Manje autobusa na ulicama zbog nedostatka vozača, poslovanje GSP i dalje loše 1Foto: Miroslav Dragojević (Arhiva)

Pravi uzrok sve većeg nezadovoljstva građana i sve lošije realizacije reda vožnje jeste prvenstveno nedostatak vozača, ukazali su iz SOS sindikata u GSP “Beograd”, potkrepljujući to podacima o ostvarenom broju polazaka što demantuje navode koje je nedavno izneo predsednik samostalnog sindikata GSP “Beograd” Zoran Antić.

SOS sindikat je smatrao da je važno da se saopštenjem obrate javnosti sa ciljem objektivnog informisanja o stanju gradskom prevozniku, dodajući da predsednik Samostalnog sindikata zastupa stav menadžmenta GSP-a kada kaže da je uzrok za smanjen broj vozila na ulicama, “nekakva gužva i smanjena protočnost saobraćaja“, a da su činjenice drugačije.

Manje autobusa na ulicama zbog nedostatka vozača, poslovanje GSP i dalje loše 2
Foto: spisak vozila isključenih iz saobraćaja samo na jednom terminusu

Antić je, komentarišući nezadovljstvo građana zbog slabijeg polazaka linija to objasnio sve većim gužvama u gradu I slabijim protokom saobraćaja, ukazao da se odliv vozača smanjio jer u GSP-u ima poboljšanja u uslovima rada I zaključio da bi preduzeće bilo umnogo boljoj finasijskoj situaciji kada bi naplata karti bila bolja.

Iz SOS sindikata su ocenili da su primedbe sugrađana na neredovnost, kašnjenja i izostajanja polazaka vozila javnog gradskog prevoza, posebno na autobuskim linijama, potpuno opravdane.

“Dešava se da samo u jednom saobraćajnom pogonu GSP-a dnevno bude redukovano i do 15 smena vozača usled nedostatka ljudstva, što automatski znači isto toliko manji broj vozila GSP-a na ulicama grada. Kada na to uzmemo u obzir sve učestalije kvarove i otkaze usled tehničkih razloga, a veće i sistemski planirane nabavke novih vozila u prethodnim godinama nije bilo, nemoguće je postići da se red vožnje ostvari, zbog čega trpi veliki broj građana glavnog grada. To pokazuju zvanične statistike Sekretarijata za javni prevoz i JKP GSP „Beograd“, pa je tako realizacija reda vožnje u pogledu broja ostvarenih polazaka na pojedinim linijama GSP-a jedva 85 odsto, što znači da se 15 odsto od ukupnog broja planiranih polazaka uopšte ne ostvari, nekada i po više polazaka jedni za drugim” objasnili su iz SOS sindikata.

Govoreći o tehničkoj ispravnosti vozila, predsednik Samostalnog sindikata GSP, gospodin Antić, demantovao je da u saobraćaj izlaze tehnički neispravna vozila i da se GSP-u „gleda kroz prste“ kada je u pitanju ispravnost voznog parka.

“Nažalost, istina je drugačija i vozila GSP-a izlaze u saobraćaj sa raznim nedostacima koji su vidljivi i prosečnom građaninu koji koristi prevoz. Od kvarova kao što su neispravnost stignalizacije, nedostatak opreme za bezbednost saobraćaja  (gotovo nijedno vozilo u GSP ne poseduje sigurnosni trougao), dešavaju se i ozbiljniji kvarovi i nedostaci ali se i pored toga vozila upućuju u saobraćaj kako bi se zadovoljila forma”, upozorili su iz SOS sindikata.

Oni objašnjavaju da se takva vozila kasnije isključe iz saobraćaja ali da u evidenciji ostaje kao da su na ulici a građani se pitaju zašto nema prevoza. Oni su istakli I da je vozači I dalje naputaju GSP, da ih je ove godine otišlo tačno 170 a da se na desetine njih priprema za odlazak u inostranstvo, a sve to zbog uslova rada koji se nisu nimalo poboljšali.

“Vozači u JKP GSP „Beograd“ i dalje rade i po šest dana u nedelji, da se neretko dešava da se vreme nedeljnog odmora koje je po zakonu propisano, ne poštuje, kao i da ne mogu da koriste svoju pauzu od pet minuta na terminusima, zbog redova vožnji koji ne prate realnu saobraćajnu sliku, zbog čega može biti ugrožena i bezbednost putnika i svih učesnika u saobraćaju, odnosno veći su izgledi za nastanak saobraćajne nezgode” naveli su oni.

Kada je reč o rešenjima vezanim za poboljšanje naplate vozila, iz SOS sindikata su podsetili da ti poslovi nisu u nadležnosti GSP, već Grada Beograda kao osnivača i vlasnika GSP-a.

“Samim tim, u rukama gradske vlasti su svi mehanizmi u cilju poboljšanja naplate karata i kontrole putnika, pa tako GSP nema nikakvu ingerenciju da se bavi tim segmentom. Nažalost, gradsko rukovodstvo nema sistemsko rešenje za ovaj problem, odnosno ništa se ozbiljnije ne radi na tom polju” naveli su iz ovog sindikata.

Kao ništa manje bitan podatak, koji javnost ima pravo da zna, iz GSP navode da uzrok lošeg poslovanja GSP-a nije loša naplata karata već loše rukovodstvo”

“Nije loša naplata uzrok problema u poslovanjau jer GSP dobija subvencije grada Beograda koje svakog meseca nadomešćuju nedostatak prihoda u naplati, već neracionalno korišćenje postojećih resursa i politički a ne stručno izabrano rukovodstvo gradskog prevoznika, koje je samo u poslednjih nekoliko meseci donelo odluku o prijemu desetinama zaposlenih koji nisu iz osnovne delatnosti GSP-a, pa tako pored odliva stručnog kadra iz redova vozača, automehaničara, bravara, autolimara, autoelektričara, inženjera i mnogih drugih, u GSP „Beograd“ imamo čak 11 koordinatora u kabinetu generalnog direktora, koji i ne znaju koje su im dužnosti i obaveze, a kojima je prosečna plata i iznad 90.000 dinara” zaključio je SOS sindikat u svom saopštenju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari