Logoraši najavljuju tužbu protiv Marića i REM-a 1

Regulatorno telo za elektronske medije (REM) obustavilo je postupak protiv TV Happy i voditelja Milomira Marića zbog tvrdnji koje je, zajedno sa rediteljem Predragom Antonijevićem, izneo u vezi sa prijerdorskim logorima.

U emisiji „Dobro jutro Srbijo“ 22. februara ove godine, Marić je naveo da su logori oko Prijedora bili otvorenog tipa, iz kojeg je svako mogao izaći, na šta je Antonijević, režiser filma „Dara iz Jasenovca“ spomenuo „onog mršavog od tuberkuloze“, misleći na Fikreta Alića, čoveka iza žice sa čuvene fotografije iz 1992. godine koja je obišla svet.

U rešenju REM-a, u koje je Danas imao uvid, navodi se da su prijave protiv nacionalne televizije „Happy“ podneli Helsinški odbor za ljudska prava u Srbiji, Satko Mujagić, Fikret Alić i Udruženje logoraša iz Kozarca jer su iznete laži „čime je narušen osnovni medijski princip, ali i zakonska obaveza koja se odnosi na istinito i objektivno informisanje javnosti, te da svojim izjavama krše osnova ljudska prava, vređaju dostojanstvo žrtava i dovode u zabludu građane Srbije propagirajući lažne informacije koje mogu dodatno da prodube jaz između razčličitih etničkih zajednica u Srbiji i na prostoru bivše Jugoslavije“.

U rešenju REM-a se ukazuje da je postupak obustavljen jer nije postojala većina glasova potrebnih za izricanje neke od mera. Ono što je posebno interesantno, u rešenju REM-a se naglašava da mediji ne smeju da negiraju presude Haškog tribunala.

„Kada se ima u vidu teme gostovanja režisera Predraga Antonijevića i širu sliku, uočava se da voditelj nije negirao postojanje samog logora ili više logora na tom prostoru kao ni zločine koji su tamo učinjeni i za šta postoje presude Međunarodnog krivičnog suda za bivšu Jugoslaviju. Voditelj se u sklopu teme propagandi osvrnuo na slučaj fotografije i snimak Fikreta Alića i apostrofirao delove tekstova nekih svetskih medija, koji su po njegovom mišljenju, u tom trenutku služili kao propaganda protiv Srba. Što on i kaže u svojoj poslednjoj rečenici“, navodi se u rešenju REM-a.

Navodi se i to da pružaoci medijskih usluga treba da obrate posebnu pažnju kada iznose informacije vezane za ratove u bivšoj Jugoslaviji, poštujući dostojanstvo žrtve i ne negirajući presude Međunarodnog krivičnog suda za bivšu Jugoslaviju.

Iako pozdravlja deo u rešenju REM-a koji kaže da se moraju poštovati haške presude, Satko Mujagić, bivši logoraš i jedan od podnosilaca prijave, najavljuje za Danas tužbu protiv TV Hepi ali i REM-a.

– Prije odluke, u rešenju doslovno piše šta sve Marić ne smije, između ostalog, negirati presude Tribunala, ismijavati logoraše… Kao da su u stvari htjeli reći da, Marić je prekršio zakon, ali nema većine da donese mjeru. To nam ne ostavlja puno izbora nego da idemo na sud, ali ovog puta i protiv REM-a jer ne radi svoj posao iako sami kažu da je prekršena zakonska norma od strane TV Happy – ističe Mujagić za naš list.

Marić nije negirao stravične zločine

U rešenju REM-a se navodi de je na sednici Saveta REM-a, održanoj 10 maja, prisustvovao i Milomir Marić koji je tada, između ostalog, rekao, da nije negirao da su se u logorima događali stravični zločini. „U vezi sa navodima iz emisije, M. Marić navodi da se i u argumentima dostavljenim uz prijavu navodi da je logor Trnopolje bio poluotvorenog tipa. Takođe navodi da je propaganda u svetskim medijima išla dotle da treba zaboraviti Holokaust, jer su se rodili novi nacisti našeg doba – Srbi, kao i da takva propaganda traje do današnjih dana, zbog čega su mnoge jevrejske organizacije reagovale i osudile negiranje Holokausta“, piše u rešenju REM-a.

Komentari

Ovo veb mesto koristi Akismet kako bi smanjilo nepoželjne. Saznajte kako se vaši komentari obrađuju.