sloga.org.rs

Kako se navodi u saopštenju, razlog njihovog protivljenja je da bi to značilo kompletnu privatizaciju GSP Beograd kroz namerno urušavanje preduzeća i prikrivenu pljačku.

Podsećaju da je aktuelna vlast u Skupštini grada Beograda već donela „katastrofalnu“ odluku da se zbog kako su gradske vlast navele „unapređenja kvaliteta prevoza“ pojednine linije gradskog prevoza na najprofitabilnijim linijama u Beogradu povere privatnim prevoznicima, kroz projekat javno-privatnog partnerstva (JPP).

„Obrazlažući odluku naveli su da se od privatnih prevoznika očekuje da imaju klima-uređaje, brojače putnika i veći broj vozila, a time i veči kvalitet javnog prevoza. Međutim, svedoci smo da se kvalitet javnog prevoza nije unapredio i poboljšao, već da se on naprotiv pogoršava iz dana u dan, budući da su i dalje velike gužve u prevozu, da su vozila javnog saobraćaja neredovna i u smanjenom kapacitetu, bilo da su pod upravljanjem grada ili privatnih prevoznika“, navodi se u saopštenju „Sloge“.

Za takvo stanje je najodgovornija gradska vlast  koja u poslednjih šest godina svakim svojim potezom uništiva GSP sa ciljem da se najveće i naprofitabilnije preduzeće za javni prevoz u Srbiji slomi i prepusti privatnim prevoznicima, dodaje „Sloga“.

U saopoštenju ističu, umesto da racionalno čuva i unapređuje svoje kapacitete kroz smanjenje nepotrebnih troškova i povećanje plata, jer je veliki odliv vozača “D” kategorije koji odlaze u inostranstvo, gradska vlast i rukovodstvo GSP imaju nameru da eksploataciju tramvajskog i drugog saobraćaja na električni pogon prepuste privatnicima.

„Poseban nonsens je da za vozače tramvaja i trolejbusa nije potrebna “D” kategorija za upravljanje, što je ukazuje da tu nema deficita vozača, već da je očigledna namera sistemsko uništavanje GSP Beograd i njegova kompletna privatizacija“, zaključuju Udruženi sindikati Srbije „Sloga“ u svom saopštenju.