Foto: Fonet/ Nenad Đorđević

Prvo mesto dele slogani „Ljubav i beba – prvo što nam treba!“ Dragutina Kruške (Beograd) i „Rađaj, ne odgađaj!“ Brankice Mandić (Beograd), drugo „Mama – neću sama, tata – hoću brata“ Vanje Milić (Kuršumlija) i „Dosta reči, nek zakmeči“ Miloša Veljovića (Beograd), dok treće mesto dele slogani „Čuda se ne dešavaju. Čuda se rađaju“ Marijane Aracki (Beograd) i „Nek se deca rađaju i lepe stvari događaju“ Jelene Fatović Nikolić (Pančevo).

Kako stoji u obrazloženju Ministarstva kulture i informisanja, кomisija većinom glasova donela odluku da ne dodeli pojedinačne nagrade s obzirom da ni jedan od predloga ne zadovoljava potrebu da jedna poruka identifikuje složenost problema projektnog zadatka iz Javnog poziva, već da proglasi po dva dobitnika za sva tri mesta. Za izabrane slogane predviđene su novčane nagrade u sledećim iznosima: prvo mesto 150.000 dinara, odnosno dva puta po 75.000 dinara, drugo mesto dva puta po 37.500 dinara i treće mesto dva puta po 25.000 dinara.

Na Javni poziv prilstigla su 1.002 predmeta u 948 pisama iz 104 grada Srbije“, dodaje se u saopštenju Ministarstva kulture i informisanja.

Komisija je radila u sastavu: osnivač Instituta za istoriju oglašavanja Vladimir Čeh (predsednik), ministarka bez portfelja zadužena za demografiju i populacionu politiku Slavica Đukić Dejanović, državni sekretar u Ministarstvu kulture i informisanja Aleksandar Gajović, šef kabineta ministra bez portfelja zaduženog za demografiju i populacionu politiku Nikola Jovanović i direktorka International Advertising Association (IAA Serbia) Jelena Ivanović.

Komisija je u svojoj analizi prispelih radova konstatovala da se primećeni uslovni populizam u predlozima ogleda i u tonu i stilu prispelih poruka. One su nadahnute, naglašeno afirmativne, zasnovane na domaćem poimanju porodice, zajednice, ljubavi, potomstva. Primetni su i didaktičnost, poučnost i sentimentalnost. Retko su poruke bile tvrđe, oporije ili kompetitivne. Tu nema „političke politike“ ali ima shvatanja temeljne ugroženosti društva i imperativa promena razumevanja i ponašanja, navodi se u analizi“, ističe se u saopštenju.

Po oceni komisije ovakav stil i ton ne može biti obeležje planirane kampanje, budući da je ona ograničena vremenski, materijalno i medijski i da ima specifične ciljeve veće prodornosti i vidnog pokretanja.

Takođe navode da kampanja mora poštovati shvatanja i osećanja građana, njihov senzibilitet i način opštenja upravo na ove teme, gde se sa opšteg nivoa mora brzo i sigurno spustiti i zadržati na grupnom (porodičnom) i individualnom, a što umerenije na institucionalnom nivou.

Ministarstvo kulture i informisanja podseća da je na predlog Saveta za populacionu politiku Vlade Srbije, Ministarstvo 4. decembra 2017. godine uputilo Javni poziv za izradu slogana koji će biti korišćen u kampanji za promociju mera populacione politike sa ciljem podsticanja rađanja u Srbiji.