Pet ponuđača za prevoz u Nišu čija je vrednost 10,7 milijadi dinara 1Foto: B. Cvejić

Direktor Direkcije za javni gradski prevoz Milan Milić rekao je da su se na javni poziv javile firme „Niš-eskpres“, „Ariva litas“, „Vulović transport“, „Ćurdić“ i konzorcijum koji čine firme „Lasta“ i „Strela“.

„Za prevoz putnika na linijama iz prvog paketa čija je vrednost skoro osam milijardi dinara, javio se jedino ‘Niš-ekspres’. Za prevoz na linijama iz drugog paketa čija je vrednost blizu tri milijarde javile su se preostale tri firme i konzorcijum“, kazao je Milić.

Prema njegovim rečima, Komisija za javne nabavke ima rok od mesec dana da izabere najpovoljnije ponuđače, s tim što će oni početi da voze od 1. februara naredne godine.

„Dobićemo kvalitetniji prevoz sa većim brojem polazaka i većim brojem linija. Između ostalog, autobusi na svim linijama gradskog i prigradskog prevoza moraće da budu niskopodni, da imaju rampe za invalide i klima uređaje“, rekao je Milić.

On je rekao da su za nepoštovanje ugovornih odredbi predviđene visoke kazne, a u krajnjem slučaju i raskid ugovora o prevozu.

„Za neuključivanje klima uređaja kada je spoljašnja temperatura viša od 25 stepeni Celzijusovih kazna je 100.000 dinara“, izjavio je Milić.

Kako je najavio, sa novim prevoznicima biće potpisani ugovori koji će važiti sedam godina, dok Zakon o javno privatnom partnerstvu predviđa rokove od pet do 50 godina.

„Studija o javnom prevozu je pokazala da je optimalni rok za zaključenje ugovora sedam godina jer će prevoznik koji dobije posao u Nišu morati da ovde premesti celu logistiku, da im bazu i servis za održavnje. U cilju smanjenja tih troškova rok zaključenja ugovora je sedam godina“, rekao je Milić.

Studija o javnom prevozu odredila je, kako je objasnio, i da postoje dva paketa linija, koje kombinuju i gradske i prigradske linije.