Foto: EPA-EFE JENS SCHLUETER (Ilustracija)

Ona je, u okviru serijala Press Extra, ukazala da su građani Srbije izgubili poverenje u medije, uz ocenu da izborni rezultati najbolje pokazuju kako lažne vesti imaju praktične implikacije na svakodnevni život.

Partija na vlasti ima veliku podršku medija, što znači da su medijska i politička scena usko povezane, rekla je Vučić novinarki Sandri Krstanović Živković.

Ako svakog dana na TV Pink gledate panegirike vlastima, ilustrovala je Vučić, naravno da će masa ljudi glasati onako kako su ih ubedili da je najbolje za njih, zato što nemaju alternativu da čuju neke druge informacije.

Ona smatra da su srpski mediji najinspirativniji u „laganju“ najave ratova, kako bi građane držali stalno u stanju panike i straha, na šta ukazuje i istraživanje „Fejk njuz tragača“. Pozivajući se na to istraživanje, Vučić je precizirala da su tabloidi Informer i Srpski telegraf tokom 2018. godine 265 puta najavljivali rat sa „Šiptarima“ i „ustašama“, što se na svu sreću nije dogodilo.

Naša borba protiv lažnih vesti često je besmislena, ponovila je ona i, kao razlog, navela preveliku moć „neprijatelja“ koji fabrikuje lažne vesti i propagande. Vučić smatra da je moguća borba na sistemskom nivou samo ako bi država prestala finansijski da podržava medije koji su glavni „proliferatori lažnih vesti“.

Prema njenom stavu, država i lokalne samouprave direktno stimulišu „najlažljivije medije“ novcem poreskih obaveznika.

Kao primer, Vučić je pomenula Studio B, koji na konkursima za projektno sufinasiranje u Beogradu dobija milione dinara. Kada bi ta podrška prestala, napomenula je ona, možda bi dobili signal da država zaista brine o kvalitetu javnog informisanja. Sve dok je država u „dilu“ sa medijima, od sistemske borbe neće biti ništa, zaključila je Vučić.

Povezani tekstovi