
Nemački izumitelj Karl Benc je 1886. patenirao prvo motorno vozilo i ta godina se smatra rođenjem modernog automobila. Međutim, automobili će širokim narodnim masama postati dostupni tek početkom 20. veka i to najpre u SAD, pa tek onda u Zapadnoj Evropi.
Da li ste se nekad zapitali koliko automobila je trenutno u upotrebi na planeti Zemlji ili kakve informacije krije „pumpica“ za gorivo na kontrolnoj tabli?
Odgovore na ova pitanja, ali i još neke zanimljive činjenice za koje ne znaju čak ni pasionirani ljubitelji četvorotočkaša, možete da pogledate u kratkom videu u nastavku:
To je velika glupost sa tim kurirom kao izvoru imena Fica. U ITA male Fiate zovu Fito, u Spaniji i j Amrici Fitito. Kod nas Fica. To je sve.
Nije nikakva glupost. To je samo istorija koju ste Vi zaboravili ili je niste ni znali. Zastava (čiji je Fića proizvod) nije bila deo fijata iako se razvijala na fijatovoj tehnologiji (malo kopiranja, malo unapređivanja, malo novotarija). Takva su vremena bila, Fića je bio naš brend bez obzira na poreklo. I samo se kod nas zvao Fića (zastava 750, za izvoz, a i toga je bilo).
Covece, kako ne razumes? I Italijani ga zovu Fito. Ovo je neka legenda, kja ne stoji ni pod razno, Fica je bio 100% italijasnki auto, bez da ista u Zastavi kopiraju, kako kazes. I nazvali ga ljudi kako su jih rekli ovi iz ITA. Samo promenili jedno slovo, da zvuci „naski“. I Spanci ga zovu isto, nije to slucajnost.
Stručnjače, Fabrika automobila „Zastava“ (ranije „Crvena zastava“, „Zavodi Crvena zastava“) ne samo da se – u to vreme – razvijala na FIAT-ovoj tehnologiji nego je imala njihovu licencu za proizvodnju i promet automobila. Što se naš – u to vreme -popularni „Fića“ kao model delimično razlikovao od, istih takvih FIAT-ovih modela je stvar, kako se to danas kaže, marketinga, modernizacije, osluškivanja tržišta,……… i, svakako, uvođenja modernijih i razvijenijih tehnologija, ali sve u sklopu dobijene licence. Veličinski i gabaritno mali tadašnji automobil FIAT (650, 750, 850 ccm) narod je iz milošte zvao i nadenuo mu ime „Fića“ kao nešto malo od FIAT i to nema blage veze s pomenutim kurirom Fićom.
Kad mi se nesto gleda, ulogujem se na Jutjub, kad mi se nesto cita, otvorim sajt Danas. Nikad ne mesam sajtove.
Ne mozete vi bez komunizma. To vam je sudbina.
Paranoja hvata?
Mitsubishi je napravio svoj logo 40 godina pre mercedesa a mercedes je ukrao od njih tj kopirao…Kroz istoriju merceds non stop kopira mitsubishi, i mitsubishi pomaze mercedesu. U americi elektronika i automasski menjac su obavezno mitsubisijevi. 2000 te godine mitsubishi je pomogao mercedesu tehnoloski pa je sa 34 mesta postigao 12 mesto po kvalitetu, da ne objasnajvam sta su im dali…