"Znanjometar" za ocenjivanje na daljinu 1

Kada je teško, izgovaramo mantru – I to će proći! I stvarno je prošlo.

Završilo se prvo polugodište. Počelo je tako što je većina osnovaca dolazila u školu.

Krajem novembra srednjoškolci i učenici starijih razreda osnovnih škola potpuno su prešli na onlajn nastavu. Tamo su nas dočekale google učionice i druge  platforme.

A platforme ko platforme – ne mogu bez bušotina. Snalazili smo se kako smo mogli i znali, a znali smo da ne možemo mnogo zbog tehničkih problema.

Roditelji su se ljutili na nastavnike, nastavnici na učenike, a svi zajedno na Ministarstvo i korona virus.

Na početku svake školske godine postavljaju se ciljevi i ishodi koje nastavnici moraju da upišu u svoje nastavne planove i programe rada. Iako su cilj i ishod, po mišljenju mnogih lingvista, sinonimi, u rečniku savremenih didaktičkih pojmova ne piše tako.

Ciljevi su očekivanja od časa koji se drži. Ishodi su očekivani rezultati ili pokazatelji šta bi učenik trebalo da zna i razume na kraju određenog klasifikacionog perioda.

Šta smo mogli da očekujemo od časa koji traje trideset minuta u školi, ili časa koji držimo na daljinu?! Kako možemo da znamo koliko su đaci naučili i razumeli „pretrčano“ gradivo kada nije bilo ni dovoljno vremena, ni načina da ih propitamo i propisno ocenimo?!

Od svih postavljenih ciljeva, jedino su administrativni poslovi realizovani sto posto. Papir trpi sve, a elektronski dnevnici još i više. To i nije tako loša vest jer je forma često važnija od sadržaja.

Poslednje dve nedelje ovog polugodišta bile su ključne za zaključivanje ocena. Bez sumnje, bio je to najteži i najnapetiji period od početka školske godine. Ocene znače deci, a i njihovim  roditeljima.

Volimo znanje, ali su nam petice draže. Ocenjivanje je oduvek, za mnoge prosvetne radnike, bio najteži i najnezahvalniji deo posla – posebno u novonastalim okolnostima. Nerealno je biti realan u nadrealnoj situaciji. Teško je biti objektivan kada smo svi pod jakim subjektivnim osećajem bespomoćnosti zbog zadataka koje nam je serviralo resorno ministarstvo.

U vreme kada tehnologija nezaustavljivo hrli napred, možda bismo mogli da se nadamo patentiranju „znanjometra“ – magične sprave, nalik na digitalni toplomer, koja bi nepogrešivo očitala ocenu na svom displeju tako što bi se prethodno uneli podaci o razredu i predmetu, a onda bi se sprava jednostavno prislonila na čelo učenika. Zbog epidemiološke situacije bilo bi dobro da „znanjometar“ očitava ocene na daljinu.

Završiće se i zimski raspust. Počeće drugo polugodište. Kada i na koji način – ostaje da se vidi. Ponovo ćemo svi izgovarati mantru – I to će proći! Dok prolaze dani i nedelje, moraćemo da izdržimo kako bismo stigli do očekivanog cilja – da ostanemo koliko-toliko zdravi, a da naš glavni ishod bude savladano gradivo iz održavanja mentalne higijene. Možda i uđemo u formu kada shvatimo da je i sadržaj bitan.

Autorka je profesorka engleskog jezika

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari