Nekako bi bilo banalno da se na naslovnoj strani novina nađu potvrđeni spoljnotrgovinski uspesi hulahopki, ali i samo obećani spoljnotrgovinski dometi tenkova, to već zvuči tako – politički.

Međutim, obične banalne hulahopke u poslednjih sedam meseci samo su u decembru izostale sa liste deset proizvoda koji Srbiji donose najveći spoljnotrgovinski prihod, dok se vojna oprema tu pojavila samo jednom i prvi put u poslednjem spoljnotrgovinskom izveštaju za mart. I po tom izveštaju smo od izvoza hulahopki zaradili koliko i od izvoza vojne opreme – po 15 miliona dolara.

U prva tri meseca ove godine Srbija je izvezla hulahopki za 51 milion dolara. Uglavnom ih je izvozila na razvijena i zahtevna zapadnoevropska tržišta: najviše u Italiju (31 milion), pa u Nemačku (osam miliona), Holandiju (tri miliona) i Rumuniju (dva miliona dolara).

Ubedljivo najveći izvoznik je firma Valy iz Beloševca kod Valjeva u vlasništvu italijanske kompanije Goldenlady. Firma je 2010. godine zapošljavala 2.042 radnika i imala je neto dobit od oko 517 miliona dinara. Za njom slede Modital iz Zrenjanina, u vlasništvu italijanske firme Pompea sa 659 radnika (2010), zatim „8. mart“ iz Subotice sa 527 zaposlenih i Matex, takođe iz Subotice, sa 258 radnika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari