Gotov put koji su Šumadinci čekali gotovo pola veka 1Kragujevac Foto: Wikipedia

Naime, radovi na izgradnji poslednje deonice puta Кragujevac-Batočina, u dužini od 4,5 kilometara kroz Batočinu, kojim je centar Šumadije povezan sa međunarodnim Koridom 10, završaveni su danas, kada je i puštena u saobraćaj.

Poslednju deonicu četvorokolovoznog modernog puta Kragujevac – Koidor 10 danas je u saobraćaj pustio direktor JP Putevi Srbije Zoran Drobnjak.

Ostaće zabeleženo da puštanju u saobraćaj puta koji su Kragujevčani čekali decenijama, danas nije prisustvovao niko iz kragujevačke gradske uprave.

Da li su ignorisali taj događaj, ili na njega nisu bili ni pozvani, tek gradonačelnik Kragujevca Nikola Dašić je u vreme kad je grad kojem je na čelu definitivno povezivan sa jednim međunarodnim putnim koridorom, bio u poseti privremenoj kovid bolnici na Šumadiji sajmu, u kojoj, srećom, još uvek nema žive duše, odnosno nijednog pacijenta.N

Nu kojoj, koliko je javnosti poznato, još uvek, srećom,. Nemažive Završetkom radova na poslednjoj deonici, rečeno je danas, kompletirano je svih 25 kilometara moderne brze saobraćajnice do Кragujevca, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Radovi su, pojašnjeno je obuhvatili izgradnju dve nove saobraćajne trake, kao i kompletnu rekonsturkciju i rehabilitaciju postojećih traka dosadašnjeg magistralnog puta.

U toku izgradnje rešena su i komunalna pitanja (vodovod i kanalizacija) važna za kvalitet života stanovnika Batočine.

Takođe, izgradnjom novog kružnog toka, osvetljenja, pešačkih staza i zaštitnih barijera u delu deonice koje prolazi kroz samo naselje Batočina omogućena je veća propusna moć saobraćaja, uz rešenje potencijalno opasnih mesta sa stanovišta bezbednosti saobraćaja, uzimajući u obzir potrebe lokalnog stanovništva, navodi se u saopštenju Ministarstva gradjevinarstva, saobraćaja infastrukture, uz napomenu da je ukupna vrednost investicije na izgradnji poslednje deonice puta Кragujevac-Batočina iznosila je 1,1 milijardu dinara , sa PDV-om.

Kragujevčani su čevorokolovoznu konekciju sa Koridorom 10, nekada auto – putem Berograd – Niš dobili ravno 40 godina nakon što je, daleke 1980., urađen prvi plan izgradnje auto – puta Kragujevac – Batočina, i punih 16 godina od početka gradnje te saobraćajnice.

Izgradnja auto – puta od Kragujevca do Koridora 10 je i ugovorna obaveza države Srbije prema italijanskom Fijatu, koja je trebalo da bude ispunjena do početka proizvodnje prvog novog Fijatovog modela u kompaniji Fijat (Krajsler) automobili Stbija.

Proizvodnja tog novog modela (“500L”), u kragujevačkoj fabruci startovala je pre ravno osam godina, preciznije u julu 2012. Srbija svoju obavezu prema italijanskom partner ispunjava tek sada, i to, reklo bi se, ne onako kako je ugovorom predviđeno.

Novosagrađena konekcija Kragujevca sa Koridorom 10 koja je danas puštena u saobraćaj, jeste tek relativno nov put s obzirom da se gradi već 16 godina, ali nije ni auto – put, a ni brza saobraćajnica.

Stručnjaci, naime, kažu da nije auto – put jer nema zaustavne trake i druge elemente saobraćajnice te vrste. Nije, ističu, ni brza saobraćajnica jer na dužini od 25 kilometara ima čak tri kružna toka, na ulazu u Kragujevcu, zatim na sredini puta, te na ulazu u Batočinu.

Kragujevčani su, ipak, posle četiri decenije od prvog plana i 16 godina od početka gradnje doboili četvorokolovoznu saobraćajnicu kojom će, izvesno, mnogo brže i komfornije nego do sada da stižu do koridora 10. Naš list je u više navrata polemisao sa nadležima, medju kojima I sa ministarstkom Zoranom Mihajlović o infarstrukturnoj i saobraćajnoj marginalizaciji Kragujevca, insistirajući da se barem izgradnja puta od tog grada do do Koridora 10 privede kraju. Ispostavilo se da nije bilo uzalud.

 

close
Gotov put koji su Šumadinci čekali gotovo pola veka 2

Prijavite se za
NJUZLETER

Svake subote u formi mejla biće Vam dostupan pregled nedelje koji za Vas biraju i komentarišu kolumnisti Danasa.

Vaša email adresa biće korišćena isključivo za potrebe slanja njuzletera u skladu sa Politikom privatnosti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.