Radovi na deonici evropskog Koridora 10, od Golubinaca do Rume, koje po projektu Ruskih železnica izvode domaći građevinari, napreduju dobro i prema predviđenoj dinamici, izjavio je juče potpredsednik Ruskih železnica Aleksandar Celjko. On je, obilazeći radove podsetio da će nakon rekonstrukcije vozovi na tom delu moći umesto sadašnjih 35 do 50, razvijaju brzine do 120 kilometara na sat, što će povećati intenzitet prevoza robe i obezbediti dodatne prihode budžetu države.


– Radovi na ovom pravcu su počeli u februaru ove godine i već do sredine septembra će deonica biti predata investitoru, Železnicama Srbije koje će moći da je puste u rad. Provera je pokazala da srpski stručnjaci uspešno osvajaju rusku tehnologiju polaganja gornjeg stroja koloseka i dobijaju potrebno iskustvo, koje će im omogućiti da dalje značajno poboljšaju kvalitet izvođenja građevinskih radova – navodi se u saopštenju koje je izdato nakon obilaska radova.

Komisija je obišla i deonicu Beograd – Pančevo, na kojoj se već završava montaža drugog železničkog koloseka na deonici Pančevački most – Pančevo glavna, i izgradnja veštačkih objekata – pešačkih prolaza i mosta na Tamišu.

– Radovi na deonici Beograd – Pančevo počeli su 25. marta 2014. godine, i do danas je završeno već 82 odsto ukupnog obima radova, uključujući izgradnju veštačkih objekata, radove na gornjem stroju koloseka i radove na montaži kontaktne mreže – stoji u saopštenju i dodaje da je Celjko visoko ocenio kvalitet radova koji se izvode, kao i nivo uzajamne saradnje ruskih i srpskih graditelja.

Podsetimo, prema projektima Ruskih železnica u Srbiji se vrši rekonstrukcija više železničkih pravaca, a ukupna vrednost radova je 900 miliona dolara, od čega je 800.000 miliona obezbeđeno iz kredita koji je još 2012. odobrila Ruska Federacija. Tek ove godine, nakon što su u planove uključene Ruske železnice, počelo je povlačenje sredstava i otvoreno je nekoliko gradilišta. Prema ruskim projektima gradi se i elektrificira 15 kilometara pruge Beograd – Pančevo, rekonstruiše se šest deonica ukupne dužine 112 kilometara, a radovi obuhvataju i rekonstrukciju pruga na Koridoru 10, zatim 200 kilometara pruge Beograd – Bar kroz Srbiju, kao i rekonstrukciju postojeće i izgradnju drugog novog koloseka na deonici Stara Pazova – Novi Sad, dugu 43 kilometra. Deo sredstava iz ruskog kredita biće utrošen i za nabavku dizel-vozova koje proizvodi Metrovagonmaš.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari