Foto: EPA-EFE/KOCA SULEJMANOVIC

Ono što su vozači trebali da urade jeste da odvezu vozilo u servis, da pregledaju tečnost za hlađenje, da li je zimska i da li zadovoljava određene niske temperature, da pregledaju akumulatore, brisače, da srede pneumatike i tek onda bezbedno uđu u saobraćaj“, navodi Božović za RTS.

U suprotnom, ukoliko tečnost za hlađenje nije odgovarajuća doći će do zamrzavanja i do oštećenja motora, kaže Božović. Prema njegovim rečima, ako akumulator nije zadovoljavajući može doći do toga da automobil neće da upali, a onda ide šlep-služba, servis, što iziskuje mnogo veće troškove.

Takođe, veoma važne su i metlice brisača, jer ukoliko su one neisprave, to utiče na vidljivost u zimskim uslovima vožnje, kaže Božović.

Od 1. novembra obavezne su zimske gume, podseća Božović i dodaje da se na put kreće sa punim rezervoarom, da se ponese voda i hrana, jer se ne zna kada se može zaustaviti na hladnom vremenu.

Ističe da u zimskim uslovima vožnja mora biti defanzivnija, jer je zaustavni put duži nego kada je toplo vreme, da se ne pretiče kako bi imali dovoljno vremena da se reaguje u slučaju neke opasnosti.

Onaj vozač koji nema zimsku opremu, a napravi udes, njegovo vozilo će biti tehnički neispravno, što znači da on može snositi komletnu štetu.

Vozače na putevima u Srbiji danas očekuju zimski uslovi vožnje pa je zbog poledice i drugih opasnosti koje takvi uslovi nose neophodan dodatni oprez, saopštio je Auto-moto savez Srbije (AMSS). Kako navode, na naplatnim rampama nema zadržavanja. Na graničnim prelazima za putnička vozila nema dužih zadržavanja