Samo jedan dan nakon što je čuvena Enciklopedija Britanika najavila veći prodor na internet, postalo je jasno koliko je to „uzaludan posao“: Čuvena Vikipedija je osvojila čak 97 odsto poseta američkih internet korisnika koji su odlazili na onlajn enciklopedije prošle nedelje, objavila je kompanija Hitwise, koja se bavi posećenošću neta.

Lista ostalih izgleda ovako: 2. MSN Encarta sa 1,27 odsto, 3. Encyclopedia.com (0,76 odsto), 4. Fact Monster (0,72 odsto) i na 5. mestu Britannica.com (0,57 odsto). Britanika je zabeležila pad u poseti od 53 odsto u decembru prošle godine u poređenju sa decembrom 2007. godine.

Vikipedija, koju piše i uređuje na hiljade ljudi, ostaje tako simbol internet uspešnosti – sličnu onoj koju ima Britanika u svetu štampanih enciklopedija. Vikipedija i dalje objavljuje članke i teme bez potrebe za odobrenjem, oslanjajući se na „mudrost mase“ kada je rečo tačnosti podataka, mada ta tačnost je ponekada problematična. Britanika, s druge strane ne može, recimo, da računa ni na dobru pokrivenost od strane veb-pretraživača jer je za većinu sadržaja potrebna pretplata.

Prošle nedelje Vikipedija je bila 13. najposećeniji sajt u celom svetu, dok je Britanika na 2.349. mestu. Ljudi koji posete Vikipediju provedu na njoj, u proseku, 10 minuta po svakom dolasku.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari