Pa tako, valjda, nije važno što je Udruženje likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije – ULUPUDS dobilo tek sedminu traženih sredstava u iznosu od 120.000 dinara (a i da je dobilo čitavu traženu sumu to bi bilo 40 odsto od onoga što je neophodno za dati projekat), ali kada znamo da su ona namenjena jednoj od najvažnijih vizuelnih manifestacija i to jubilarnu, poluvekovnu Majsku izložbu, kriterijumi bi valjda trebalo da budu drugačiji.

U tom grmu, izgleda, i čuči zec – nejasni su kriterijumi, a članovi komisija nepoznati javnosti. Kako, inače, drugačije objasniti da je trećina sredstava pripala organizacijama oformljenim uoči samog konkursa ili preregistrovanim po njegovim potrebama. No, ako idemo tragom saopštenja da su bili važni programi i projekti a ne to ko ih predlaže, pogledajmo njihove nazive i kratke opise: „Nesavršena sfera“, radionica oslikavanja uskršnjih jaja, pa još jedan „duhovni“ – „Sveti Sava u aprilu“, ili „Talenti trećeg doba – mala škola slikarstva i veza“, ili „Slike naše prošlosti“, što nije, kako bi se na prvi pogled moglo pomisliti, izložba, knjiga memoara ili neka slična umetnička „tričarija“, već iza ovog programa stoji organizacija registrovana „za zaštitu ljudskih prava u domenu zdrave ishrane i borbu protiv GMO“.

Vrednim pažnje ovaj projekat na konkursu za kulturu, umesto na konkursu za sredstva za zdravstvo ili, eventualno, poljoprivredu, čini valjda to što su osnivači organizacije dvoje poznatih umetnika – Isidora Bjelica i Nebojša Pajkić. Ovih tek nekoliko nabrojanih programa dobili su minimum tri puta, a neki i višestruko, veća sredstva od Majske izložbe ULUPUDS-a. Jedino strašnije od toga ko je sredstva dobio i za šta, jesu podaci ko sve nije dobio ni dinara – Udruženje likovnih umetnika Srbije (ULUS), Srpski Pen centar, Srpsko književno društvo, niz članica i programa Asocijacije Nezavisna kulturna scena Srbije…

Zanimljivo je da su istog dana kada se desio prvi zajednički nastup nekih od ovih udruženja da bi se ukazalo na poražavajuće rezultate gradskog konkursa za kulturu, u Ministarstvu kulture i informisanja predstavljeni rezultati konkursa „Gradovi u fokusu“ o dodeli sredstava gradovima u Srbiji za njihove projekte iz kulture. I tamo su nazivi projekata zanimljivi – onaj sa najviše sredstava – 33 miliona dinara, zove se „Virtuozna prezentacija višeslojnog kulturnog identiteta modernog Niša“. Još zanimljivija je izjava ministra kulture na proglašenju dobitnika sredstava ovog konkursa, istoga dana kada su protiv odluka o finansiranju kulture glavnog grada protestovala neka od najvažnijih udruženja kulture. „Naša zemlja, kada je reč o kulturi, ne sme da bude ‘velika glava na nemoćnom telu'“, rekao je Vukosavljević aludirajući očigledno na „povlašćeni“ položaj Beograda u odnosu na ostatak Srbije. Istina je, međutim, da ne može svaki grad da bude prestonica i još veća – da samo pojedini u njoj znaju kako da budu povlašćeni.