Sumnjiva transakcija: Uklanjanje znaka B92 iz Bulevara Zorana Đinđića Foto: Zoran Spahić

– Zašto bih menjao pobednički tim? Samo će na O2 biti više sporta – poručio je Milovanović. On je početkom novembra za 195 miliona evra prodao Telekomu kablovskog operatora Kopernikus, čiji je bio manjinski vlasnik. Potom je za 180 miliona evra kupio televizije Prvu i O2, zbog čega opozicioni lideri i brojni medijski poslenici tvrde da iza ove transakcije stoji država, sa željom da utiče na uređivačku politiku ovih televizija. U prilog tome navode i činjenicu da je Srđanov brat, Zvezdan Milovanović, poverenik Srpske napredne stranke u Nišu.

Predsednik NUNS-a Slaviša Lekić kaže za Danas da je komentarišući nedavnu kupovinu Kopernikusa od strane Telekoma, najavio da će Vučić uskoro uspostaviti potpunu kontrolu nad medijima tako što će vlast ili ljudi bliski vlasti, kupiti Prvu i televiziju i O2.

– Posle tačno mesec dana, crne slutnje su pretočene u stvarnost – pomoću Telekomovog novca, koji je on „ubrao“ od svih građana Srbije, TV Kopernikus je postao vlasnik 100 odsto osnivačkih prava Antena grupe u Srbiji i Crnoj Gori. Ovo praktično znači da su pod kontrolom režima sve medijske koordinate i njima će se neskriveno komandovati sa Andrićevog venca – ističe Lekić. On dodaje da su Pink, Hepi, O2 i Prva, privatne televizije sa nacionalnom frekvencijom, pod kontrolom aktuelnog režima.

– On kontroliše i Studio B i Kopernikus, televizije koje pretenduju da „osvoje“ nacionalne frekvencije. U njegovoj službi su svi štampani i online tabloidi, od Informera, do Telegrafa. Ostali su Vreme, NIN, Danas i Tviter… šta je to za vrednog preduzetnika Srđana Milovanovića, njegovog brata Zvezdana Milovanovića i njihovog lidera Aleksandra Vučića – kaže Lekić.

Za predsednika NDNV Nedima Sejdinovića više je nego očigledno, i potpuno neprikriveno, da je u pitanju veliki, unapred dogovoreni transakcioni mehanizam kojim se novac poreskih obveznika odliva u stranačku kasu, a potom se iz nje kupuju dve televizije sa nacionalnom frekvencijom.

– Iako su i Prva i O2 bile televizije naklonjene SNS-u i vlasti, jasno je da su pojedini disonantni tonovi koji su se čuli u ovim medijima smetali „jastrebovima“ i da ih treba ukloniti. Potom će se same ove televizijske kuće pretvoriti u rezervoar naprednjačkog novca i uticaja. Osim toga, postoji jasna tendencija SNS-a da u svojim rukama drži sva dobra ove države – ističe Sejdinović za Danas. Prema njegovim rečima, ovaj bezobzirni čin pokazuje da su potpuno besmisleni bilo kakvi pokušaji novinarskih i medijskih udruženja da kroz nekakve pregovore sa vlašću učine nešto dobro za medijsku scenu.

Sem sumnje da iza kupoprodaje na relaciji Telekom – Kopernikus – Prva i O2 stoji namera SNS da u potpunosti kontroliše medije u Srbiji, građani su putem društvenih mreža izrazili zabrinutost da će sa ovih televizija biti skinute emisije satiričnog karaktera, pre svega „24 minuta sa Zoranom Kesićem“.

Autor i voditelj popularnog serijala kaže za Danas da razume zabrinutost građana, ali da mora da ih umiri i obavesti da je, baš zahvaljujući njima, emisija bezbedna.

– Pošto je u kupovini Kopernikusa od strane Telekoma, pa potom i prodaji Prve i O2, kako je javnost obaveštena, isključivo u pitanju biznis i profit, onda valja gledati samo brojke. Građani su učinili da brojke naše emisije budu brže, jače i bolje od brojki mnogo skupljih emisija na mnogo gledanijim televizijama od naše. Mi smo prosto rečeno fenomen! – poručio je Kesić. On je dodao da je „24 minuta“ ubedljivo najgledanija emisija na O2 i da novi vlasnik, ko god to bio, može samo da bude srećan što je dobio takvo blago.

– Blago njemu! Naravno, kad kažem „dobio blago“ podrazumevam dobio samo da ga gleda. Ne sme da se pipa. Što bi deca rekla – može, al’ samo iz moje ruke. A pred nama je obaveza da se ne uljuljkujemo visokim rejtinzima i ljubavlju gledalaca, već i da se pred novim vlasnikom iznova dokažemo još boljom, oštrijom, direktnijom i smešnijom satiričnom kritikom politike i društva. I zato ćemo u narednom periodu uložiti maksimum snage u zajebavanje svega onoga što zaslužuje da bude zajebavano – naglasio je Kesić. Zahvalivši se još jednom, poručio je da on i ekipa Njuz.neta nemaju vremena da brinu o budućnosti emisije, „jer se spremamo da razvalimo i ovu epizodu u subotu“.

Za to vreme Srđan Milovanović čeka odluku Komisije za zaštitu konkurencije koja treba da proceni da li bi ova akvizicija narušila fer tržišne uslove. Međutim, on smatra da tu neće biti problema. „Naravno da može da se desi da odluka bude negativna, ali ove dve televizije nemaju 40 odsto učešća u tržištu tako da mislim da će biti pozitivna“, rekao je Milovanović.

Ipak, i dalje ostaje otvoreno pitanje netransparentnosti kupovine Kopernikusa od strane Telekoma i ogromne sume koja je izdvojena za malog kablovskog operatora. Sumnju da iza svega stoji namera države da uđe u medije u više navrata je izneo i direktor programa N1 za Srbiju Jugoslav Ćosić, ističući da je u pitanju očigledno sporna akviziciju koja je obavijena velom tajni po ključnim pitanjima. On je pozvao direktora Telekoma da javno saopšti koja je to velika revizorska kuća potpisala da Kopernikus vredi 190 miliona evra i da tako umanji sumnje da iza svega stoji namera države da uđe u medije.

Sejdinović: Partijska kupovina medija

Nedim Sejdinović podseća da je sličan model partijske kupovine medija već viđen na lokalu, „kada je marginalni naprednjački portal Srbija Danas postala vlasnik Novosadske televizije i lista Dnevnik“.

DJB: Tužilaštvo da istraži kupovinu medija

Pokret Dosta je bilo pozvao je juče Tužilaštvo za organizovani kriminal da sprovede istragu i prikupi dokaze kako bi hitno procesuirala odgovorne za štetu nanetu građanima Srbije, navodeći da su građani opljačkani za 200 miliona evra i da je Srpska napredna stranka praktično postala vlasnik dve televizije – Prve i O2. U saopštenju se navodi da je brat zvaničnika SNS Zvezdana Milovanovića, Srđan Milovanović posle prodaje svog kablovskog operatera Kopernikus Telekomu Srbija za oko 200 miliona evra, novcem od prodaje, preko svoje ofšor kompanije kupio O2 i Prvu za 180 miliona evra.

„Organizaciona šema prema kojoj Telekom (odnosno građani Srbije) ‘kupuje’ isprva Kopernikus za 200 miliona evra, pare uplaćuje na ofšor račun, a onda SNS preko tog ofšora kupuje Prvu i O2 za 180 miliona evra jeste samo još jedna u nizu kriminalnih radnji vrha vlasti i njima bliskih ljudi koji svakako moraju odgovarati pred zakonom za ovu pljačku građana Srbije“, naveo je DJB.