
Iako su učestali odlasci radnika u inostranstvo, zbog niskih plata i loših uslova rada postali uobičajeni, ovoliko smanjenje broja zaposlenih može da dovede u pitanje funkcionisanje celog sistema javnog prevoza u glavnom gradu, jer, prema procenama sindikalaca, iako tačnih podataka nema, u GSP trenutno nedostaje bar 1.000 vozača.
– Trenutno GSP ima manje vozača i majstora nego administrativnih radnika, što je apsurd. U administraciji je stalno zaposleno oko 2.000 ljudi, a još 3.000 njih radi na ugovor od 24 meseca. Majstora ima svega 300, a vozača oko 2.000, što nije ni približno potrebnom broju. Optimalno bi bilo četiri vozača po svakom vozilu, što znači da je potrebno bar 3.500 zaposlenih vozača – tvrdi Nebojša Aleksić, predsednik sindikata Sloga GSP. On dodaje da masovni odliv vozača traje već tri godine, a osim vozača, odlaze i iskusni i obučeni majstori, mehaničari, autoelektričari.
Aleksić kaže da je rukovodstvo, kako bi anuliralo manjak radnika, dodatno opteretilo vozače, a istovremeno i smanjilo broj vozila na ulicama.
– Prošle godine je uvedeno osmočasovno radno vreme, šest dana u nedelji. Po izlasku iz letnjeg reda vožnje broj vozila u saobraćaju nije povećan, a ove godine je tako umanjeni broj i dodatno smanjen. I pored toga se manjak vozača i dalje oseća – navodi Aleksić.
Nezadovoljni visinom zarada ali i uslovima rada, naši vozači odlaze preko agencija, grupno ili pojedinačno, najčešće u Nemačku i Sloveniju, ali i Češku, Slovačku, Hrvatsku. „Agencije snose troškove smeštaja, nalaze posao i obezbeđuju potrebne papire, a kada ispune obaveze, vozači kroz platu vraćaju dug, i polako se snalaze dalje“, priča Aleksić. Kako kaže, novozaposleni u preduzeću beogradskog prevoznika „ispeku zanat“ na „ionako lošim autobusima“, pa posle dve godine, koliko su u obavezi prema ugovoru, i oni odlaze u inostranstvo kao „gotovi vozači“.
Jedini način da se radna snača zadrži, kažu sindikati, jeste da se za početak povećaju plate, koje se sa proseka od 45.000 „nisu makle godinama“.
– Nismo se pomerili sa „mrtve tačke“, osim te jednokratne solidarne pomoći koju smo nedavno dobili kao i sva komunalna preduzeća. Iako se osnovica nije menjala, poslednja plata nam je realno bila manja za oko tri do četiri hiljade, kaže predsednik SOS sindikata Ivan Mihajlović.
Prema njegovom mišljenju, zbog toga i ne čudi masovni odlazak vozača ali i majstora, čija je prosečna plata oko 40.000 dinara. Dobro obučeni majstori iz GSP zato odlaze kod privatnih poslodavaca, koji njihov rad plaćaju daleko više.
– Većina nas radi sa jednim slobodnim danom, što je kršenje Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji predviđa dva slobodna dana uz osmočasovno radno vreme- napominje Mihajlović i dodaje da GSP na sve načine pokušava da dopuni broj vozača, te da je konkurs za zapošljavenje stalno otvoren poslednjih godinu dana. „Primaju se čak i vozači C kategorije, koji se kasnije preko agencije obučava za prelazak na D kategoriju“, navodi on i dodaje da se uglavnom zapošljavaju na ugovor od dve godine, za čije eventualno kršenje su predviđeni visoki penali.
Radnici koji će od septembra napustiti GSP, objašnjava Mihajlović, zapravo su se na taj korak odlučili još prošle godine, ali su do sada samo „čekali papire“. Kako navodi, poslednjih meseci firmu mesečno napusti 20 do 30 radnika. Ukoliko se taj trend nastavi, smatra on, ali i katastrofalno loše održavanje vozila, opstanak gradskog prevoznika ubrzo bi mogao da bude doveden u pitanje. Ni Grad kao osnivač, međutim, ne trudi se da se stanje u tom javnom preduzeću popravi, već donosi odluke koje idu u korist privatnih prevoznika.
– Do kraja godine će, po planu sekretarijata za saobraćaj, linije na potezu 600 i 700 biti ustupljene privatnim prevoznicima. Može da se očekuje da će to ustupanje linija samo da se nastavi. Inače se podela linija vrši tako da se privatnicima dodeljuju one duže, sa većom kilometražom, dok javno preduzeće dobija šta ostane- navodi Mihajlović, koji smatra da su opravdane spekulacije da će na taj način, malo po malo, sav javni prevoz u Beogradu, preći u ruke privatnika.
Uskoro nece imati ko hleb da doveze u Beogradu!
Svako ide gde mu je bolje. Smanjite cenu karata, povecajte plate i imace za sve
DAJTE MI STAN I JA CU DA DODJEM IZ RASKE DA VOZIM ZA 500e
Sedi di si ni za di si nisi.
Brozovska računica.A treba:Ne povećavajte cenu karata,otpustite 1000 u administraciji i povećajte plate vozačima i radnicima na održavanju za 30 %.I dovesti revizore da utvrde troškove i koliko je ko ukrao.
U administraciji ima 2.000 na prekvalifikaciju pa vozi.
Sta se cudite i mlatite praznu slamu.zbog dobroga iz ove zemlje odlazi se svaki dan,ne samo vozaci i sve ostale struke. Naravno da ce nam vratiti azilante i da mi kao narod nestajemo svaki dan. Drugi ce nam povecati natalitet,,,,mislim svoj natalitet,a u nekoj buducnosti pricace se da je tu nekada bila Srbija. Iz sveta se nece 99% niko vratiti.to je istina
Sta vam je ljudi imamo migranze,policajce,vojsku,naucicemo njih da voze ionako stacemo svi u 5autobusa jer nece imati ko da se vozi a bice visak vozaca.
Mislite brasno…?! Vlada i MUP ce svakako imati odgovor…Vozaci iz robnih rezervi MUP-a i Vojske…na primer…
Ako su kobre privatne što ne bi bio i prevoz?
Tako je
OK NEKA BUDE PRIVATNI I NEKA VOZE PENZIONERI PO 12 SATI A BICE I VECE CENE KARATA SA KONDUKTERIMA
Čitam komentare ja sam vozač 25 godina i vozaci u srbiji generalno su najslabije plaćeni u okruženju zato što imamo najskuplje gorivo sve zemlje imaju smanjene akcize za gorivo za prevoznike i zato njima ostaje mnogo više novca da plate vozače a što se tiče posla i odgovornosti ne mogu se mešati babe i žabe dovoljan je primer vozača nisam ekspresa koji radi za platu od 40000 i koji je napravio grešku koja je mnoge koštala a njega dosta robije za platu od 40000 ne znate kakvi su srpski putevi i koliko je ovo gorak hleb
Otpustite partijske kadrove iz administracije, od 2000 smanjite na 200 ipovečajte plate vozačima i problem rešen… smanjite akcize na gorivo za autobuse, smanjite činovnike (partijske i familijarne članove), smanjite zaposlene po ministarstvima, samo Vučić ima na stotine,, zaposlenih,,, smanjite ogromne krađe i lopovluk…… itditd…
dali jemoguce da i danas postoji tolika nepismenost i zavisnost pojedinaca u ovoj zemlji
jemoguce
Da li – odvojeno pismeni!
Odliv mozgova vozaca
Mislim da su njihovi mozgovi potrbniji ovom drustvu nego vas!
Čoveče, osvežio si mi dan.
Vraticu se ja za…
“Ljudska glupost i svemir su beskonačni, ali za ovo drugo nisam siguran“.
plata vozača u gsp 45.000, plata profesora u srednjoj školi 45.000. To mu dođe isto. Ista složenost posla, neophodne studije za visoko obrazovanja,..
Ali vozači su opravdano nezadovoljni a profesori su (pogledajte šta o tome kaže m.Šarčecić). Dobro reče onaj prvorođeni; nismo ni svesni koliko nam dobro ide- pravo blagostanje.
Nemoj tako, plata jeste ista, vozac ima 10x vecu odgovornost.
To kao da poredis pilota i neurohirurga.
To so neurohirurg nije placen OVDE, ne znaci da je njegova odogovrnost mala, ali pilot ako nije u najboljoj formi odgovora za 220 zivota.
Svasta moze ovde da se procita, pa i da vozac GSP-a ima odgovorniji posao od profesora. Kakav nam je narod primitivan, takva i drzava.
Nisi upucen! Odgovornost vozaca je MNOGO veca. Od njega ZAVISE zivoti ljudi. Narod NIJE primitivan, nego si ti neiformisan. Da ne kazem nesto drugo. U Cikagu najvecu platu imaju oni sto nose djubre. Da li si to znao?
Polemisati sa vama,sa takvim razmisljanjem je uzaludan posao.
To je urbana legenda prikane!!!Bio sam tamo(u gradu Čikagu)!!Pa zar misliš da bi tamo neko štedeo 20 god.da npr.iškoluje doktora da bi taj/ta sutra imao manju platu od Manuela ili Huana koji vuku kante??!!Nisam vozač(profesionalni)mada slučajno imam C i E kategorije(bilo jeftino davnih godina)….Nek idu brate mili njih ćemo lakše nadoknaditi nego doktore i inženjere…Nek ide svak gde je bolje…Snaći ćemo se..Ima Indija,Pakistan,Bangladeš….Mislite da oni ne znaju da voze??!!
A zašto misliš da posao vozača GSP nije odgovoran. Vozač nema letnji raspust 3 meseca, zimski, uskrs, svaki vikend… Posao je odgovoran, težak i stresan. Teško da je posao nastavnika likovnog teži i odgovorniji.
Nemojte uporedjivati vozace I provesore,profesori nemaju St da nauce omladinu ,sve je to potkupljeno bozac Mora da zma da vozi ajtobus ko kaze da je profesor strucsn ksd nestrucno na svakom korslu
Raspuste imaju deca, a profesori su dužni da u školu dolaze i za vreme raspusta jer osim nastave ako nisi znao profesori imaju i mnogo drugih radnih obaveza. Pismene zadatke pregledaju vikendima, pripreme za časove i izveštaje pišu kod kuće. Stručno usavršavanje je obavezno. Kad si ti poslednji put pročitao knjigu? Prosvetari imaju odmor kao i svi drugi zaposleni u ovoj državi. To što si pomenuo raspuste bi bilo kao kad bih ja sad rekao: vozači ne rade ništa jer samo sede u sedištu, pošto su polupismeni znači mozak im ne treba za rad tako da se oslanjaju samo na reflekse, kao da igraju igrice.
To su potpuno dve drugacije odgovornosti.
Niko sem drzave i vlasti za koju ti svi isti gradjani glasaju, nije kriv zato sto su plate izjednacene.
Vozac je odgovoran za putnike, profesor za djake i buducnost djaka, sasvim dve razlicite nuporedive odgovornosti koje su izjednacene platom opet od strane drzave.
I kontrolor leta je odgovorniji od pilota jer on moze da napravi jos vecu stetu.
Jednostavno banalizuje se visina plate sa razlicitim vrtama odgovornosti.
Vrlo jednostavno resenje – otpustiti hiljadu od tih 2000 administrativaca i eto novca za barem 30 posto vece plate, i jos vozaca.
Pa druze svaki dan vozimo sve i svasta , u uslovima koji su sve sem ljudski .. I dajes neko poredjenje ..
Овај чланак нема ниједну истиниту наведену чињеницу. Осим да одлазе. Плата возача са додацима мени лично за прошли месец ,ноћни,прековремени итд је 76000 РСД. Укупан број радника у ГСП је 5800. Возачи 2900 одржавање 800отправничка служба 180. Остатак израчунати сами. Приватници имају теже линије а плаћен је километар. Није исто 50 линија и 17 Ил 18. Приградске и брдске су дали приватнику. Итд. Мрзи ме писати јер нећете ни објавити чињенице.
Sve ste napisali osim zašto onda odlaze? A i ta Vaša plata od 76000 za sve nabrojano je presmešna. Vama je bitno da kapne pa ma koliko i da vas ne cimaju puno pa makar vozili i 12 sati dnevno. Tu leži odgovor zašto je Srbija danas takva kakva je. Gomila klimoglavaca koji se prodaju za crvenu i sendvič.
Bilo je u planu davanje privatnicima, cak i pocetkom ove godine raspisan tender za studiju izvodljivosti za potez 600, ali je stopirana i od toga se odustalo na duzi period. Ali bitno da se ti sindikati drze te price i ne popustaju.
Zašto bi vozač busa imao platu manju od profesora srednje ili politikanta nekog.
Zato što je profesor završio i fakultet, a ne samo srednju školu, kao šofer.
Ima sofera sa visom skolom i fakultetom kolko ocete samo vi to ne znate. Koliko samo ima sofera koji su po struci profesori raznih predmeta pa voze jer nece u stranku da bi bili neki samostalni saradnici itd itd. Malo vi podcenjujete sofere jer ste vi jako skolovani pa ste kao iznad njih a u stvari ima i skolovanijih sofera od vas na zalost.
Upravo tako, čak imamo najobrazovaniji šoferski kadar u svetskim okvirima. sa druge strane, kada neko vozi turu samo četiri sata, on je svih četiri sata maksimalno čulno, umno i fizički angažovan. Otuda je to visoko plaćeni posao i jedno od zanimanja koje nosi najveće zdravstvene rizike. Posledično, u razvijenim zemljama najčešće ga obavljaju novo pridošli migranti, dok se ne snađu…i konačno, komentari o ljudima u smislu vrednovanja istih prema poslu koji obavljaju ili visini stručne spreme govore o onim kompleksašima koji komentarišuna taj način.
Vi sa fakultelom izracunajte cija dilloma vise vredi…koliko kosta diploma sofera i fakultetlije…bice vam jasno da ne razmisljate sta pricate…
Zasto kapetan aviona ima deset hiljada evra platu a direktor bolnice sedam stotina evra a obadvoje su visoko obrazovani?
Свиђало се то Вама или не, стручност једног искусног водоинсталатера далеко превазилази стручност туцета доктора друштвених наука. Стога ћемо за ускоро остати без иког способног да ишта поправи, а са хиљадама бескорисних „социолога“…
Jedan „iskusan“ vodoinstalater tesko, jako tesko (ne i nemoguce) moze postati doktor drustvenih nauka. Obrnuto….vecina, velika vecina (ali ne bas svi) doktora nauka moze (ako zeli), brzo, jako brzo (pola godine do jedne godine) da postane dobar ili cak iskusan vodoinstalater. Eto, to je sva MALA malecka razlika. ALI, time nisam rekao ko treba da ima vecu platu. Platu treba da odredjuje trziste. A kod nas platu odredjuje drzava. Pitajte doktora u bolnici (6 godina redovnih studija, godine staziranja, godine specijalizacije, ….) da li je zadovoljan platom jednog sofera. Uostalom soferi smo svi (manje vise svako od nas vozi svoj auto i u tom autu jos po nekoga). Da li to znaci da svi mozemo biti i lekari? Kod nas se industrija svodi na industriju „motanja kablova“. Shodno tome velika vecina potrebne radne snaga je NK radnik. Obuka za rad na masini traje par meseci. Ovde nema savremenih tehnologija, te je i potreba za akademski obrazovanim radnicima minimalna. Ali, tako smo i hteli, zar ne?!
Ma samo kad si ti stručan da proceniš da li ovom društvu trebaju sociolozi i naučnici iz domena društvenih nauka. Ma što ne ukinu pismenost, šta će deci da uče slova, nego svima u ruke po jedne papagajke i na slavinu!
Za 4 meseca svi vozaci odose u Nemacku,mozda ce profesori moci u za vreme letnjih i zimskih raspusta da se radno angazuju ,oa neka voze?
…na žalost budućih žrtava na putevima – i hoće!
Kako je taj profesor išao na fax i u školu? Sigurno peške
Ja sam bio na razgovoru i na psihotestovima i radnoj sposobnosti unazad 10 godina nisam prošao da su me primili radio bi i sa tako malom platom .
Vesic da zaduxi deset tramvaja,Risticevic pet autobusa,toliko I atlagic pamartinp I ,orlic,mArkovic,magic,filipovski. Svi poslaniciimaju becinu Ood 150 po tri prevozna sredstva,Plata kao I svim bozacima .
Prvo se tu dokazite pa Tek posle 15 godina staza mozete da konkurisete za skupstinu.
Risticevic bi mogao na svoj traktor da zakaci nekoliko vagona od decjeg vozica i da prevozi gradjane, jer i onako prica nebuloze po skupstini koje nicemu ne koriste.
Resenje je da Vesara podeli svim gradjanima po jedan elektricni trotinet pa da svi zujimo ko muve po gradu, a grad i ovako smrdi na fekalije.
Aaaahahahahah care, svaka čast za komentar 🙂
Sta ce nam vozaci imamo voz.
Od prvog dana ova vlast samo priča o budžetu i spašavanju države, a praktične, svakodnevne probleme građana i zaposlenih ne ume ili neće da rešava. To će dovesti do kolapsa u određenim oblastima i tada će pući. Ne bi me čudilo da sada, kada Vesić posle 5 godina kupi nove autobuse, konstatuje da nema ko da ih vozi. Samo zato što je svim komunalnim službama bila smanjena plata jer su „spašavali“ gradsku kasu. Možda sada namerno i kopaju sve ulice kako autobusi ne bi mogli da njima prolaze, jer inače i nema ko da ih vozi. Ne može svako da radi kao gradonačelnik niti da odlučuje u ime građana. Plate se ne određuju samo na osnovu visine stručne spreme. Npr. plate đubretara u Njujorku su veće od plata policajaca.
dali jemoguce da i danas postoji tolika nepismenost i zavisnost pojedinaca u ovoj zemlji
5000 ljudi u administraciji !?!?!?!?!?! od tih 5000, dobrih 4000 je iz sns-a….Uhlebljenje preko partije….Sve treba da se raspadne
Ови из администрације никуда не одлазе….
A dobar deo tih iz administracije su završili fakultete, ali s ne mogu da rade na drugom mestu jer nemaju znanje, ali imaju diplome.
Gospodo!!!Spremite se za STECAJ.Neko je stavio ŠAPU na GSP.Zele da ga porodaju i privatizuju.To je prava istina i ništa više.Zato se i ne povećavaju plate godinama.Mnogo mi je poznata šema.
Jedini suvisli i tačni komentar.
Pa čoveče bravo.U Srbiji je sve toliko jednostavno i providno samo ko hoce da vidi.Sve sto je drzavno i sto moze da donese pare u bliskoj buducnosti se namerno upropastava kako bi moglo da se proda po sto jeftinijoj ceni nekom privatniku,onda privatnik smanji broj zaposlenih,pogotovu u administraciji i pravi profit.Ovo je blaza varijanta jer ostaje bar deo zaposlenih.Postoji i varijanta kad drzavno preduzece smeta privatniku.Onda se drzavno preduzece upropasti,zatvori i ljudi zavrse na ulici.
Neka veliki vodja ( firer ) „prekvalifikuje“ komunalce-milicajce, „kobre“-batinase, posto ce da ga u buduce cuvaju „kobrice“-sistavice itd itd u vozace ako bude neko smeo da se vozi takvim prevozom i da ne „zucne“ a kamoli da se svercuje. Ovo je definitivno zemlja koja je „otisla“ u … i nema joj povratka u normalo, pogotovo ako ova olos ostane jos neko vreme na vlast, na taljigama ima da se prevozimo.
Ali ce zato 90.000.000 za „potrebe marketinga“ biti uplaceno televizijama O2, Prva i Pink i medijima koji velicaju ulogu vodje. Jedva cekam da smenimo ove barabe i da pocnem da podnosim krivicne prijave.
Mislim da bi ove bezobrazne i sebicne vozace iz patriotskih razloga i ‘mira i stabilnosti’, trebalo zavezati za vozacka sedista i hraniti ih sa po frtalj sendvica za svaki krug koji zavrse! Aca se ovde muci i pati zbog nas, a sve na cega oni misle su plate?!
To care!
Zašto nema mog komentara…?
od septebra spremite se za pako na ulicama zbog nedostatka vozača !
Zato kontrolora imaju, koliko hoćeš. Za 5 stanica koliko se ja vozim gradskim prevozom vrlo često su po 2 kontrole.
Da Bog mili da pa da svi odu,pa neka profesori voze kad kazu da je to mnogo laksi posao od njihovog a plata ista!
A šta bi bilo ako bi i svi profesori otišli, imali bi polupismenu naciju… Kao ti, sa verovatno 4-8 razreda osnovne škole
Nacija je odavno nepismena. Školstvo je razvaljeno.
Pa i bez odlaska prosfetara smo polupismena i funkcionalno nepismena nacija? Pa zar nemamo ministra bivseg vozaca?
Apsolutno se slažem!
Ja sam završila fakultet, ali mi se gade elitisti, koji misli da su bolji, jer imaju diplomu….ljudi su zli i zavidni, zato ‘neka ostanu bez šofera, majstora, kuvara, pekara, lekara’ , neka im ostanu brend, marketing menadžeri i ostali prodavci magle…jedva čekam : )
kod privatnih prevoznika polovinu čine penzioneri i mogu da rade 24 sata 365 dana u godini ako mogu da izdrže,u javnom prevozu ne važe nikakvi propisi i pravila,dosta vozača iz gsp-a jednu smenu radi u gsp-u a drugu kod privatnika.
Najgluplja stvar koju sam u ovoj zemlji video je upoređivanje nečijeg rada i nečije odgovornosti i upoređivanje pojedinih profesija.Prvo svi smo mi ljudi od iste krvi i mesa svi imamo po jedan stomak i svi imamo porodicu koja živi u ovoj državi rekao bi nažalost. Svako treba da radi svoj posao i da normalno živi od svog rada i mora da shvatimo jednu stvar taj što je učio školu učio je da bi radi lakši posao a ne da bi imao veću platu jer ni on nema dva stomaka ili dve glave urazumite se i dajte ljudima lične dohotke koje žaslužuju dok još ima vremena posle i kad budete hteli da date nećete imati kome.I nemoj te praviti vozače preko noći vidite da imamo ratno stanje na drumovima .Grad kao osnivač i sindikat i rukovodstvo GSP-a hitno je rešavajte problem vić 3 godine pričate o tome a ne pomerate se sa početka.Nije Švaba lud što toliko plaća dobrog radnika i vozača prepišite sve od njih i nema zime imaćete radnika i za izvoz pametnom je dosta rečeno srećno u nove radne pobede.
Vazno je da skolujwte menadzere i razne gluposti za koje kasnije nema posla.
E zato što je većini isto sofer-profesor, zato nam tako i ide, jer nam šoferi, keramičari i ini vode resore…
Neverovatno da je i na Danas-u ovakvih komentara manjina. Ono sto je ranije bilo neverovatno i za B92, sad je uobicajeno i na Danas-u. Argumenti tipa kako i sofer ima jedan stomak kao i profesor, kako sofer vozi 50 ljudi, kako je profesore morao neki sofer da vozi na fakultet, jao nama sa ovakvim obrnutim sistemom vrednosti gde placemo za vozacima, a ne za profesorima i lekarima, a ne smetaju nekvalifikovani radnici i kriminalci sa kupljenim diplomama na ministarskim funkcijama.
Kako sejes tako ces i znjeti, to nas ceka u svim oblastima, kolaps nam je vec tu.
A KAKO CE TI PROFESORI DA ODU NA POSAO AKO IH NE ODVEZU VOZACI ZA AUTO I GORIVO NEMAJU PARA
Nije to nikakav problem. Zaposlićemo žene i nove mlade koje možemo da prevarimo da je lepo i savršeno u ovoj zemlji i da ne može biti bolje. Kad ispucamo ove adute onda ćemo zapošljavati rome i azilante sve pod izgovorom tolerancija, prihvatanje njih od strane društva…..! Verujem da znate kako već idu fore i fazoni u svetu starijih i ne brinite se demokratija, kapitalizam i liberalizam će naći način da zameni one kojima je dosta i koji su umorni od fora i fazona.
JA ZNAM PROFESORA KOJI JE RADIO PRE PODNE U GIMNAZIJI NA DORCOLU A POPODNE VOZIO BUS KOD PRIVATNIKA I DIVAN COVEK I KOLEGA
Ja sam jedanaesti po redu koji će napustiti GSP u septembru. Jedanaesti od 250 za koje pouzdano znam.
Što se tiče plate plata se nešto menjala u toku ove godine malo rasla da bi u julu pala za 16% u odnosu na jun ??? A opet sve je to manje nego 2010.godine.
Da lepo ste pročitali 2010. godine i tad je evro bio 100,2 dinara.
Kajem se što sam ovoliko dugo ostao, trebao sam ranije da dižem sidro.
Auf Wiedersehen
Ostao si jer si i dalje verovao u ovu državu, narod i društvo koliko toliko. Tu je još i ljubav, nada i čekanje da će otvoriti oči. Sada si se umorio od svega toga…
Нема везе, зато имамо све више фонтана, бугарских туриста и лажних дипломаца.
Danas oko 14 sati na liniji Surčin _N.Bgd smenjuju se dva ostarela seda vozača, verovatno vraćeni iz penzije
Tito roditelju vrati se.
U Tvoje vreme pristojno je živeo i šofer i lekar.Cenio si i školu i rad.
Šofer je sa ženom domaćicom iškolovao dva lekara u Tvoje vreme.
E propala zemljo, kraj nam je blizu.
01.01.2020 odlazi na rad u inostranstvo preko 100.000 radnika raznih zanimanja …Ice veliki problema u državi Srbiji !
Није ствар у томе што ће отићи: возачи, медицинске сестре, лекари, механичари,…итд., ствар је у томе да не можете више бити земља на нивоу квалитета живота и стандрда „јужно од Сахаре“ у сред Европе. . Или ћете под хитно постати организовано друштво, или ћете нестати, трећег нема. Па овде ни емигранти из ратних зона неће да остану. Да бисмо постали организовано друштво, први услов је да се расрсти са партократијом, а то је за тренутни мени који се нуди на политичкој сцени, што за власт, што за опозицију, немогућ задатак.
Kako ekipa sa laznim diplomama bez znanja i sposobnosti moze da organizuje drustvo. Njihovi jedini kvaliteti su vezani za otimacinu i pljacku.
@Bobby, ja već odavno govorim da Srbiju kao državu treba ugasiti i ukinuti i pripojiti je ili Švajcarskoj ili Nemačkoj jer ova domaća banda koja je vladala, koja vlada i koja bi htela da dođe na vlast je gora od najgoreg tuđina.
Strava, dve hiljade administrativaca LUDILO STRANAKA!!! Sta radi taj narod uplacuje SNS-u….
Zlatno doba na svome vrhuncu! Nikada bolje nismo živeli, a plate će tek da rastu. Šta dolazi posle zlatnoga doba? Bronzano.
Otpustite partijske kadrove iz administracije, od 2000 smanjite na 200 ipovečajte plate vozačima i problem rešen…
Još kada je predsednik bez ijednog druga sa studija 12.2015.potpisao novi drakonski Zakon o saobraćaju Ja sa sam rekao da je sa srpskom špedicijojm gotovo.Niko mi nije verovao.A nije ih ni šteta jer su većina njih počeli biznis u ratno vreme.Što odlaze vozači to jest što sam otišao?Zadnja firma ostali mi dužni zadnji krug i 4 meseca staža i to minimalnog oko 1.000 evra.Kažu u inspekciji možeš privatno da ga tužiš!E pre bih mu otišao kući po pare ali klošar nema svima dužan njemu država otela sve.Juče sam stigao iz EU gde vozim i za istu količinu goriva tamo sam platio 50,69 evra a ovde 8500 dinara ili oko 72 evra.I što dobiješ pola ti policija otme.Inače gde Ja radim minimalna plata je 1047 evra i to 5 dana radno vreme 5 sati ali vikend se ne radi ko ovde.I to radim samo da imam od čega da živim a ako ostane isti zakon da od nove godine idemo direkt u Nemačku ovde ne samo u GSB-u nego u pola firmi neće ostati niko.Neka voz voze komunalni policajci a pošto je u zdravstvu isti odlazak neka vas leče doktori sa privatnim diplomama bolje niste ni zaslužili.I vaše ćutanje i mirenje sa sudbinom je zločin.
E ovako,posle kursa jezika i cekanja na vizu i krvavog posla u srb uspeo sam da pobegnem. vozio sam gradski bus oko 230h mesecno za 45000din bez zakonske pauze, saobracaj katastrofa, busevi neispravni itd… sada sam u nemačkoj radim 170h mesečno za 2000e neto (prva porezna klasa tj najveci odbitak od plate). Kravata, kulturica, saobracaj milina i kultura.. i nije sve u parama, ovaj mir i blagostanje bez stresa nema cenu…sve u svemu preporodio sam se. Pozz iz wiesbadena
I samo rukovodstvo Gsp i sindikalci su rekli da bi bio problem resen ako bi platu vozača podigli na 80.000 din
Mnogo bi ljudi manje odlazili
Naravno da nema vozaca oni koji hoce da rade prijave se na konkurs budu odbijeni recenicom neispunjavate uslove a pre toga se malo priceka da se vidi da li ce neko da urgira za tu osobu moj verenik je se prijavio u junu ove godine nisu ga ni pozvali na testiranje sta reci