Foto: Nenad Kovačević

Građani su od ranog jutra strpljivo čekali u redu i, bez obzira na to što nije bilo velike gužve, taj prizor je mnoge na društvenim mrežama podsetio na redove ispred užičkih prodavnica iz devedestih godina, u vreme sankcija i nestašica osnovnih životnih namirnica.

Otvaranje jednog od ukupno 16 objekata u Srbiji, privukao je potrošače zbog akcijskih cena prozvoda, koji su navodili da očekuju „nastavak akcijskih cena posebno prehrambenih proizvoda i potrepština za domaćintvo“ i da se „nadaju da će Lidl ponuditi kvalitet proizvoda kakav nudi potrošačima u Evropi“.

Navodeći da se „Užičani raduju dolasku Lidla u Užice“, gradonačelnik Tihomir Petković je, presecanjem vrpce, svečano označio početak rada tog diskonta.

– Dobro je za potrošače u našem gradu da dolazi jedan moderan trgovinski lanac sa odličnim odnosom kvaliteta i cena. To je izazov za konkurenciju, a najveći dobitnici smo mi užički potrošači“, poručio je Petković i dodao da je „saradnja Grada i Lidla bila sjajna“, te da je užička firma Enteko gradila toj objekat.

Podsetivši na to da je, u maju 2015. godine, Grad prodao Lidlu parcelu od 70 ari, Petković je dodao da je ta cena „bila viša za 40.000 evra od procenjene tržišne vrednosti te parcele“ i istakao da je „40 uglavom mladih Užičana dobilo priliku da radi u toj značajnoj evropskoj i svetskoj kompaniji“.

Slobodan Lukić, predstavnik Lidla, naveo je da ta kompanija, u kojoj trenutno radi 1.500 radnika, ima dugoročne planove u Srbiji, da će njeno širenje „poboljšati konkurentost, unaprediti državnu i lokalne ekonomije i potrošačima nuditi veliki izbor prozvoda“.

– Imamo 1.500 artikala, od kojih je 350 domaćih od 50 dobavljača, među kojima je i jedan dobavljač kafe iz Užica“, istakao je Lukić, dodao da je površina prodajnog objekta u Užicu 1.424 kvadratna metra i da je izgrađen uz primenu savremenih standarda održivosti.

Inače, Lidl je još 2013. godine, kako je tada saopštio Saša Milošević (SNS) koji je u to vreme bio gradonačelnik Užica, iskazao interesovanje za otravanje svog objekta u Užicu. Milošević je tada najavio da će „ukoliko gradsko rukovodstvo postigne dogovor sa predstavnicima Lidla, ta kompanija graditi centar za prodaju“ i da će se „u njemu zaposliti 200 Užičana“. U to vreme opozicija je zamerala naprednjačkoj vlasti da „favorizuje jednog od potencijalnih učensika na licitaciji za prodaju zemljišta“.

Oglas za prodaju parcele od 70 ari u nekadašnjoj kasarni u naselju Krčagovo, bio je raspisan 2015. godine, a Lidl je bio jedini koji se prijavio i kasnije je to zemljište platio 601.000 evra. Tadašnji i sadašnji gradonačelnik Užica Tihomir Petković (SNS) tada je rekao za Danas da će „Lidl graditi objekat od oko 2.500 kvadratnih metara i se očekujue da će se zaposli od dvadeset do trideset radnika“, a da bi „objekat, najverovatnije, trebalo da bude završen na proleće 2016. godine“. Grad se obavezao, i tu obavezu je ispunio, da izgradi vodovod i prustupne puteve do tog objekta i da poruši dva objekta koja su se nalazila na toj parceli. Petković je tada rekao i to da je „parcela prodata za 30.000 evra više od procenjene tržišne cene i da, zbog toga, grad neće imati problema da finansira preuzete obaveze“.