Foto: Freeimages/cierpki

Moguće da se pojedinim bivšim ministrima takva brojka ne dopada, jer prevazilazi broj kilometara auto-puteva koji su oni ostavili iza sebe, ali je činjenica da je auto-put „Miloš Veliki“ važan za građane Srbije, za bezbedan saobraćaj, za nove investicije, za povezivanje Srbije iznutra i sa regionom.

I nije neobično da danas neki političari, pojedinačno ili „timski“ pokušavaju da se prisete i da u javnosti istaknu svoje zasluge za projekte koje su ostavili bez pripremljene tehničke dokumentacije, bez završene eksproprijacije, gradeći put „iz njive u njivu“ ili „čašćavajući“ izvođače osnovanim razlozima za odštetne zahteve, jer im nisu omogućili da počnu radove.

Za razliku od prethodnika, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture napravilo je sistem kako se upravlja projektima, otkočilo projekte koji su započeti i krenulo da završava projekte koji su čekali decenijama da budu završeni, kao i da počinje nove, koji su potrebni, ali nisu bili u planovima nekih prethodnih vlada.

Rezultat toga je izgrađenih oko 300 kilometara auto-puteva u prethodne četiri godine, kao i novi veliki infrastrukturni projekti u čiju realizaciju ulazimo potpuno pripremljeni. U 2014. izgrađeno je 12,5 km auto-puteva, u 2015. godini 42,9 km, u 2016. godini 83,32 km, u 2017. godini 52,86 km, u 2018. godini 103,35 km. Ukupno to čini oko 300 km auto-puteva izgrađenih za četiri godine.

Zahvaljujući tome, danas i naši građani i svi koji Srbiju koriste kao tranzitnu zemlju mogu da se voze auto-putem kroz Grdeličku klisuru sve do granice sa Severnom Makedonijom, deonicama Koridora 10 koje su puštene u saobraćaj na istočnom kraku, a od nedelje i novim auto-putem „Miloš Veliki“ od Obrenovca do Čačka.

Sigurni smo da građani uviđaju razliku u odgovornosti, radu i posvećenosti infrastrukturnim projektima, baš kao i u ostvarenim rezultatima, između vlada od 2014. godine i nekih prethodnih, i to se najbolje moglo videti po reakcijama i ponosu građana na otvaranju auto-puta „Miloš Veliki“ u nedelju.

Oni kojima nisu važni ni rezultati, niti koristi koje novi auto-putevi donose građanima, neka nastave da se bave svojim zaslugama, a mi ćemo nastaviti da se bavimo auto-putevima, odnosno njihovom izgradnjom, jer je to ono što koristi i što ostaje svim građanima, uključujući i one koji ovih dana ubiraju „zasluge“ što su izgrađeni.

KABINET POTPREDSEDNICE VLADE MINISTARSTVO GRAĐEVINARSTVA, SAOBRAĆAJA I INFRASTRUKTURE

Povezani tekstovi