Zaposleni u Fabrici automobila Priboj (FAP) prošlog petka su tajnim glasanjem izabrali sedam članova, zastupnika društvenog kapitala u ovom preduzeću u restrukturiranju. Od sedam izabranih, četiri su sa „Liste za promene“ koju je kandidovao Jedinstveni sindikat radnika FAP-a. To su: Mršević Miroslav, Stanić Zoran, Janjušević Petar i Pejović Jovica. Ostali izabrani: Aleksov Svetlana, Despić Žarko i Minić Dragan su predstavnici ostalih sindikalnih organizacija ili samostalni kandidati.

Do kraja ove nedelje održaće se vanredna Skupština akcionara FAP na čijem dnevnom redu, pored verifikovanja mandata novih nosilaca društvenog kapitala, treba da se nađe i promena Statuta preduzeća. Posle verifikacije mandata Skupština FAP u novom sazivu trebalo bi da se održi početkom juna i izabere Nadzorni odbor i Odbor direktora, a nakon toga i ostale rukovodioce ove pribojske fabrike i zavisnih preduzeća, (Livnica, Transport, Stan, Lim).

– Postoje neke indicije da će stari saziv Skupštine odbiti da verifikuje naše mandate. Bolje će biti da se to ne desi jer će tada naići na žestok otpor našeg Sindikata koji podržava veliki broj radnika, kaže Miroslav Mršević, jedan od izabranih predstavnika „Liste za promene“. „Ako sve bude po zakonu, sa sadašnjim direktorom možemo naći zajednički jezik, izabrati novi Nadzorni odbor, ostale rukovodioce i krenuti u oporavak FAP. Smatramo svojim velikim uspehom sprečavanje bivšeg direktora, da fiktivnom privatizacijom on postane vlasnik fabrike. Situacija nije povoljna, FAP ima 80 miliona duga, nezavršene preuzete poslove, ali uz pomoć i razumevanje Vlade možemo izaći iz krize“, dodaje Mršević.

U vreme dok se dešavaju izbori nosilaca društvenog kapitala i formira nova Skupština akcionara, sadašnje rukovodstvo FAP najavljuje ozbiljna interesovanja stranih investitor a za privatizaciju fabrike, u medijima se pominje čak pet kompanija. Kao najozbiljnije, oni izdvajaju tursku „Albajrak grupu“ i jedan italijanski investicioni fond. Kako nezvanično saznajemo u pitanju je Investicioni fond italijanskog proizvođača automobile „Ferari“. Kao mogući kupci pominju se i pojedine beloruske i ruske firme. Dosadašnji tenderi za prodaju ovog društvenog preduzeća koje je okosnica razvoja Priboja i tog kraja bili su neuspešni. Na prvom od tri tendera, koji je krajem 2007. godine proglašen neuspešnim, tendersku dokumentaciju je otkupila češka kompanija „Tatra“, ali je odustala od dostavljanja ponude. Drugi tender je bio neuspešan jer je Agencija za privatizaciju odbacila zajedničku ponudu ukrajinskih kompanija „Ljvovski autobuski zavod“ i LTD jer nisu ispuni obeveze iz ugovora o kupovini „Prve petoletke“ iz Trstenika.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari