Bus-plus kartice se produžavaju automatski 1Foto: Bojan Cvejić

Penzioneri i nezaposlena lica više neće morati da donose papirne potvrde i uverenja prilikom vađenja ili produžavanja kartica za prevoz, zahvaljujući elektronskom povezivanju Sekretarijata za javni saobraćaj grada Beograda sa sistemom eUprave.

Bazama podataka Nacionalne službe za zapošljavanje, PIO fonda, Ministarstva unutrašnjih poslova i Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja.

Naime, zahvaljujući elektronskoj razmeni podataka po službenoj dužnosti, dovoljno je da građani dođu na šalter Busplusa samo jednom sa ličnom kartom, a sistem će nakon toga automatski svaki mesec proveravati status ovih građana i produžavati važenje kartica za prevoz.

Ovakav sistem doneće građanima uštede na godišnjem nivou od oko 660.000 sati ili oko dva miliona evra, saopšteno je iz kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu, gde su juče premijerka Ana Brnabić, direktor Kancelarije Mihailo Jovanović i zamenik gradonačelnika Goran Vesić predstavili nove elektronske usluge za građane Beograda.

Jovanović je predstavio još jednu uslugu za sve žitelje i posetioce Beograda. Naime, gradske linije su od skoro dostupne na Gugl mapi i to svi podaci o gradskim linijama, redu vožnje, lokacijama stajališta, trasama i cenama karata u javnom saobraćaju, a u narednom periodu plan je da se na ovim mapama nađe i BG:voz, kao i noćne linije i minibus ekspres linije. Otvaranje podataka javnog prevoza grada Beograda na Gugl mapi omogućava jednostavnije snalaženje i planiranje putovanja potencijalnim putnicima, korisnicima javnog gradskog prevoza, turistima, a pre svega Beograđanima. U ovom trenutku otvoreni su statički podaci iz rasporeda vožnje, a planirano je i otvaranje dinamičkih podataka, kada će se na Gugl mapama pokazivati polasci u realnom vremenu ukoliko zbog, na primer, saobraćajnih gužvi dođe do pomeranja reda vožnje.

Pored Beograda gradski saobraćaj na Gugl mapama dostupan je u Nišu, Kragujevcu, Užicu i Subotici, a trenutno se radi i na omogućavanju ove usluge i za građane Pančeva.

Ušteda

Zahvaljujući povezivanju Sekretarijata za javni saobraćaj sa sistemom eUprave građani se oslobađaju potrebe donošenja oko 130.000 potvrda ili uverenja iz Nacionalne službe za zapošljavanje ili PIO fonda, kao i čak 530.000 odlazaka na šaltere Busplusa da bi se na osnovu očitavanja lične karte utvrdilo prebivalište, piše u saopštenju.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari