Foto: FoNet/Aleksandar Levajković

Na panel diskusiji portala Pištaljka „Državno oglašavanje: nameštena igra?“, Ćulibrk je rekao da oglašivači gledaju da se ne zameraju vlastima davanjem oglasa u NIN.

„Platili smo cenu slobode“, ocenio je Ćulibrk i dodao da su svi zaposleni u NIN pristali na smanjenje plata kako ne bi bilo otpuštanja.

Ćulibrk je rekao i da je NIN svojevremeno bio tema lista Informer koji je pisao o tome da taj nedeljnik kritikuje Vladu Srbije, a istovremeno dobija državni novac.

Glavni urednik NIN je objasnio da je reč o javnom novcu koji je NIN u jednom slučaju dobio na konkursu za projektno sufinansiranje i da je se svojski potrudio da ispuni taj projekat.

Ćulibrk smatra i da o tome kakav je odnos države prema medijima u Srbiji, najbolje govori podatak da je Minsitarstvo kulture i informisanja Srbije za Ninovu književnu nagradu izdvojilo samo 150.000 dinara.

Za Ninovu nagradu je potrebno tri miliona dinara, predočio je Ćulibrk i istakao da se nedeljnik snalazi kako zna i ume u saradnji sa društveno odgovornim kompanijama da održi to književno priznanje, koje i danas ima regionalni značaj.

Ćulibrk veruje i da u Srbiji postoje pokušaji „da se uguši svaka kritička misao“ ukazujući da to nije dobro i da moraju da postoje mediji koji kritički izveštavaju.

Njegov kolega iz Nedeljnika Veljko Lalić, glavni i odgovorni urednik tog sedmičnog lista, smatra da Srbija na polju oglašavanja ima nesređeno tržište.

Prema oceni Lalića, teško je takmičiti se sa državom na polju oglašavanja, to jest sa državnim medijima, a kao jedan od problema je pomenuo i postojanje „paradržavnih medija“.

„Državni mediji prave dugove i ne plaćaju štampanje“, smatra Lalić koji zaključuje da u Srbiji postoje i strani mediji u vlasništvu država iz kojih dolaze, poput Sputnjika i BBC, i da se nije lako ni sa njima takmičiti.