Foto: Beta/SLOBODAN MILJEVIC

Premijerki je zamereno da je neobaveštena o sadržaju predmeta koji se zove ruka u testu, a koji nema nikakve veze sa mešenjem testa već je njegov cilj da se učenicima nižih razreda osnovne škole približe prirodne nauke na popularan način. Ovaj izborni predmet uveden je u osnovne škole još 2003, a najnovijom reformom koja je počela od septembra u prvom razredu je ukinut, kao i ostali izborni predmeti.

– Kada neko izađe u javnost i kaže vlada je uništila sve u zemlji, uništila obrazovanje, kulturu. Kako je neko uništio obrazovanje, neko ko je povezao, po prvi put, sve škole na internet? Koliko treba da ste pametni da tako nešto kažete? Mi smo uveli programiranje u školama, a oni su imali predmet ruke u testu – rekla je Brnabić, gostujući na televiziji Hepi.

Na pitanje Danasa na šta je konkretno ovom izjavom mislila, iz kabineta Ane Brnabić nam je rečeno da se premijerkina izjava odnosila na činjenicu da je ova vlada uvela IT i programiranje kao obavezan predmet u osnovnim školama u Srbiju i da danas učenici u Srbiji uče „Scratch“ i „Python“. Na naš komentar da to znamo, ali da nam nije jasno šta je sporno u predmetu ruka u testu, odgovor nismo dobili.

– Ovde se radi o nerazumevanju onog što mi radimo već dvadesetak godina. Projekat „Ruka u testu“ predstavlja način rada kojim se učenici stavljaju u aktivan položaj i rade u školi poput istraživača. Iznenađen sam neinformisanošću i površnim tumačenjem naziva projekta koji je bio uveden i kao predmet u škole – kaže za Danas Stevan Jokić, autor ovog projekta, inače naučni savetnik u Institutu za nuklearne nauke Vinča u penziji.

On poseća da je projekat razvijen u saradnji sa Francuskom akademijom nauka, i da su ga podržale SANU, Univerzitet u Beogradu i druge naučne institucije. Jokić je za ovaj projekat 2008. dobio nagradu Francuske akademije nauka. U sklopu projekta je objavljen veliki broj publikacija za nastavnike, između ostalog i dve knjige Informatika I i II, namenjene nastavnicima tog predmeta.

Kao izborni predmet ruka u testu – otkrivanje sveta uveden je u prvi razred osnovne škole od školske 2003/2004 godine, sa idejom negovanja, podsticanja i razvijanja prirodne dečje radoznalosti i traženje odgovora na pitanja šta, kako i zašto.

Cilj i zadaci ovog izbornog predmeta su razvijanje osnovnih pojmova iz prirodnih nauka i njihovo povezivanje, razvijanje radoznalosti i istraživačkih sposobnosti, razvijanje osnovnih elemenata logičkog i kritičkog mišljenja i podsticanje usmenog i pismenog izražavanja kroz diskusije i zapise o izvedenim ogledima.

Predmet i dalje postoji u drugom, trećem i četvrtom razredu osnovne škole, ali će i u njima narednih godina biti ukinut, kako se sukcesivno budu uvodili reformisani programi.

Povezani tekstovi