RTS odgovorio Obradoviću: Nameravate da budete nezakoniti glavni urednik informativnog programa 1Zgrada RTS Foto: Miroslav Dragojević

Kako su naveli u pismu, RTS će o tome obevestiti i Evropski parlament i novinarska udruženja.

„Primili smo Vaš zahtev o večernjoj emisiji na RTS-u u trajanju od 60 minuta koji ste nam ‘ispostavili’ kako biste Vi, i poslanik Dveri Ivan Kostić, objasnili razloge zbog kojih ste stupili u štrajk glađu ispred Skupštine Srbije. O razlozima zbog kojih ste se odlučili za ovaj vid protesta redovno smo izveštavali u našim informativnim emisijama. I to od prvog dana“, naveli su u pismu Obradoviću i dodali da je ta televizija svoj zadatak, tačnog, pravovremenog i nepristrasnog informisanja, obavila.

Ono je ocenilo da se prostor na RTS-u „ne može se osvajati testerama ili protestima“ i da ukoliko pristanu na takvu praksu, da se do specijalnih emisija dođe preko skupštinskih stepenica, „ostaje dilema zašto takvu emisiju ne bi dobio bilo ko ko proceni da mu pripada neuporedivo više medijskog prostora nego što ga trenutno ima“.

Rukovodstvo RTS je navelo da narodni poslanik Marjan Rističević, za razliku od Obradovića, nikada nije gostovao ni u jednoj emisiji RTS-a, kao i da je zbog toga je pre nekoliko meseci protestovao u Skupštini i preko poslaničkog pitanja tražio mesto u programu RTS, i ocenili su da bi Rističević „verovatno želeo da u večernjem terminu progovori o nedavnom incidentu ispred Skupštine“.

„Ako bi Radio televizija Srbije pristala na vaš zahtev, taj presedan bi sutra mogao da postane pravilo jer bi sa puno prava svoj sat programa mogla da traži samohrana majka čija su deca gladna i bosa, student koji peti put pada na istom ispitu, fudbaler koji je promašio penal, ratar kome je nevreme uništilo letinu, partija koja ne može da pređe izborni cenzus…“, naveli su u pismu Obradoviću.

Rukovodstvo RTS je ocenilo da se dijalog u Srbiji vodi se „još jedino na RTS-u“ i da „nije njihova krivica što je politička grupacija kojoj pripada Obradović iz Skupštine izašla u hodnike i na stepenice i lišila sebe mogućnosti da je u skupštinskim prenosima redovno vidi i čuje i do milion gledalaca dnevno“.

„Nije naša krivica ni to što su predstavnici te iste grupacije, procenivši da su jedina ‘prava’ opozicija u Srbiji, pre nekoliko meseci odbili da gostuju u našim debatnim emisijama. Čak i takve emisije u kojima ponekad preovlađuje (ne našom krivicom) režeći ton, bolji su od odsustva bilo kakvog dijaloga“, zaključili su iz RTS-a.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.