„Razgledanje 5 evra”: Vlasnik radnje se dosetio kako da udalji turiste koji neće ništa da kupe 1Barselona, fotografija: Jorge Fernández Salas on Unsplash

Do danas smo čuli razne priče, na primer onu o naplaćivanju vazduha između Bred Pita i Anđeline Džoli, po ceni od nekoliko stotina dolara. Pamtimo i sve neobične naplate svega i svačega, a prilično nam je neobično zazvučala ideja vlasnika jednog dućana u Barseloni, koji naplaćuje razgledanje ponude, piše punkufer.dnevnik.hr.

Razgledanje dućana – 5 € po osobi, hvala, može da se pročita na ulazu u Queviures Murria, dugovečan dućan koji prodaje delikatese u Barseloni još od 1898. godine.

Da, dobro ste pročitali: vlasnicima je dosta turista koji ulaze izlaze bez obavljene kupovine. Ipak, ako se pitate kako to izgleda u praksi, dućan još nikom nije naplatio razgledanje.

Prema poslovođi Toniju Merionu, ovde nije namera zapravo da se naplati radoznalim posmatračima, već spreči turiste da ometaju rad i poslovanje dućana. Merion objašnjava da je znak isprva postavljen kao šala, ali se pokazao prilično delotvornim u porastu prodaje, pa je ostao. Sada, kada posetioci priđu da fotografišu radnju, često na kraju i kupe nekoliko proizvoda.

Osim što potroše neki novac, mnogi posetioci takođe pokazuju bolje manire – nešto što su vlasnici smatrali da se ne događa dok su turisti šetali radnjom i slikali sve oko sebe. Ovaj „neuništiv lokal popularna je atrakcija u gradu zbog svojih nostalgičnih reklama iz 1920-ih i modernističkog šarma.

Masovni turizam postaje sve veći problem u Barseloni, a ovo nije prvi put da iz grada, bilo da je reč na gradskoj, bilo na pojedinačnoj osnovi, preduzimaju mere protiv onog što smatraju nepoželjnim ponašanjem.

Tako je prošle godine Barselona zabranila pušenje na svim gradskim plažama, uvodeći kaznu od 30 evra za svakoga ko bude uhvaćen u tome. Grad definitivno pokušava da uskladi rastući broj turista s održavanjem grada čistim i pogodnim za život, a da li će u tome uspeti, pokazaće vreme.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari