Site name

Savet za štampu doneo je odluku po kojoj je najstariji dnevni list na Balkanu prekršio Kodeks novinara Srbije

Tekst o Ćuruviji potopio Politiku

Savet za štampu doneo je odluku po kojoj je dnevni list Politika prekršio Kodeks novinara Srbije objavljivanjem teksta Đorđa Martića "Ćuruvija, Račak i Gordić", kao i neobjavljivanjem reagovanja na njega.

Piše: M. D. M.

Beograd 13. jul 2017. 13:00

U njemu se navodi da je Politika prekršila novinarski kodeks u tačkama koje se odnose na obavezu novinara i urednika da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izveštava o događajima od interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda novinarske profesije. Kako piše u saopštenju, uredništvo Politike moralo je da napravi jasnu razliku između činjenica koje su preneli, komentara, pretpostavki i nagađanja.

- Članovi Komisije za žalbe bili su saglasni u oceni da list koji drži do svog ugleda i kredibiliteta ne sme sebi da dozvoli takve uređivačke propuste. Bez ikakve ograde, objavljen je tekst, u kojem čovek koji je najavio Ćuruvijino ubistvo, bez ikakih dokaza i osnova, sada za to ubistvo praktično optužuje bivšeg premijera Zorana Đinđića, koji je takođe ubijen i ne može da se brani - stoji u saopštenju Saveta za štampu.

Ilir Gaši, Izvršni direktor Slavko Ćuruvija fondacije, pozdravio je odluku Komisije za žalbe Saveta za štampu. Prema njegovim rečima, važno je da je Komisija ocenila da je Kodeks prekršen u pogledu istinitosti izveštavanja, jer taj tekst vrvi od zlonamernih i ničim potkrepljenih insinuacija, ali i to što je u odluci podsetila na obavezu novinara da se "suprotstavi svima koji krše ljudska prava ili se zalažu za bilo kakvu vrstu diskriminacije".

- Naš medijski prostor duboko je zagađen novinarstvom koje ne samo da se ne suprotstavlja ovim pojavama, već ih aktivno potpiruje, i baš zbog toga je značajno da telo kao što je Savet za štampu zauzme jasan stav po ovom pitanju, i to na primeru lista koji se generalno smatra znatno uglednijim od lokalnih tabloida - ocenio je Gaši.

Redakcija Danasa poslala je pitanja autoru spornog teksta Đorđu Martiću, ali on do zaključenja ovog broja nije odgovorio na naš mejl. Podsećanja radi, Martić je nekadašnji urednik Politike Ekspres koji je 1999. godine objavio tekst "Ćuruvija dočekao bombe", koji se smatra najavom Ćuruvijinog ubistva.

"Politici" je naloženo da ovu odluku Komisije objavi najkasnije pet dana od dana dostavljanja.

povezane vesti

komentari (0)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.