Foto: Dejana Majstorović

Organizatori protesta su juče najavili da će taksi vozači ući i u štrajk glađu, a dežuraće u Nemanjinoj, kako kažu, dok se predstavnici vlasti ne oglase po pitanju njihovih zahteva.

Protesti ovog dela taksista otpočeli su krajem maja ali se nastavljaju jer, kažu, Vlada nije obratila pažnju na njihove zahteve. Ono što traži Ugovorna privredna taksi komora Srbije je zaustavljanje predlog promena i dopuna Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, zaustavljanje „Car go“ i ostalih nelegalnih prevoznika u celoj Srbiji, zaustavljanje reprograma duga, kako bi se napravio novi u skladu sa zakonom, te da se poštuje pravilo „jedan vozač, jedno taksi vozilo“.

Zakon je sporan jer nije na dobrim osnovama ni postavljen, u njemu nema ni težnje za nekim stvarima o kojima mi maštamo 20 godina, već su u pitanju samo kozmetičke promene koje dozvoljavaju stranim kompanijama da uđu u ovu delatnost i da od jedne taksi dozvole naprave nekoliko kola i nekoliko vozača. Međutim, ono što je do sada sprečavalo da se to radi je nedostatak vozača sa kvalifikacijama, ljudi sa taksi dozvolom koji su ispunili sve norme koje država propisuje već godinama. Da bi se napravio prostor tim kompanijama, predlagač zakona u izvornoj verziji smanjuje kriterijume za dobijanje taksi dozvole – kaže za Danas Boško Vukojević, taksi preduzetnik i savetnik u Taksi komori.

On objašnjava da je po još važećim propisima za dobijanje statusa profesionalnog vozača potrebno sedam godina vozačkog staža b kategorije, pet godina vožnje u nekoj firmi, poznavanje grada, saobraćajna škola, što je u novom nacrtu smanjeno na dve godine vozačkog staža b kategorije. Vukojević navodi da to narušava bezbednost u saobraćaju, putnika pre svega, te da zahvaljujući strožijim kriterijumima već dugo gotovo da i nije bilo nesreća u taksiju sa smrtnim ishodom ili težom povredom.

– Nas jedino ti kriterijumi i štite. Mi smo profesionalci i ne treba da se igramo životima zarad zarade. Treba jednom staviti bezbednost ispred dinara – dodaje Vukojević.

On ističe da je to samo jedan od mnoštva nedostataka predloga zakona, koji je „od izvorne verzije u radnoj grupi doživeo toliko izmena da više nema legitimet“.

Takođe želimo i licence koje bi rešile mnoge probleme. Imamo još dobrih ideja koje mogu da donesu benefit vozačima, zato tražimo da se donese dobar zakon u čijem pisanju će učestvovati i taksisti, i stručnjaci, a ne da ga iz fioke izvuče Aleksandar Bijelić (predsednik Saveza udruženja taksista Srbije),  i da se usvoji za 23 dana – izričit je Vukojević.

Podsetimo i na to da se sa zahtevima taksista okupljenih oko Taksi komore ne slaže veliki broj najvećih udruženja, koja su u potpunosti protiv protesta, a među njima su Pink, Lux, Beo taksi, Čukarički plavi.

Taksisti koji štrajkuju napali kolegu – došla i policija

Kako javlja Blic, na taksistu koji je regularno radio i prolazio kroz Ulicu kneza Miloša, u jednom trenutku su, iz potpuno nejasnog razloga, nagrnuli okupljeni taksisti koji štrajkuju i krenuli su da mu čupaju krovnu taksi oznaku. Brzo je reagovala policija i sprečila fizički obračun.

Kompanija Car: Go osudila je protest taksista u Beogradu. Kako su naveli saopštenju, zahtev taksista da se ukine rad platforme Car:Go je neosnovan jer ta firma posluje u skladu sa Zakonom.