Fabrika od koje nije ostalo ništa

Bivši generalni direktor čuvenog "21. maja" iz Rakovice o neuspeloj privatizaciji

Ostavite komentar


  1. Čoveče, svaka ti čast!
    Gde je moguće kupiti knjigu?
    Ovi tranzicionaši i mudri tajku/ani, počev od prvog demonkratskog, otporni su na svaku istinu i logiku, tu iluzija ne treba imati!

  2. moja profesorka srpskog rekla bi“promasena tema, sedi, dvojka“ naime clanak je sem hvalospeva samom sebi potpuno promasio osnovno pitanje i temu zasto i kako je doslo do sunovrata firme

  3. A šta je pravila ta fabrika 90.tih? Da li je 2000. imala istu proizvodnju kao npr. 1989? A da li vi na pijaci kupujete lepe ili trule jabuke? A koje su jeftinije?

  4. Ovoj deci koji žive sada u Srbiji mogu da pišu o socijalističkoj privredi samo oni koji su uživali u produktima te „privrede“. Sadašnja omladina, a bogami i mnogi stariji koji nisu u to vreme ni rođeni, možda će poverovati.
    Ja sam savremenik našeg socijalizma pa sam imao našu mašinu za pranje veša, naš televizor , naš auto-ZASTAVU, da ne nabrajam dalje i mogu da kažem da je to po kvalitetu bilo nešto najgore što sam do dana današnjeg imao. Nismo bili u mpgućnosti da kupimo strane mašine i automobile jer je carina bila preskupa, pa smo jedno vreme morali da platimo carinu u visini jednog automobila, pa do zabrane uvoza .Nismo znali za bolji kvalitet, pa nam je naše bilo dovoljno. Ubeđivali su nas da se vozimo u automobilima, a to nisu bili automobili, da imamo belu tehniku, a to je bila imitacija od tehnike.
    Godine 1975. smo moj brat i ja kupili po jednu Zastavu 101. Meni je, nažalost zapao DMB motor, a njemu neki argentinski. Moj motor je trajao 4 puta manje(po kilometraži) od njegovog.
    To je socijalistička privreda.
    Zamalo zaboravih, koliko ste puta sada kupljene televizore popravljali. Znate li gde su servisi. Naravno, ne znate. Za naše Ei televizore smo znali sve servise i redovno ih posećivali i umiljavali se majstorima.
    Sigurno se ne sećate dugih redova vozila ispred ZASTAVINIH servisa, od ranog jutra, sva su vozila bila u garantnom roku i tu su bila zbog reklamacije. O neljubaznim zaposlenim po servisima i da ne govorimo.
    Ja sam rekao. HAUG!

    1. Ocigledno smo ziveli u razlicitim drzavama istog imena! Ne razumem tvoj motiv za pisanje ovog neistinitog i ruznog komentara. Rodjena i skolovana u FNRJ, SFRJ i ostatku.

    2. Kako to gospodine da za vas u socijalizmu ništa nije valjalo a valja vaša titula koju čak i u kometarima pišete ispred svog imena? Ako je u SFRJ sve ostalo bilo bofl onda je i vaše Dr bofl. Inače, i ja sam se rodio, odrastao, školovao i počeo da radim u socijalizmu. I mi smo imali Ei veš mašinu. Doduše nije imala touch ekran i nije nešto lepo izgledala, ali smo je koristili 35 godina. Imali smo i Ei televizor koji je takođe završavao posao više od dve decenije. Tačno je, i veš mašina i televizor su po par puta išli u servis a danas za servis retko ko zna. Ali je isto tako tačno i da danas bela tehnika radi tačno do isteka garancije, a koliko sutradan možete samo da je bacite jer popravka košta gotovo koliko i nova. Imali smo i fiću koji nas nikada nije ostavio na putu blizu 30 godina, a i kad dođe do kvara mogao je da ga reši svako ko ima elementarno znanje o automobilima, a takvih je bilo u skoro svakom komšiluku. Doduše, trebalo nam je 10-12 sati do mora i kad bi stigli vozača je neko morao da izvlači iz fiće jer je bio ukočen zbog „udobnosti“, ali je završavala posao. Proizvodili smo i kamione, građevinsku mehanizaciju, mašine i opremu, nameštaj koji je kupovao čitav svet, odeću i obuću koja je bila tražena na zapadu,…. Naravno, u onome što zahteva ogromna sredstva za razvoj (npr auto industrija) nismo mogli, niti ćemo ikada moći, da se merimo sa zapadom, u drugim stvarima jesmo, ali je suština u tome da smo imali i proizvodili bukvalno sve. I što je još važnije, sve je bilo naše vlasništvo. I naravno da su carine na stranu robu bile ogromne. Tako se štiti domaća proizvodnja i otvaraju i čuvaju radna mesta. U ono vreme, sa onom dinamikom života i rada i u onim uslovima stojadin je svima bio dovoljan, a ako želiš mercedes, u redu, plati 100% carinu pa vozi bato. Šta danas imamo i šta znamo da proizvedemo? Nemamo gotovo ništa u svom vlasništvu, a ne znamo da proizvedemo ni ono što smo znali. Koji ozbiljan proizvod, sem FIAT-a koji proizvode italijani u Kragujevcu, mi danas imamo u Srbiji? Nemamo ništa. Motamo kablove za Nemce i šijemo gaće za Turke. Jel to privreda gospodine sa „socijalističkom“ titulom Dr?

    3. „Bivsa Jugoslavija imala je razvijenu elektronsku industriju koja je uzivala zastitu drzave kroz visoke carine na uvozne proizvode.
      Sredinom 70-ih godina proslog veka u domove Jugoslovena usli su televizori u boji – marke: Gorenje, Ei Niš, Iskra, RiZ, Čajavec“…

  5. Nazalost g.Grujicu mnoge fabrike su svesno upropascavane da bi ih preuzeli kojekavi sarlatani…sve to je radjeno sa znanjem vlasti koja je iz toga izvlacila korist za sebe…bravo za tekst!

  6. G.Grujicu odlican tekst…lepo ste objasnili ovim neznalicama sta se radilo u Jugoslaviji…to sto oni pokusavaju da svu krivicu za probleme koje su napravili prebace na Jugoslaviju nece im uspeti…sve cega su se dotakli upropastili su…firme su kupovali razni sarlatani koji nisu imali veze sa mozgom i uglavnom ni dana radnog staza…zato nam sada kinezi prodaju pamet i ne samo nju!

  7. Pa šta ste Vi dugogodišnji gen.direktore „21 maja“ uradili kao potpredsednik IV Vlade Srbije i deo Miloševićeve privredne kamarile da se spreči urušavanje ukupne srpske privrede ??? Kada odgovorite na to pitanje onda možete da veličate svoj „doprinos“ jednoj od srpskih fabrika koje su,kada ste stupili na dužnost potpedsednika Izv.veća (Vlade)Srbije, imale veći unutrašnji dug nego što je bio spoljni.Da ste kao vašii pajtosi Mišković & com. unovčili svoje potpedsednikovanje u Vladi Srbije sigurno ne biste ovako lelekali nad socijalističkim potemkinovim selima.Uostalom što ste se prihvatili funkcije u Vladi Srbije i niste ostali u „21 maju“,bar kao stručnjak ako su Vam istekli mandati gen.dir..Lako je druže graditi i biti stučnjak sa političkim kreditima ali taj balon ipak na kraju pukne.Ono što je žalosno je što pukne po leđima običnog sveta,a ne vas ideoloških poklonika jedne utopije koju ste nam nametnuli još 45.g.,a čije posledice će generacije i generacije nositi na svojim plećima.

  8. Samo je fudbalski klub 21. maj vredeo i trebalo ga je ostaviti da funkcionise putem naplate clanarine od dece i izdavanja terena drugim klubovima

Ostavite komentar


Reakcije

Naslovna strana

Naslovna strana za 3. maj 2024.
Galerija

Pretplati se i postani deo Kluba čitalaca Danasa

Klub čitalaca Danasa je zajednica pretplatnika na dnevni list Danas kojima je, pored ekskluzivnog pristupa novinama u PDF formatu veče pre nego što se štampano izdanje nađe na trafikama, dostupna i celokupna arhiva lista onlajn. Članska kartica obezbeđuje i preko 50 popusta naših partnera, kao i pozivnice za naše događaje i akcije.

Slobodan Georgiev, novinar

Danas čitam od prvog broja. Kada se pojavio ’97. posle protesta izgledao je kao nešto što nam treba i ostao je tu sve ove godine.