Nezavisno društvo novinara Srbije je upozorilo javnost da su državne Večernje novosti na medijskom konkursu Ministarstva kulture i informisanja uzele dva miliona dinara za projekat – „Osam vekova SPC“. NUNS tvrdi da je to izričito zabranjeno Zakonom o javnom informisanju i medijima i navodeći član 21 zakona, drugi paragraf. A član ko član, vrlo je jasan i precizan.

„Pravo učešća na konkursu nemaju izdavači koji se finansiraju iz javnih prihoda“, piše u zakonu.

Međutim, Ministarstvo kulture i informisanja tumači drugačije isti član i poziva se na njega tvrdeći da državne Večernje novosti mogu da učestvuju na državnim medijskim konkursima. Tako bar tvrdi državni sekretar Ministarstva – Aleksandar Gajović. I ocenjuje primedbe NUNS-a kao „frapantno nepoznavanje osnovnih medijskih pojmova“, navodeći da po članu 21 Zakona o javnom informisanju pravo učešća na konkursima Ministarstva nemaju mediji koji se finansiraju iz javnih prihoda, ali da se kompanija „Novosti“ i ne finansira iz javnih prihoda, te je imala pravo učešća.

Država godinama časti Novosti milionima dinara da bi mogla da preko ovog državnog glasila (jedini vlasnik Novosti, 98 odsto, je njihov izdavač – Štamparija Borba, koja je većinski u državnom vlasništvu, 79 odsto), da širi partijsku propagandu trenutne vlasti.

A to nije ništa novo, ali građane Srbije mnogo košta. I to je pokazao i poslednji konkurs, jer je provladinim medijima za partijsku propagandu i doslovno – čerečenje opozicije i nezavisnih medija i svih onih koji drugačije misle od klike na vlasti, otišlo bezmalo 97 odsto ukupnog budžeta.

Ukupna suma namenjena medijima je 274 miliona dinara, što su podelili mahom mediji u vlasništvu biznismena Radoice Milosavljevića (16,5 miliona), a koji su ranije dobili uputstvo da njihov informativni program treba da bude isključivo negativan po opoziciju i da jedina tema bude – „Đilas, Hitler i Sergej“. Državni novac dobile su i firme članova porodice Bratislava Gašića, direktora BIA, dok su nezavisni mediji – Danas, NIN, Vreme, Nedeljnik i Novi Magazin ukupno dobili 7,4 miliona dinara.

Dakle, poruka je jasna, nebitno je da li se pridržavaš novinarskih pravila, etike već da li služiš vlasti na način koji njoj odgovara. A svaku vlast istina i profesionalni mediji ne zanimaju, jer bi onda narodu Srbije morali da pruže odgovore za bedan život.

Povezani tekstovi