Pored RTV Kragujevac i TV Požege o kojima je naš list već pisao, program već duže vreme ne emituju ni RTV Brus i Centar za informisanje Novi Kneževac.

Kako nam je nezvanično rekao bivši radnik u RTV Brus, Milosavljević od momenta preuzimanja ove medijske kuće nije poštovao kupoprodajni ugovor.

– Novi vlasnik ništa nije uplaćivao. U prvih mesec dana program se kako-tako emitovao, ali nakon toga je sve ugašeno – navodi naš sagovornik. Milosavljević je RTV Brus kupio za 10.200 evra, a 13 od 18 zaposlenih je uzelo otpremnine.

– Preostale radnike je predsednik opštine zaposlio i sada rade emisiju koja se emituje na RTV Kruševac – navodi naš sagovornik. Prema informacijama koje smo dobili iz Udruženja novinara Srbije (UNS), sa emitovanjem programa prestao je i Centar za informisanje Novi Kneževac. Milosavljević je ovaj mediji kupio za svega 480 evra, nakon čega je svih sedam radnika uzelo otpremnine.

Kako je Danas već pisao, zbog neispunjavanja obaveza prema radnicima prethodnih dana prestao je da se emituje informativni program na RTV Kragujevac, a teška finansijska situacija preti i TV Požegu. U UNS-u nam je rečeno da preostala četiri medija u Milosavljevićevom vlasništvu redovno emituju program. Prema pisanju medija, te kuće su u proteklom periodu dobile značajna finansijska sredstva putem konkursa koje su raspisale lokalne samouprave.

Televizija Pirot, koju je Milosavljević kupio za 26.300 evra, putem projektnog finansiranja iz gradskog budžeta dobila je oko tri i po miliona dinara prošle i nešto manje od četiri miliona dinara ove godine. RTV Kruševac, još jedan medij u Milosavljevićevom vlasništvu, ove godine dobio je nešto više od devet miliona dinara, što je čak dve trećine sredstava iz budžeta za finansiranje medijskih projekata u Kruševcu. Kako navodi Istinomer, prošle godine je ova televizija na konkursu dobila dva miliona i sto hiljada dinara. Podsetimo, Milosavljević je RTV Kruševac kupio za 14 hiljada evra.

Prema pisanju sajta Cenzolovka RTV Pančevo je iz gradskog budžeta dobila 16 i po miliona dinara. Tu televiziju je u avgustu prošle godine Milosavljević kupio za 87.200 evra. Kako je Istinomer pisao, Milosavljević je dobio je iz budžeta opštine Dimitrovgrad oko 110 hiljada evra za finansiranje medijskog sadržaja u svojoj RTV Caribrod, odnosno čak 80 odsto novca koji je podeljen na konkursu. Ovu medijsku kuću kupio je za 18.600 evra.

Kontroverzni biznismen Milosavljević se dovodi u vezu sa nekadašnjim ministrom odbrane Bratislavom Gašićem, takođe iz Kruševca. Prema pisanju medija, Milosavljević je Gašićev „tihi poslovni partner“, iako je član SPS, a ne SNS. Medijska udruženja su reagovala kada je Milosavljević kupovao sve ove medije, posebno na činjenicu da je bio osuđivan na kaznu od četiri godine zatvora. On je to demantovao, tvrdeći da je kao predsednik FK Napredak 1978. osuđen na 16 meseci.
Prema Danasovim saznanjima, Milosavljević je na Jastrepcu 28. februara održao sastanak sa direktorima svih medija koje je kupio. Tom skupu, kako nezvanično saznajemo, prisustvovao je Bratislav Gašić, bivši ministar odbrane za koga je Milosavljević ranije tvrdio da sa njim „nema nikakve veze“. Gašić se, prema svedočenju našeg izvora, obratio prisutnima i rekao im da o njegovom prisustvu tom skupu „ne smeju da govore“, jer je to navodno „strogo poverljiva stvar“, a potom poručio da „nijedan mediji neće dobiti nijedan dinar i da se sami snalaze“.

Danasov izvor nudi i moguće Milosavljevićeve motive za kupovinu lokalnih medija. Navodno je, na jednom sastanku sa predstavnicima kupljenih medija, rekao da „samo lud čovek u Srbiji danas kupuje medije“, ali da je on to učinio jer je „rusofil“. Rekao je, kako tvrdi taj izvor, da „većinu medija u Srbiji polako preuzimaju prozapadni i proamerički krugovi i da je on sa svojim prijateljima rešio da kupi deo medija u nadi da će se u dogledno vreme pojaviti investitor iz Rusije koji bi ih kupio, a takvi mediji bi postali protivteža prozapadnim i proameričkim medijima u Srbiji“.

TV Požega, ipak, neće prestati da emituje program 1. septembra, kako je najavljivano. Snežana Dragojlović, direktorka te televizije, kaže za Danas da nije „izvesno do kada ćemo raditi, jer nemamo para da isplatimo zarade zaposlenima i ostale obaveze“. Prema našim saznanjima, ona se obratila Milosavljeviću, upozorila ga na teško stanje, ali on do juče nije reagovao. Osmoro zaposlenih, od kojih su troje novinari i samo jedan snimatelj, primili su 18. jula prvi deo zarada za taj mesec, ali televizija nema para da isplati drugi deo, jer mora da plati dažbine da bi izbegla blokadu računa.
TV Požega je u oktobru prošle godine prodata Milosavljeviću za 39.000 evra.

Milosavljević odsutan

Danas je pokušao da razgovara sa Radoicom Milosavljevićem, ali njegova sekretarica u preduzeću „Sloga-komerc“ u Kruševcu je rekla da je on odsutan i da bi bi trebalo da pozovemo sutra.

Institucije ćute o Milosavljevićevoj kriminalnoj prošlosti

„Nezavisno udruženje novinara Srbije još nije dobilo odgovor od Ministarstva privrede o tome da li kriminalna prošlost Radoice Milosavljevića predstavlja zakonsku prepreku njegovom učešću u brojnim postupcima privatizacije medija“, rekao je Danasu Vukašin Obradović, predsednik NUNS. Naime, „Entertainment Group“, firma koja je izgubila od Milosavljevića u javnom nadmetanju za kupovinu RTV Pančevo, prošle je godine izašla u javnost sa tvrdnjom da on nije imao pravo ni da učestvuje u privatizaciji, pošto Zakon o privatizaciji to zabranjuje licima koji su odgovarali za dela čija je zaprećena kazna od pet godina, pa naviše. NUNS je pitanje o zakonitosti Milosavljevićevog učešća poslao Agenciji za privatizaciju, ali je ona u međuvremenu prestala da postoji.