Strateški marketing 1

Predsednik Vučić i premijerka Brnabić, na samom odlasku 2019, predstavili su strateški plan razvoja zemlje „Srbija 2025“, koji je u suštini strateški plan marketinga njihove vlasti za opšte izbore na proleće, ove 2020.

Kampanja vladajuće ekipe baviće se, dakle, temama ekonomije i modernosti. Razlikovaće se od sličnih kampanja Borisa Tadića u tome što se modernost neće meriti po približavanju Evropskoj uniji. Jer, otvorenih 17 od 35 poglavlja u pregovorima o članstvu Srbije u EU, pominjaće se uzgred. To mesto je popunio „Mali Šengen“ ili ono što se u kampanja SPS i Slobodana Miloševića stidljivo zvalo Balkanskom unijom.

Ali, nisu samo delovi Tadićevih i Miloševićevih nastupa utkani u „Srbija 2025“. Tu su i Mlađan Dinkić i Vuk Drašković sa svojim čuvenim bajkovitim obećanjima o platama od hiljadu evra, tim nedosanjanim srpskim snom.

Predsednik Vučić u dušu poznaje srpski narod, rekla je u jednom od svojih brojnih novogodišnjih nastupa premijerka Brnabić. I zaista, kako u dušu poznaje želju naroda da veruje da su čuda moguća i da se čak i sa ovom vlašću može ostvariti „da Srbija postane bolje mesto za život“, Vučić je našao „meru“. A to nije ni Dinkićevih i Draškovićevih hiljadu evra, ni bezobrazno više od toga, nego taman da deluje – 900 evra kao prosečna plata.

Tako se jaka kampanja „Budućnost Srbije“ vođena tokom cele 2019. sada bliže i jasnije određuje kao „Srbija 2025“, kao naš deo Evrope – Mali Šengen, kao stalna „izgradnja“, kao „digitalna revolucija“ i naravno, kao obećanje šta sve običan čovek, radnik, može sebi da priušti za 900 evra mesečno…

Među tačkama kampanje je i posebni program za mlade bračne parove, i ako opozicija hoće iracionalno da se uteši, može da pokuša da se seti sličnosti sa kampanjom obnove i izgradnje pod rukovodstvom Milutina Mrkonjića pred prevratničke izbore 2000.

Pre malo više od 20 godina naime, Mrkonjić i njegova partija obećavali su posebno stanove za mlade bračne parove, dok sada Vučić najavljuje posebne programe iznosa do 500 miliona evra, opet za mlade bračne parove.

E sad zašto je to „iracionalna uteha“ opoziciji, budući da će odmah posle novogodišnjih praznika obeleženih prekomernom potrošnjom, sivilo svakodnevice baciti veliku senku na sjajna obećanja kampanje „Srbija 2025“. Zato što, a to iskustvo prethodnih izbora govori, ovo nije prava srž Vučićeve kampanje, mada on vodi taj njen ekonomski deo bez greške. Prava srž, kao i ranije, biće „klasična“ politika (Srbija, Zapad, Istok), videćemo u maju i na koji način.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari