Druga oluja u protekloj nedelji donela je na beogradske ulice krajnje neuobičajene slike: automobile koji plutaju po rekama umesto kolovozom, gejzire u gradskim autobusima, putnike koji se voze sa otvorenim kišobranima.

Paralisan saobraćaj, izlivena kanalizacija. Posle većanja sa gradskim službama u nedelju, zamenik gradonačelnika Goran Vesić izneo je podatke o posledicama nevremena: poplavljeno 20 vrtića, 6.000 kuća ostalo bez struje, zbog potopljenih trafostanica. Najveći problemi na levoj obali Dunava, gde nema kanalizacije, pa su se izlile septičke jame, i napravile pogodno leglo komarcima ali i različitim zarazama.

Kako je do toga došlo? Vesić čitavu situaciju pravda ogromnom (nezapamćenom) količinom kiše koja je pala za kratko vreme, i kaže da „nema te kanalizacije“ koja bi primila toliku vodu, te da „kišnica nema gde da oteče dok je zemlja ne upije“. Kao što je onomad ministar Trivan za silne poplave po Srbiji okrivio – gravitaciju. Iako je 100 miliona evra, bar tako tvrdi, država uložila u regulaciju vodotokova. Naši čelnici ponašaju se kao da imaju posla, u najmanju ruku, sa nepogodama poput cunamija ili erupcije vulkana. Mada uređene zemlje i u tim situacijama imaju rešenja da umanje štetu i sačuvaju živote.

Šteta bi svakako bila manja, da se gradska vlast iole bavila zaštitom od poplava, koje su svoj danak već uzele 2014. Za početak, da se pozabavila činjenicom da polovina Beograda nema legalnu kanalizaciju. Godinama se vlast pravi slepa i gluva na nelegalne vikendice izgrađene na Savskom nasipu, koji celu novobeogradsku stranu čuva od poplava sa reke. I godinama toleriše, u zoni gde je strogo zabranjen motorni saobraćaj, da nasipom tutnje kamioni natovareni građevinskim materijalom, zanemarujući opasnost koju to nosi.

U situaciji gde sve curi i preliva, kao bušan čamac, vlast se zabavlja nepotrebnim, kilometarskim rekonstrukcijama ulica, i gradi neupotrebljive ali basnoslovno skupe skalamerije. Građanima koji su pretrpeli štetu zbog bujica, neće biti od pomoći ni jarboli ni gondola. Ni milionska veštačka stena za penjanje zbog koje se krči zaštićena šuma. Beograđani neće imati koristi od 300 luksuznih automobila koje je Grad nabavio za svoje službenike. Neko očito ima koristi od svih tih sumnjivih, burazerskih poslova. Obični građani, koji svakodnevno odlaze na posao, vode decu do škole, koriste gradski prevoz, bili bi zahvalni vlasti koja im u 21. veku omogući da imaju propisnu fekalnu i kišnu kanalizaciju. Da se ne proglašava vanredna situacija svaki put kad padne malo jača kiša.

Povezani tekstovi