REM od osnivanja izrekao 67 mera pružaocima medijskih usluga 1Foto: Beta/Miloš Miškov

Od sedam mera u 2019. godini, tri su bile opomene i to televiziji Prva zbog nepravilnog označavanja sadržaja i dve televiziji Hepi zbog iznošenja informacija kojima se podstiče na prikriven način diskriminacija zbog nacionalne pripadnosti kao ličnog svojstva profesora Danijela Sinanija, kao i zbog emitovanja nepogodnog programa za mlađe od 18 godina pre ponoći.

Izrečena su i četiri upozorenja – Hepiju zbog prikaza oralnog seksa pre ponoći, televiziji Pančevo jer je na svom sajtu iznela tvrdnje i uvrede o osobi bez mogućnosti da odgovori, istoj televiziji zbog sadržaja kojima je povređena obaveza objektivnog informisanja, pravila druge strane i dostojanstva ličnosti i četvrto upozorenje jer je voditelj emisije novinara Nenada Živkovića nazvao lažnim novinarem.

U 2020. izrečene su dve opomene, šest upozorenja i tri privremene zabrane emitovanja programa.

Mera privremene zabrane emitovanja programa izrečena je televiziji Hepi za emisiju „Goli život“ jer je gost Mihajlo Ulemek izneo informacije kojima se podstiče diskriminacija osobe ili grupe zbog rasne pripadnosti.

Ta mera izrečena je i televiziji Prva za emisiju „Jutro“ zbog kršenja Pravilnika o zaštiti maloletnika i televiziji Hepi zbog emisije „Bolja zemlja“ jer je voditelj na vulgaran način poredio metod oplodnje krava sa metodom lečenja steriliteta kod žena u Srbiji.

U analizi se navodi da je u poslednje tri godine REM upućeno 1.030 prijava protiv različitih sadržaja.

Dodaje se da do septembra 2020. Regulator nije podneo nijednu krivičnu prijavu protiv pružalaca medijskih usluga zbog diskriminatornog govora, zaštite maloletnika i govora mržnje u elektronskim medijima, iako to spada u delokrug njegovih nadležnosti.

Regulator je do sada izrekao samo jednu meru upozorenja zbog nepoštovanja programskog elaborata, koji predstavlja osnov za dodelu dozvola za emitovanje, i to Radiju NS plus iz Novog Sada, iako sam u svojim izveštajima iz godine u godinu konstatuje dramatično odstupanje od elaborata kod sva četiri pružaoca medijskih usluga sa nacionalnom frekvencijom.

Prema zaključcima Službe za nadzor Regulatora, televizije Pink i Hepi nisu emitovale četiri od pet zakonom predviđenih obaveznih programskih žanrova u svojim programima, a najveći udeo na Pinku i Hepiju imali su rijaliti programi koji su zauzimali 36,4, odnosno 39,1 odsto programske šeme.

Dodaje se da je Hepi „šampion u izrečenim merama u poslednjih šest godina – 20 od ukupno 67 izrečenih, pa se postavlja opravdano pitanje zbog čega ta televizija i dalje ima dozvolu za emitovanje“.

„Treba napomenuti i da je posle izbora novih članova Saveta REM početkom 2020. godine, a naročito nakon juna, primetan napredak u transparentnosti rada tog tela i pokušajima da se uredi rad pružalaca medijskih usluga“, navodi se u izveštaju.

close
REM od osnivanja izrekao 67 mera pružaocima medijskih usluga 2

Prijavite se za
NJUZLETER

Svake subote u formi mejla biće Vam dostupan pregled nedelje koji za Vas biraju i komentarišu kolumnisti Danasa.

Vaša email adresa biće korišćena isključivo za potrebe slanja njuzletera u skladu sa Politikom privatnosti.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.