Verbić: Pravimo plan rasterećenja osnovaca 1Foto FoNet

– Ministarstvo prosvete dalo je negativno mišljenje o predlogu Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja (ZUOV) kako da se nastavni plan u osnovnoj školi uskladi sa zakonskim ograničenjem, po kojem učenici starijih razreda ne smeju imati više od 25 časova obavezne nastave.

                       P { text-indent: 2.5cm; margin-bottom: 0.21cm; direction: ltr; color: rgb(0, 0, 0); line-height: 150%; }P.western { font-family: „YHelvetica“; font-size: 12pt; }P.cjk { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 12pt; }P.ctl { font-family: „Times New Roman“,serif; font-size: 10pt; }A:link { }

Ministar prosvete Srđan Verbić kaže za Danas da će ministarstvo na čijem je čelu u naredne dve nedelje izaći sa svojim predlogom za rasterećenje đaka, koji neće biti formalno-pravne prirode već suštinski.

– Ministarstvo nije prihvatilo predlog ZUOV-a jer naša pravna služba drugačije tumači zakonske odredbe. Mi moramo da se držimo maksimalnog broja časova, koji obuhvata i obavezne i obavezne izborne predmete. Ne možemo časove izbornih predmeta da tretiramo kao da nisu časovi. Naš zadatak je da imamo više vannastavnih aktivnosti, a da se smanji broj časova i to je razlika u odnosu na diskusiju koja se čula na poslednjoj sednici Nacionalnog prosvetnog saveta – kaže Verbić.

Kako je Danas prvi pisao, ZUOV je pripremio dva predloga kako da se nastavni plan uskladi sa zakonom – da drugi strani jezik bude obavezan u petom i šestom razredu, a izborni u sedmom i osmom ili da bude izborni u drugom ciklusu osnovnog obrazovanja. U obe varijante predviđena je drugačija realizacija nastave tehničkog i informatičkog obrazovanja u sedmom i osmom razredu, što znači da bi đaci imali jedan čas nedeljno, plus 30 časova blok nastave na godišnjem nivou.

– Evidentno je da moramo da napravimo nov predlog, koji zahteva uključivanje stručne zajednice, jer ZUOV nema kapacitet da sam reši problem. Ministarstvo će u naredne dve nedelje izaći sa predlogom koji će uputiti ZUOV-u kako da se učenici suštinski rasterete, a ne da to bude samo formalno-pravno usklađivanje nastavnog plana i zakona. Radna grupa u Ministastvu prosvete se time trenutno bavi, a model isprobavamo u nekoliko škola – ističe Verbić.

Komentarišući predlog da bi fond časova u osnovnoj školi trebalo povećati, ministar kaže da je „istina da su naši đaci malo angažovani, ali to ne treba da rešavamo povećanjem broj časova“.

– Učenici su preopterećni nekim stvarima koje nisu neophodne, a nema suštinski važnih stvari. Imamo više nego što je potrebno sedenja u klupama, slušanja predavanja i zapisivanja onoga što diktira nastavnik, a premalo timskog, samostalnog rada i vannastavnih aktivnosti. Samostalni rad se svodi na izradu domaćih zadataka, koji su vrlo diskutabilna kategorija, jer ni danas ne znamo u kojoj meri njihov broj doprinosi postignuću učenika – navodi Verbić i dodaje da bi trebalo smanjiti obim nastavnih programa, a više pažnje posvetiti ključnim kompetencijama đaka.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari