Kragujevac skinut sa ministarkine mape 1

Reagujući, posredstvom svog kabineta, na komentar „Ministarki iz Šumadije nema ko da piše“, potpredsednica Vlade i ministarka Zorana Mihajlović izrekla je veći broj netačnih informacija i nerealnih procena.

(In)direktno je, i na taj način, potvrdila da su Kragujevac i Šumadija, za vreme Vučićeve (i njene) vlade, definitivno skinuti sa infrastrukturnih i investiciono-razvojnih mapa države Srbije i jugoistočne Evrope. To je jasno svakome ko i ovlaš pogleda mapu sa grafičkim prikazom do sada završenih, te planiranih auto-puteva u zemlji Srbije.

Od kojih se neki nadovezuju na međunarodne koridore, drugi predstavljaju vezu između njih, a treći spajaju određene gradove i delove Srbije, Šumadije i Kragujevca, koji je sa Fijatom, Simensom, Vaker Nojsenom, Formom Ideale, Zastavom oružje, Tehničko remontnim zavodom „Medna“, Meggleom i drugim značajnim svetskim i domaćim kompanijama okosnica industrijskog i privrednog razvoja Srbije, i kojem kao administrativnom, obrazovnom i zdravstvenom centru gravitira više od dva miliona ljudi.

Zašto je to tako, drugo je pitanje, ali je opet činjenica da su odluke o gradnji koridora i magistralnih putnih pravaca uvek ekskluzivno političke , kao što je novac za njihovu izgradnju uvek centralizovan u vrhu državne vlasti, pošto lokalne samouprave nemaju para za njihovu gradnju.

Odgovornost za to što su Kragujevac i Šumadija u poslednjih šest-sedam godini marginalizovani do izolacije, kad su državni infrastrukturno-investicioni planovi u pitanju, snosi aktuelna vlast sa Aleksandrom Vučićem na čelu, u kojoj je gospođa ministarka Mihajlović godinama unazad na ključnim pozicijama.

Ministarka u svom reagovanju tvrdi da je za vreme njenog mandata izgrađeno 9,9 kilometara moderne saobraćajnice (sa četiri saobraćajne trake – prim. Z. R.) od Kragujevca do Batočine, što jednostavno nije tačno, kao što nije tačno ni da je izgradnja te saobraćajnice startovala 2009. godine. Činjenice koje je vrlo lako proveriti svedoče da je izgradnja počela 2007.

U tekstu „Ministarki iz Šumadije nema ko da piše“ uveliko se govori i o nespremnosti države da Kragujevac poveže sa Moravskim koridorom, bez čega Šumadiji i Kragujevcu, sve i da jednog dana bude završena konekcija sa Koridorom 10, prete stagnacija, propadanje i raseljavanje stanovništva.

Autor je dopisnik Danasa iz Kragujevca

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari