trotineta jer se necujno pojave iza nasih ledja priblizaajuci se velikom brzinom; ko ce jos voziti propisanim brzinom po trotoaru, to je njima sporo. A trotoari naprasno suzeni bastama kafica koje zauzimaju najmanje 3/4 trotoara pa se tesko mogu i dva pesaka mimoici a ne jos i el. trotinet tu da se udene. Te baste zauzimaju mnogo vece porsine nego sto ima kafic kome pripadaju ali o tome niko ne vodi racuna. Sa jedne strane kretanje nam ogranicavaju biciklisti kojima je lepse da voze po trotoaru, ima manje rupa nego na njihovom stazama, a i el. trotineti se sunjaju velikom brzinom a deca u kolicima ili deca koja prohodavaju za cas mogu da se nadju pod njihovi tockovima. U ovoj prici niko nije zasticen ni pesaci ni biciklisti ni el. trotinetasi. Treba hitno da se sagleda problem i donese za njega resenje dok neko ozbiljno ne nastada.

Ostavite komentar

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.

Život

Naslovna strana

27. septembar 2021.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Marko Vidojković, pisac

Danas su jedine normalne dnevne novine u zemlji. Kad bih čitao nešto drugo potpuno bih poludeo.